AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #1 Skrevet 8. september 2023 Jeg har svigerinne som er veldig upassende. Hun har åpenbare problemer med seg selv, vet at hun tidligere har hatt et rus problem, vært voldelig mot tidligere partner, hun havner generelt oppi mye drama og flere som har konflikter med henne. Nå er jeg i en litt absurd situasjon hvor mitt barn som er en gutt på 13 år, som har betrodd seg til meg at hun har tatt på han ved 3 anledninger, dette er noe jeg absolutt ikke syns er greit og langt over streken. Min sønn ønsker ikke og måtte forklare seg for flere og er veldig nedbrutt pga dette, hvordan går jeg frem? Sist dette skjedde var i fjor. Så snart et år siden. Jeg kan ikke betro dette til resten av familien da de desverre støtter hennes galskap. (Til info er politi kontaktet) Anonymkode: 7026d...53c
c_buk Skrevet 8. september 2023 #2 Skrevet 8. september 2023 Snakk med helsepersonell. Dette er nok langt mer utfordrende enn det som passer seg i et anonymt nettforum. Og kudos til deg som allerede har kontaktet politiet. Hører dessverre om altfor mange som ikke kontakter politiet når noen trår over grensen. 6
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #3 Skrevet 8. september 2023 Har du anmeldt? Får gutten oppfølging og hjelp? Anonymkode: 15a95...5c3 3
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #4 Skrevet 8. september 2023 Ring statens barnehus og snakk med dem. De gir gode råd til privatpersoner om hvordan håndtere slikt og er proffe og hyggelige. Anonymkode: de137...5c1 5 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #5 Skrevet 8. september 2023 Du burde beskytte gutten så han slipper å se overgriperen igjen. Hadde det vært annerledes hvis han var en jente og svigerinnen var en svoger? Det finnes også kvinnelige overgripere. Hvis dere ikke vil fortelle familien må du tenke over situasjoner familien kan skape der disse to møtes. Er det andre du vet om som kan utsettes for dette også og må beskyttes? Anonymkode: e811f...303
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #6 Skrevet 8. september 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du burde beskytte gutten så han slipper å se overgriperen igjen. Hadde det vært annerledes hvis han var en jente og svigerinnen var en svoger? Det finnes også kvinnelige overgripere. Hvis dere ikke vil fortelle familien må du tenke over situasjoner familien kan skape der disse to møtes. Er det andre du vet om som kan utsettes for dette også og må beskyttes? Anonymkode: e811f...303 Ja desverre har denne personen selv barn.. Anonymkode: 7026d...53c
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #7 Skrevet 8. september 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ring statens barnehus og snakk med dem. De gir gode råd til privatpersoner om hvordan håndtere slikt og er proffe og hyggelige. Anonymkode: de137...5c1 Tusen takk for tips det skal jeg gjøre Anonymkode: 7026d...53c
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #8 Skrevet 8. september 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Har du anmeldt? Får gutten oppfølging og hjelp? Anonymkode: 15a95...5c3 Fikk vite dette i dag og ringte til politiet, vi skal inn i morgen til dem. Anonymkode: 7026d...53c 1
Frk Midnattsol Skrevet 8. september 2023 #9 Skrevet 8. september 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja desverre har denne personen selv barn.. Anonymkode: 7026d...53c Vel, har vedkommende barn, må det meldes bekymringsmelding til barnevernet. Vil tro at politiet vil gjøre det uansett, men det må du nesten forsikre deg om i samtale med de. 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #10 Skrevet 8. september 2023 Er ikke urealistisk at barna hennes også er utsatt for dette. Så tenker det må man ta i betraktning. Barna har vist tegn til og ha vært misbrukt før også desverre Anonymkode: 7026d...53c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå