AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #1 Skrevet 8. september 2023 Jeg driver med litt foto og bilderedigering, i hovedsak kun for meg selv. Har gitt noe bort i gave, men det er kun en hobby. Har aldri tatt betalende oppdrag. Nå har jeg blitt spurt om jeg kunne ta på meg et oppdrag for en organisasjon. De vil jeg skal fotografere og redigere, de vil at jeg i etterkant skal sende de giro på 3000kr. Men jeg finner ikke helt ut om jeg har lov til dette? Jeg er ikke selvstendig næringsdrivende, må jeg bli det først? Hvordan oppgir jeg summen i selvangivelsen? Noen dom kan dette? Anonymkode: a631b...039
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #2 Skrevet 8. september 2023 Går vel under småjobb? Slik jeg har forstått det, så etaler man ikke skatt av det før en viss sum Anonymkode: f653c...89e
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #3 Skrevet 8. september 2023 Best svar får du på skatteetaten.no, ikke fra synsere på kvinneguiden. Les her: https://www.skatteetaten.no/person/skatt/hjelp-til-riktig-skatt/arbeid-trygd-og-pensjon/hobby-ekstrainntekt-og-smajobber/smajobber-og-tjenester/ Anonymkode: 29a8a...282 3
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #4 Skrevet 8. september 2023 Skal du sende faktura må du ha et organisasjonsnummer, da kan du opprette et enk. Du kan forklare dem at du ikke har et enk, og høre om de kan lønne deg på annen måte. Det er tross alt ikke store summen. Er det snakk om mer fast eller at du kan få flere oppdrag, ville jeg opprettet et enk. Anonymkode: 75870...2b3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå