Gå til innhold

Avslutter du forhold uten å ha en ny kjæreste å gå til?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det sies at man ikke bør si opp jobben uten å ha en ny å gå til. Har man derimot en ny jobb klar, så er det lettere si opp nåværende jobb. 

Mange kvinner vegrer seg mot å avsluttet forholdet fordi de ikke har en ny kjæreste klar. Men hvis man gir henne et stående tilbud, så er det kanskje lettere for henne å ta valget om å avsluttet sitt nåværende forhold.

Anonymkode: 6c896...1c3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig gjør jeg det.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

De to forholdene jeg har vært i har jeg avsluttet uten å ha ny kjæreste med en gang, ja. Ble singel som 23-åring og da tok det 3 måneder før jeg ble sammen med ham som nå er eksmannen. Så ble jeg separert som 36-åring og har vært singel i 2 år. Det har ikke klaffet ennå, og i tillegg har jeg 2 barn på deltid. Hadde kanskje ikke føltes helt rett å bare ta den første og beste mannen jeg møtte på 🤔

• Nyttig 1
Gjest Msramkins
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Mange kvinner vegrer seg mot å avsluttet forholdet fordi de ikke har en ny kjæreste klar. Men hvis man gir henne et stående tilbud, så er det kanskje lettere for henne å ta valget om å avsluttet sitt nåværende forhold.

Hvem er disse kvinnene? Dette gjelder ikke meg , og tviler på noen jeg kjenner. Man er i forhold der begge vil. Når en ikke vil lenger, går den ut av forholdet - og lever på egenhånd til man evt treffer noen nye. 

Endret av Msramkins
Skrevet

Avslutter jeg et forhold er det en veldig god grunn til det, og siden jeg verken er uselvstendig, umoden eller totalt avhengig av å ha en kjæreste, så har jeg selvfølgelig ikke en ny i «reserve» da.

• Liker 3
  • Nyttig 5
Skrevet

Ja.

Anonymkode: 34103...514

Skrevet

Tror du tar feil jeg, ts, for kvinner er de som gjerne avslutter uten å gå til nytt, mens menn trenger å ha en på luringa. Det er velkjent altså 🤔

Anonymkode: bf8a0...819

• Liker 7
  • Nyttig 4
Skrevet

Kunne ikke falt meg inn å starte på noe nytt uten å avslutte det forrige...

Og jeg hadde heller aldri blitt sammen med noen som ikke var ferdig med tidligere forhold... det er lite som er så avtennende og lyser så drittsekk som noen som dumper en til fordel for en annen.

Anonymkode: dbbd9...ec0

• Nyttig 2
Skrevet

Etter jeg gikk i fra min eks-samboer, har jeg vært singel i snart 5 år, fordi jeg ønsker å være singel.

Anonymkode: 7c777...682

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Eh ja, hvor needy og uselvstendig kan man være liksom

Anonymkode: 549e3...7dd

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Mange kvinner vegrer seg mot å avsluttet forholdet fordi de ikke har en ny kjæreste klar.

Nei, du projiserer. Det er menn som ikke klarer seg alene.

Anonymkode: 86cf1...98b

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Det er vel mer menn som overlapper og ikke klarer/gidder å gå før de har en annen klar.  

Kvinner er vel oftere i moduset at NÅ er de ferdige med menn for en stund og gjør det slutt for å bli single, ikke for å gå til noen andre.

Anonymkode: 42544...9b8

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Det er overhodet ikke mitt inntrykk.

Og ja, de gangene jeg har avsluttet forhold har det - selvfølgelig - vært uten noen på vent.

Anonymkode: 9a06c...d49

• Nyttig 1
Skrevet

En bør virkelig ta seg litt tid alene og jobbe seg gjennom det som har vært. 

Anonymkode: edd11...05d

• Nyttig 5
Skrevet

Ja, jeg har avsluttet et ekteskap og flere kjæresteforhold uten å ha en ny kjæreste.

For meg er det viktig å bli fysisk, mentalt, praktisk og økonomisk helt ferdig med et forhold før jeg er klar for et nytt. 

• Nyttig 1
Skrevet

Aldri drevet med overlapping og synes det er dårlig oppførsel. Selvfølge for meg å avslutte dårlige forhold. De gangene har jeg elsket friheten skikkelig i etterkant. 

Mitt inntrykk i omgangskrets er at det er mer menn sin natur å overlappe, eller bli i dårlige forhold for å ikke være alene eller for å ha sex. De damene jeg kjenner derimot forlater etter å ha prøvd hardt for barna sin skyld og de fleste skyr menn i en periode etterpå. De fleste jeg kjenner velger å sette barna først enda en gang. Kansje ha en mann de møter ved barnefri men skåner barna og barne ukene er barnas beste først. 

Desverre gjør jo dette at man blir skeptisk til ny mann. Virker som en selvfølge for kvinner å sette andres behov først og for menn å sette ego behov først. 

Sånn sett skulle jeg ønske jeg falt for kvinner🤔

Anonymkode: e0baf...127

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Sånn sett skulle jeg ønske jeg falt for kvinner🤔

Tenkte noe lignende, og falt for ei dame - og det viste seg å være det verste mennesket jeg har møtt 🤣
Men for all del: Jeg skulle likevel ønske at jeg bare falt for kvinner, for det er en forskjell på hvordan man ser på andre.

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet
Andro skrev (1 minutt siden):

Tenkte noe lignende, og falt for ei dame - og det viste seg å være det verste mennesket jeg har møtt 🤣
Men for all del: Jeg skulle likevel ønske at jeg bare falt for kvinner, for det er en forskjell på hvordan man ser på andre.

Hehe uff jeg får passe meg 🙈😂har alltid hatt sex med begge kjønn men kun forelsket meg i ett kjønn. Men ja plutselig kan jo det endre seg🤔🤭

Men jeg vet jo egentlig det da 🤭har folk rundt meg som er likekjønnede par og er jo drama der og. Hovedsaklig uavhengig av kjønn går jo mye drama ut på ulike behov, kommunikasjon som ikke funker. Eller det enkle faktum at folk er jo i stadig endring. Er det noe jeg har lært i livet er det at både andre og meg selv kan endre seg på overraskende måter☺️

Anonymkode: e0baf...127

• Nyttig 1
Skrevet

Så klart jeg gjør, men jeg er kvinne. Menn gjør ikke det.

Anonymkode: 89b86...171

• Nyttig 1
Skrevet

Hvorfor i pokker skal man ha en ny kjæreste klar? Er det liksom som farlig å være singel? Da må du være bra usikker på deg selv og ha enorme bekreftelsesbehov og tror at livets lykke er at man ikke er «alene». 

Det beste med å gå fra noen er at da kan man endelig være singel. Helt tullete å kaste seg inn i et nytt forhold. Bortkasta tid.

Anonymkode: 736bd...949

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...