AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #1 Skrevet 8. september 2023 Jeg gikk til en psykolog i 2 år og siste time med han var for ca 2 mnd siden. Jeg hadde sorg i 1 måned, så gikk det over. Men i dag var jeg på første time hos ny psykolog og hun begynte å snakke om han første psykologen jeg hadde. Hun spurte hva jeg har lært av han. Jeg svarte hva jeg har lært og det rant da tårer fra skinnet. Hun kan tro det var pga tema jeg snakket om, men tårene kom fordi jeg kjente på savnet av psykologen som jeg hadde. Etter timen når jeg kom hjem har jeg grene masse og vært lei meg, kjent på savnet igjen. Jeg har akseptert savnet og avslutningen var fin med første psykologen, jeg trenger bare tid og savnet vil bli mindre og mindre. Men da trenger jeg at den nye psykologen ikke snakker mer om han. Skal jeg fortelle henne dette, eller vente til hun nevner han igjen? Hvis hun ikke nevner han igjen så trenger jeg ikke bruke timen på å snakke om savnet. Det beste for meg er å ikke snakke om det og la det gå over med tiden. Anonymkode: e3618...294
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #2 Skrevet 8. september 2023 Syns du absolutt burde fortelle henne det. Du er heldig som får gå i behandling i så mange år da leser jo om så mange som klager. Anonymkode: 0ac37...f36
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #3 Skrevet 8. september 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Syns du absolutt burde fortelle henne det. Du er heldig som får gå i behandling i så mange år da leser jo om så mange som klager. Anonymkode: 0ac37...f36 Å skrive at hun er heldig og at andre ikke får psykolog er helt tullete å skrive i den settingen her. forhold deg til ts sitt innlegg Anonymkode: 4da59...538 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #4 Skrevet 8. september 2023 Største årsak og problem for psykologer er pasienter som spiller spill, som holder tilbake informasjon, som ikke er ærlig med seg selv og psykologen. Og så undres man hvorfor enkelte bruker år og dag på å bli friske.. Anonymkode: 76e32...335 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #5 Skrevet 8. september 2023 Vær ærlig med den nye psykologen din. Det er normalt å savne en person du har snakket med om vanskelige ting i 2 år. Den nye psykologen kan hjelpe deg med strategier til å takle dette på en sunn måte, unngåelse er ikke det. Anonymkode: cf603...f08 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå