Gå til innhold

Spm etter fjerning av visdomstann

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge er det vanlig å ha kjevesperre etter kirurgisk fjerning av visdomstann nede?

Og hvor lenge er det vanlig å være hoven?

Jeg fjernet en nede for 10 dager siden, den satt bom fast, og han brukte ganske lang tid, og en del makt for å få den løs, tok litt over en time totalt. Jeg hovnet opp en god del, og hadde mye smerter, og måtte ta paracet i mange dager pga smertene. (Fikk resept på paralgin forte, men den fungerte overhodet ikke. Gikk også på penicillin 4x7 dager) Nå på dag 10 har jeg ikke vondt inni munn lenger, men jeg har fortsatt en stor hoven kul/klump på utsiden som er vond, og jeg får ikke åpnet munnen så mye fortsatt, bare det å spise brødskive med skorpe er vanskelig. Jeg har blitt skallet til 3 ganger av guttungen der det er hovent, noe som gjorde veldig vondt, så mistenker kanskje at hevelsen holder seg oppe lenger pga det kanskje? Jeg skal tilbake for å fjerne sting til uka, men tenkte høre her først etter erfaringer. Tannlegen sa at jeg kunne forvente smerter i noen dager, og hoven og kjevesperre en ukes tid. Så blir jo da litt betenkt.

Anonymkode: e5840...80b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dag 12 siden fjering, er mer hoven og i dag kom drittsmaken i munn, så da regner jeg med jeg fikk infeksjon, og at det er derfor jeg fortsatt er hoven, kjevesperre og fortsatt ømt, dunkende og pulserende smerter på utsiden av kinnet.

Anonymkode: e5840...80b

• 4 uker senere...
Skrevet

Høres ut som brudd i kjeven da? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...