Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bor i Nordre Follo, vedkommende bor i Ås og ser på bolig i Askim. Vedkommende har verken jobb, foreldre/søsken eller venner der. 

Hva ville du tenkt om verdien til dette vennskapet? Mulig at vedkommende tenker at det er helt ok å treffes mindre, men ha jevnlig kontakt per telefon. Vedkommende ringer meg flere ganger i uka. 

Vi vil tro at vi er hverandres nærmeste utenom nærmeste familie. 

Anonymkode: 47aa6...26e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil tro*

Skrevet

Mene du at hen skulle la være å flytte det som er en ganske kort strekning på grunn av vennskapet deres, og at om flyttingen gjennomføres vil dette gå ut over vennskapet? :klo: Jeg har flyttet tvers over landet uten at det har falt meg inn at vennskapene mine har noe med det å gjøre...

• Liker 11
  • Nyttig 1
Skrevet

Men altså, klart dere kan være venner selv om vedkommende bor i Askim. Vil tro prisene er lavere i Askim enn i Ås. For å være ærlig stiller jeg meg mer undrende til deg som venn, som ikke støtter dine venns planer - du høres litt krevende ut å være venn med. Det er ikke vennskap for meg hvis den personen skal ha sterke meninger om hvor jeg skal bo.

Anonymkode: e09a9...425

• Liker 4
Skrevet

Skal man seriøst la være å flytte på grunn av vennskap? Hvor selvopptatt er du egentlig? 🤔

Anonymkode: 2ff83...52b

• Liker 4
Skrevet

Himmel, her må du gå litt i deg selv. Selvsagt kan venner flytte, uten at det betyr at de ikke setter pris å vennskapet deres. 

Det har jo ingenting med deg å gjøre..

Man kan ikke la være å flytte, basert på at venner kan bli såret.

Anonymkode: c4d2a...819

• Liker 2
Skrevet

Vedkommende har et visst nettverk her, men vil nok slite med å få seg det der nede. Er trygdet og har kanskje ikke så lett for å få seg nye venner. For meg ville nettverk vært avgjørende. 

Skrevet

Fy faen eller?

Anonymkode: c191c...b45

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vedkommende har et visst nettverk her, men vil nok slite med å få seg det der nede. Er trygdet og har kanskje ikke så lett for å få seg nye venner. For meg ville nettverk vært avgjørende. 

Men nå er ikke du henne. Folk må slutte å prosjisere egne verdier inn i andres valg. Vær en god venn og støtt henne. Ikke bruk ditt eget verdigrunnlag til å bedømme hennes valg.

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette vil vi se mer å mer av i fremtiden, og spesielt de nederst i samfunnet. De må rett og slett flytte dit det er billigst å bo. Det handler om å overleve, og de svakeste går først.

Anonymkode: 818c9...d34

• Liker 3
Skrevet

Hadde tenkt at du er en elendig venn, og veldig snever, som revurderer vennskapet når noen flytter nok km unna.

Anonymkode: 90a57...0b3

• Liker 4
Skrevet

Kan du ikke flytte etter? 

Folk flytter for å være nærmere venner og familie. Så jeg ser ingenting i veien for at du ikke kan flytte til Askim du også for å være nær din venn.

Anonymkode: 99c09...99d

• Liker 2
Skrevet

Jeg har vært i samme situasjon som vennen din, og hadde en venninne som deg. Jeg var nødt til å flytte til en ny plass på grunn av ny jobb. Hadde gått lenge arbeidsledig og hadde ikke noe valg. Fikk null forståelse fra venninnen min, noe som førte til at hun frøs meg helt ut. Vi har litt kontakt den dag i dag, men vennskapet fikk seg en real knekk på grunn av hvordan hun oppførte seg. Mitt råd er: skjerp deg, og støtt vennen din. Det er hennes liv, ikke ditt.

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg bor i Nordre Follo, vedkommende bor i Ås og ser på bolig i Askim. Vedkommende har verken jobb, foreldre/søsken eller venner der. 

Hva ville du tenkt om verdien til dette vennskapet? Mulig at vedkommende tenker at det er helt ok å treffes mindre, men ha jevnlig kontakt per telefon. Vedkommende ringer meg flere ganger i uka. 

Vi vil tro at vi er hverandres nærmeste utenom nærmeste familie. 

Så du mener for ramme alvor at hun skal droppe å flytte pga deg? Selvopptatt much eller? 

Anonymkode: 1c533...16c

• Liker 1
Skrevet

Det er da ingen avstand å snakke om? Hun kan da like godt få et nettverk der som hun har der hun bor nå, trygdet eller ei.

Har venner som bor flere timer unna, og det har ikke gått utover vennskapet.

Anonymkode: 941a4...df6

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor ser vedkommende etter ny bolig der?

Er det, som noen i tråden antyder, rimelige boliger å enten kjøpe eller leie i det området?

Da bør jo du som venninne virkelige støtte opp og heie på din henne. Især om hun er trygdet og forsøker å ta nødvendige grep for å bedre sin økonomi, nå i dyrtiden.

Det er faktisk viktigere enn å bo på dørterskelen din.

Mine beste venninner bor nå spredt over hele landet, har ikke falt meg inn et sekund å tenke at det skulle forandre på vennskapet, eller at de ikke skulle kunne flytte pga vennskapet. Og ja, jeg anser disse som familie og vi er ‘tanter’ til hverandre barn osv.

Anonymkode: 7c8a1...8c7

• Liker 1
Skrevet

Du mener at hun får like mye bolig for pengene nærme deg? Og i en by? For når jeg ser på boliger i askim og nordre follo, så er det soleklart hvor man får mest for pengene.

Jeg hadde lett flyttet til Askim om jeg var uføretrygdet. Det er jo ypperlige boligpriser, nært sverige, det er en by, og det er kollektivtilbud...

Anonymkode: aea2b...a5b

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg forstår jo godt at TS blir lei seg. Det er jo helt sant at nære vennskap blir veldig annerledes når noen flytter. Hvis man er vant til å sees flere ganger i uken og stikke innom hverandre på kort varsel, er det skikkelig tomt når folk flytter. 

Man kan selvsagt ikke si noe, fordi det er mange grunner til at folk flytter og det respekterer man selvsagt. Og vennskapet består jo. Men det blir ikke like tett som det var. 

Bor selv i Oslo, og nesten hele vennekretsen har flyttet ut pga boligpriser.  Ingen bor mer enn 40 min unna, men vi sees svært sjelden. 

Så jeg skjønner at TS spør om vennskapet er liv lage når venninnen skal flytte. 

Anonymkode: 317b6...aef

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg forstår jo godt at TS blir lei seg. Det er jo helt sant at nære vennskap blir veldig annerledes når noen flytter. Hvis man er vant til å sees flere ganger i uken og stikke innom hverandre på kort varsel, er det skikkelig tomt når folk flytter. 

Man kan selvsagt ikke si noe, fordi det er mange grunner til at folk flytter og det respekterer man selvsagt. Og vennskapet består jo. Men det blir ikke like tett som det var. 

Bor selv i Oslo, og nesten hele vennekretsen har flyttet ut pga boligpriser.  Ingen bor mer enn 40 min unna, men vi sees svært sjelden. 

Så jeg skjønner at TS spør om vennskapet er liv lage når venninnen skal flytte. 

Anonymkode: 317b6...aef

Jeg bor 40-60 min unna flere venner, vi møtes fortsatt omtrent hver uke... så akkurat det går mye på vilje.

Anonymkode: aea2b...a5b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...