Gå til innhold

Når får far beskjed om at jeg krever bidrag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal kreve barnebidrag, men gruer meg til far får vite. Det blir et styr. Hvor lenge etter jeg har søkt får far beskjed? Jeg tror ikke han har nok inntekt, så det blir vel kanskje sånn forskudd. Er jeg heldig får han da ikke vite om det i det hele tatt? 🤞

Anonymkode: 6d08b...631

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor har dere ikke 50/50, og deler på kostnaden med barna? 

Anonymkode: 1e3b4...5a0

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor har dere ikke 50/50, og deler på kostnaden med barna? 

Hvorfor lager du en egen problemstilling, i stedet for å svare på det TS spør om?

Anonymkode: c17da...b0d

• Liker 18
Skrevet

Han får et brev ganske fort om at du har søkt ja, før de behandler saken. Så får han nytt brev når de har behandlet den. 

Han må nå bare bli sur 😛

Anonymkode: 595d8...90d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Skal kreve barnebidrag, men gruer meg til far får vite. Det blir et styr. Hvor lenge etter jeg har søkt får far beskjed? Jeg tror ikke han har nok inntekt, så det blir vel kanskje sånn forskudd. Er jeg heldig får han da ikke vite om det i det hele tatt? 🤞

Anonymkode: 6d08b...631

Selvfølgelig så får han vite det! Man kan da ikke trekke folk i lønn uten at de får beskjed! Er det en du har lurt til å bli far?

Anonymkode: 74c96...461

• Liker 2
Skrevet

Hvordan ser du for deg at han ikke skal få vite det? Han vil vel få betalingskrav? Og evt tvangstrekk dersom han ikke betaler? Det er jo umulig å ikke merke det….

Anonymkode: 386bc...33f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor lager du en egen problemstilling, i stedet for å svare på det TS spør om?

Nå er det en gang slik at vi lever i 2023, og det er nok dokumentasjon på at barn har det best med to foreldre under et tak, når det ikke er mulighet til det grunnet samlivsbrudd så er det nok dokumentasjon på at barn lider sterkt når de mister kontakten med den andre forelderen.

Forstår at dette er et sårt tema for mange, som fortsatt lever med den gammeldagse tankegangen at de ønsker mest samvær med barna for å sikre seg økonomisk - hvor så resultatet blir å skyve den andre forelderen fra barnet.. 

Derfor bør det i 2023 være den største selvfølge at barna har to tilstedeværende foreldre, og den beste måten å sørge for at de har det er en 50/50 løsning. 

Som forelder som kun er opptatt av det økonomiske, og ikke ønsker å dele på samværet så forteller du samtidig at du ikke ønsker barnas beste, men å sikre deg økonomisk via barnebidrag ? 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Mye av det som skjer på dette forumet. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Selvfølgelig så får han vite det! Man kan da ikke trekke folk i lønn uten at de får beskjed! Er det en du har lurt til å bli far?

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nå er det en gang slik at vi lever i 2023, og det er nok dokumentasjon på at barn har det best med to foreldre under et tak, når det ikke er mulighet til det grunnet samlivsbrudd så er det nok dokumentasjon på at barn lider sterkt når de mister kontakten med den andre forelderen.

Forstår at dette er et sårt tema for mange, som fortsatt lever med den gammeldagse tankegangen at de ønsker mest samvær med barna for å sikre seg økonomisk - hvor så resultatet blir å skyve den andre forelderen fra barnet.. 

Derfor bør det i 2023 være den største selvfølge at barna har to tilstedeværende foreldre, og den beste måten å sørge for at de har det er en 50/50 løsning. 

Som forelder som kun er opptatt av det økonomiske, og ikke ønsker å dele på samværet så forteller du samtidig at du ikke ønsker barnas beste, men å sikre deg økonomisk via barnebidrag ? 

Jeg er enig i at 50/50 er det beste og vanligste når det er to normale, oppegående, villige mennesker i bildet. Men utifra det lille TS skrev kan jeg ikke se grunnlag for å hoppe til disse voldsomme konklusjonene at hun har lurt han på hverken den ene eller andre måten… Det kan jo selvfølgelig være tilfelle, og da er jeg enig i at det er galt… Det kan også være noe helt annet - han kan ha gått fra de, ønsker lite kontakt av diverse grunner, han kan ha flyttet, hsn kan være uegnet pga rus e.l… Enten så må Ts utdype, eller så må vi svare utifra det hun sier - hjelper lite at vi spekulerer i vei i feil retning 😅

Anonymkode: 386bc...33f

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Skjerp deg. Ingen har tvunget han til å vifte rundt med tissen sin uten kondom. 

Anonymkode: 964a8...10c

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Oi wow! 

