AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #1 Skrevet 8. september 2023 Hei jeg har en jobb hvor jeg tjener mye mer enn 6G og får dekket det overskytende av arbeidsgiver. jeg har nå fått tilbud om en ny jobb (som også dekker alt over 6G ) jeg har akkurat startet permisjonen min med baby. Noen som har erfaring med bytte jobb i mammaperm? Sier en opp og ny arbeidsgiver tar over permisjon? Venter med å si opp til tre måneder før permisjonsslutt? (Kan man det når man har signert en ny kontrakt med noen andre?) Noen med erfaring fra at gammel arbeidsgiver dekker det overskytende selv om en er i oppsigelse? Anonymkode: 404a9...af0
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #2 Skrevet 9. september 2023 Mest vanlig å si opp med 3 mnd oppsigelsestid i slutten av permisjonen, slik at du da starter hele arbeidsforholdet med ny arbeidsgiver etter permisjonen😊 Anonymkode: 7aa0b...150 4
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #3 Skrevet 9. september 2023 Jeg sa opp da det var 3 måneder igjen av permisjonen min. Jeg signerte med ny arbeidsgiver 7 måneder før, så var nok ikke helt innafor sånn etisk sett. Anonymkode: 6b58b...1d6
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #4 Skrevet 9. september 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Mest vanlig å si opp med 3 mnd oppsigelsestid i slutten av permisjonen, slik at du da starter hele arbeidsforholdet med ny arbeidsgiver etter permisjonen😊 Anonymkode: 7aa0b...150 Ja men det føles veldig feil da gammel arbeidsgiver da betaler for meg i permisjonen mens jeg da ikke har intensjon om å starte på nytt. Tjente du over 6g slik at gammel arbeidsgiver fikk en utgift av dette? Anonymkode: 404a9...af0
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #5 Skrevet 9. september 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg sa opp da det var 3 måneder igjen av permisjonen min. Jeg signerte med ny arbeidsgiver 7 måneder før, så var nok ikke helt innafor sånn etisk sett. Anonymkode: 6b58b...1d6 Ja. Jeg har et veldig stort behov for at gammel arbeidsgiver her blir behandlet fair. Anonymkode: 404a9...af0
AnonymBruker Skrevet 12. september 2023 #6 Skrevet 12. september 2023 Helt vanlig å skifte jobb etter permisjon. Det kjenner de til. Si opp 3 mnd før permisjon er slutt. Anonymkode: 7248f...86a
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #7 Skrevet 13. september 2023 On 9/9/2023 at 10:56 AM, AnonymBruker said: Ja men det føles veldig feil da gammel arbeidsgiver da betaler for meg i permisjonen mens jeg da ikke har intensjon om å starte på nytt. Tjente du over 6g slik at gammel arbeidsgiver fikk en utgift av dette? Anonymkode: 404a9...af0 De har flere utgifter enn mellomlegget over 6 G. Nav dekker ikke alle utgifter under 6 G heller. Anonymkode: a7f99...632
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #8 Skrevet 13. september 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): De har flere utgifter enn mellomlegget over 6 G. Nav dekker ikke alle utgifter under 6 G heller. Anonymkode: a7f99...632 Ja nettopp. Derfor føles det feil å signere flere måneder før en sier opp. Anonymkode: 404a9...af0
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #9 Skrevet 13. september 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Ja nettopp. Derfor føles det feil å signere flere måneder før en sier opp. Anonymkode: 404a9...af0 Men med mindre ny arbeidsgiver velger å dekke det er det det du bør gjøre. Anonymkode: a7f99...632
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #10 Skrevet 13. september 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ja nettopp. Derfor føles det feil å signere flere måneder før en sier opp. Anonymkode: 404a9...af0 Det er jo det som er det vanlige å gjøre, så de har nok vært med på akkurat det samme tidligere uten å tenke noe spesielt over det. Det er kjipt om en god arbeidstaker slutter, om det så er før, under eller etter permisjon. Men du kan jo høre med arbeidsgiveren som har gitt deg jobbtilbudet hva de tenker om å overta utbetalingen av permisjonen din (selv om du jo egentlig ikke har rett på foreldrepenger av ny arbeidsgiver). Hvis ikke er det ikke så mange andre måter å gjøre det på, med mindre du vil si opp foreldrepengene dine. Anonymkode: 6b58b...1d6
AnonymBruker Skrevet 14. september 2023 #11 Skrevet 14. september 2023 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Det er jo det som er det vanlige å gjøre, så de har nok vært med på akkurat det samme tidligere uten å tenke noe spesielt over det. Det er kjipt om en god arbeidstaker slutter, om det så er før, under eller etter permisjon. Men du kan jo høre med arbeidsgiveren som har gitt deg jobbtilbudet hva de tenker om å overta utbetalingen av permisjonen din (selv om du jo egentlig ikke har rett på foreldrepenger av ny arbeidsgiver). Hvis ikke er det ikke så mange andre måter å gjøre det på, med mindre du vil si opp foreldrepengene dine. Anonymkode: 6b58b...1d6 Hvorfor skulle jeg ikke ha rett på foreldrepenger fra ny arbeidsgiver? Nav dekker jo opp til 6G uansett. Hva en arbeidsgiver velger å dekke over dette er jo nedfelt i personalhåndbok. Hvis de hadde ansatt meg en dag før jeg gikk i permisjon kunne de neppe nektet å dekke det overskytende. men uansett. Ny arbeidsgiver er villig til å ta over permisjonen. Anonymkode: 404a9...af0
Mt3 Skrevet 14. september 2023 #12 Skrevet 14. september 2023 Om ny arbeidsgiver dekker permisjonen så vil det vel være mest rettferdig ovenfor nåværende å bytte snarest mulig, de betaler jo permisjon nå med tanke på at de ønsker å beholde din arbeidskraft.
AnonymBruker Skrevet 14. september 2023 #13 Skrevet 14. september 2023 Mt3 skrev (5 timer siden): Om ny arbeidsgiver dekker permisjonen så vil det vel være mest rettferdig ovenfor nåværende å bytte snarest mulig, de betaler jo permisjon nå med tanke på at de ønsker å beholde din arbeidskraft. Tenker det mest ryddige er at gammel arbeidsgiver betaler oppsigelsestiden og ny arbeidsgiver det resterende. Anonymkode: 404a9...af0
AnonymBruker Skrevet 14. september 2023 #14 Skrevet 14. september 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hvorfor skulle jeg ikke ha rett på foreldrepenger fra ny arbeidsgiver? Nav dekker jo opp til 6G uansett. Hva en arbeidsgiver velger å dekke over dette er jo nedfelt i personalhåndbok. Hvis de hadde ansatt meg en dag før jeg gikk i permisjon kunne de neppe nektet å dekke det overskytende. men uansett. Ny arbeidsgiver er villig til å ta over permisjonen. Anonymkode: 404a9...af0 Gikk litt fort i svingene da jeg skrev og gadd ikke korrigere meg selv etterpå. Tenkte man måtte ha jobbet på den aktuelle arbeidsplassen i 6 måneder for å ha krav på foreldrepenger fra den arbeidsgiveren, men det er jo bare at du må ha hatt inntekt de siste 6 måneder. Så bra, da løste det seg jo greit!😊 Anonymkode: 6b58b...1d6 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå