Gå til innhold

Teambuilding - gode eksempler

Anbefalte innlegg

Skrevet

Inspirert av verste teambuilding-opplevelser:

Om du var sjef og skulle bygge opp rundt et godt team og godt arbeidsmiljø, hvordan ville du planlegge og tilrettelegge det?

Og som arbeidstaker: Hva ønsker du deg?

Anonymkode: 22c0e...abb

Skrevet

Jeg har alltid likt quizzer. Altså quiz med ordentlige spørsmål om f.eks. historiske hendelser, musikk, litteratur, politikk. Ikke kjedelige quizzer med "ukjente" fakta om hverandre, det er sykt kleint.

Og en annen ting jeg faktisk har likt, var da vi skulle ha julebord og festkomiteen gjorde en vri på det: Vi ble delt inn i grupper på 5-6 stk og vi fikk i oppgave å lage typisk mat for et land per gruppe. VI trakk lapper, og det ble land som Italia, Mexico, Frankrike, USA, England, Spania, Thailand, Kina, Hellas....Var veldi gøy faktisk, og ingen ekkel kroppskontakt og slikt som jeg har lest mange har i såkalt teambuilding.

Jeg har jobbet på ungdomsskole og vgs, og min erfaring er bare fra skoler.

Anonymkode: 2f1aa...b26

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har alltid likt quizzer. Altså quiz med ordentlige spørsmål om f.eks. historiske hendelser, musikk, litteratur, politikk. Ikke kjedelige quizzer med "ukjente" fakta om hverandre, det er sykt kleint.

Og en annen ting jeg faktisk har likt, var da vi skulle ha julebord og festkomiteen gjorde en vri på det: Vi ble delt inn i grupper på 5-6 stk og vi fikk i oppgave å lage typisk mat for et land per gruppe. VI trakk lapper, og det ble land som Italia, Mexico, Frankrike, USA, England, Spania, Thailand, Kina, Hellas....Var veldi gøy faktisk, og ingen ekkel kroppskontakt og slikt som jeg har lest mange har i såkalt teambuilding.

Jeg har jobbet på ungdomsskole og vgs, og min erfaring er bare fra skoler.

Glemte å legge til at på julebordet gikk man rundt på et slags koldtbord og smakte fra de ulike gruppenes mat. Var utformet som en slags konkurranse med avstemning via hemmelige lapper etterpå for å kåre vinnerlaget. :)

Skrevet

Husker en gang vi var på rebusløp påen historisk borg/festning. Det var ikke løp egentlig for det var ikke fysisk utfordrende såndet passet for alle. Og så var spørsmålene og oppgavene varierte sånn at alle fikk bidratt med noe. F eks var det noe typisk skolekunnskap (geografi, fysikk, matematikk) men også noen om kultur og kjendiser og sånt. Det syns jeg var fint og inkluderende.

• Liker 2
Skrevet

Quizlag og escape room er gode metoder i min bok.

Anonymkode: 40705...874

• Liker 1
Skrevet

Jeg har vært med på quiz i lag, escaperoom-oppgaver (ikke inne i et escaperoom, men samme type oppgaver bare tilpasset andre steder enn selve escaperoom-lokalene) og noe som heter "samhandlingsløype".

Det siste var lagoppgaver som handler om blant annet samarbeid og tillit, og som egentlig tilhørte en konfirmantleir. Samhandlingsløypa var faktisk veldig bra, og kanskje den aktiviteten som jeg selv synes var mest gjennomtenkt når det gjelder å bygge godt samarbeid mellom folk. 

En team-aktivitet jeg kunne tenkt meg, men ikke har vært med på ennå er matlagingskurs. 

Anonymkode: 64876...2c7

Skrevet

Vi hadde en dag hvor vi ble delt opp i lag og måtte løse forskjellige kjemi- og fysikkoppgaver. Det var så morsomt!

Har også hatt teambuilding/AW med Best i Test-inspirasjon 😅 kjempegøy 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...