Mener du at jeg sikrer meg økonomisk med barnebidrag? Har du noen investeringsråd for de 1700,- jeg får i måneden da? 

Endelig skal jeg få dekket 3000 i barnehage og alt det andre en unge krever for å vokse, spise, utvikle seg mentalt, puste og holdes varm! 

Nå er jeg så gira! Fortell meg hemmeligheten!!! 

• Liker 1
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Det er også mer enn nok dokumentasjon at for mange barn er ikke 50/50 det beste for dem så dine bastante påstander kan du droppe!

Anonymkode: 4c58a...ea0

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ikke alltid teori og praksis passer sammen som hånd i hanske

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ikke alltid det er far som er den som får bidragsplikt ved brudd

Anonymkode: c45e1...1c7

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det er også mer enn nok dokumentasjon at for mange barn er ikke 50/50 det beste for dem så dine bastante påstander kan du droppe!

Anonymkode: 4c58a...ea0

50/50 løsning er ikke problemstillingen i tråden. Enkelte må bare gå videre på det ts skriver for å lage kvalme 

Anonymkode: 18707...05d

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.9.2023 den 21.14):

Skjerp deg. Ingen har tvunget han til å vifte rundt med tissen sin uten kondom. 

Nei, det er sant, men om hun ikke ønsker å bli gravid, så må hun også klare å si nei dersom han ikke vil bruke kondom eller bruke prevensjon selv.  Så lenge det ikke er snakk om voldtekt, kan begge påvirke resultatet. 

Anonymkode: 024a5...7db

Skrevet

Selvfølgelig får han vite om saken ganske så kjapt, behandlingstid og resultat.

Hvorfor man krever bidrag når man VET at det fører til gjeld hos den andre forundrer meg. At man sørger for at den andre forelderen får mindre og mindre mulighet til å forsørge barna sine skjønner jeg ikke logikken i. Som andre har sagt, det fører til at den ene forelderen skyves bort over tid, fører til gnisninger som totalt sett ikke er til det beste for barna.

Ja, jeg kunne krevd barnebidrag fra far selv, men barna er ikke tjent med at far trykkes lengre ned i en vanskelig situasjon. 

For det er vel barnas beste som teller er det ikke? Eller er det mest mulig påfyll i på kontoen som er eneste fokus?

Anonymkode: e7d26...a84

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.9.2023 den 21.17):

Oi wow! 

Mener du at jeg sikrer meg økonomisk med barnebidrag? Har du noen investeringsråd for de 1700,- jeg får i måneden da? 

Endelig skal jeg få dekket 3000 i barnehage og alt det andre en unge krever for å vokse, spise, utvikle seg mentalt, puste og holdes varm! 

Nå er jeg så gira! Fortell meg hemmeligheten!!! 

Husk å søke redusert foreldrebetaling i barnehagen!! Får du det innvilget får du også gratis kjernetid. Jeg betaler 1700 og 1200 for mine to barn i barnehagen. Har inntekt på 450.000.

Anonymkode: 7fe26...259

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Selvfølgelig får han vite om saken ganske så kjapt, behandlingstid og resultat.

Hvorfor man krever bidrag når man VET at det fører til gjeld hos den andre forundrer meg. At man sørger for at den andre forelderen får mindre og mindre mulighet til å forsørge barna sine skjønner jeg ikke logikken i. Som andre har sagt, det fører til at den ene forelderen skyves bort over tid, fører til gnisninger som totalt sett ikke er til det beste for barna.

Ja, jeg kunne krevd barnebidrag fra far selv, men barna er ikke tjent med at far trykkes lengre ned i en vanskelig situasjon. 

For det er vel barnas beste som teller er det ikke? Eller er det mest mulig påfyll i på kontoen som er eneste fokus?

Anonymkode: e7d26...a84

Hva hvis man ikke får økonomien til å gå rundt ellers?

Anonymkode: e780d...926

Skrevet
On 9/8/2023 at 6:12 PM, AnonymBruker said:

Du vet at det ikke er alle fedre som vil ha 50/50? Min eks synes det er helt greit at barnet bort fast hos meg og at han er helgepappa. Han vil jeg skal ha det bra økonomisk. Han selv har over 1 million lønn.

50/50 fungerer ikke for alle barn heller. Alle barn er ulike og alle situasjoner er ulike. Man må ta utgangspunkt i hva som er til barnets beste. Det kan ikke du vite når du ikke kjenner det spesifikke barnet eller akkurat den familien. Mitt barn har aldri ytret ønske om å bo hos far heller. Han trives godt med meg og vi har det så fint sammen. Jeg ble ikke alenemor pga. økonomi i hvert fall. Mer fordi jeg var i mot abort :)

Anonymkode: 6bdc3...5f2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...