AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #1 Skrevet 8. september 2023 Hei! Jeg har det siste året slitt med angst og depresjon, og går til behandling hos psykolog (siden juni). Har vært sykemeldt i perioder grunnet en fysisk skade. Nå er jeg sykemeldt igjen grunnet skaden og har vært det i 3 uker. Neste uke går sykemeldingen ut, og jeg frykter at min psykiske helse ikke takler tilbakegang til jobb. Reagerer svært dårlig på stress og lite forutsigbarhet, noe jobben krever.. Har noen vært i lignende situasjon? Kan jo ikke fortelle sjefen min nå at min psykiske helse er på bunn.. Anonymkode: e3132...e40 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #2 Skrevet 8. september 2023 Jeg har alltid vært ærlig med min sjef om min psykiske helse. Tror man får mer forståelse når de et grunne til sykemelding. Absolutt alle får et psykisk problem i løpet av livet. Anonymkode: 49044...c18
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #3 Skrevet 8. september 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har alltid vært ærlig med min sjef om min psykiske helse. Tror man får mer forståelse når de et grunne til sykemelding. Absolutt alle får et psykisk problem i løpet av livet. Anonymkode: 49044...c18 Sjefen er ikke så god å møte følelsene til andre. Han tenker kun produksjon og resultat. Ser for meg at det kan bli brukt mot meg. Anonymkode: e3132...e40
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #4 Skrevet 8. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei! Jeg har det siste året slitt med angst og depresjon, og går til behandling hos psykolog (siden juni). Har vært sykemeldt i perioder grunnet en fysisk skade. Nå er jeg sykemeldt igjen grunnet skaden og har vært det i 3 uker. Neste uke går sykemeldingen ut, og jeg frykter at min psykiske helse ikke takler tilbakegang til jobb. Reagerer svært dårlig på stress og lite forutsigbarhet, noe jobben krever.. Har noen vært i lignende situasjon? Kan jo ikke fortelle sjefen min nå at min psykiske helse er på bunn.. Anonymkode: e3132...e40 Kanskje du skal snakke med legen din først? Er det mulig å gå over til en gradert sykemelding mtp det du skriver her, slik at du kan se om arbeidsgiver kan klare å tilrettelegge for en sakte tilbakeføring til full jobb? Ingen som kan eller skal bruke fysisk eller psykisk sykdom mot deg. Anonymkode: 4c49b...1b7
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #5 Skrevet 8. september 2023 Gå til legen og fortell at du har behov for myk start når du skal tilbake på jobben. Da får du gradert sykemelding. Ta deretter kontakt med sjefen og fortell at du har fått gradert sykemelding. Du trenger ikke forklare sjefen så mye mer enn at du har behov for å komme forsiktig tilbake. Kjenn etter hva din helse klarer, det er ditt ansvar. Anonymkode: 7d6c1...c76 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå