Gå til innhold

16:8 diett - erfaring og resultat vektnedgang

Hellmin

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 8.9.2023 den 13.55):

Hva er disse tilbakestående diettene?

Dette er jo normal periodisk faste eller en helt normal dag for mange, det hjelper ikke faste 16t om du dytter i deg 5000 kalorier på de åtte timene.

Anonymkode: 911d7...6bf

kan snakke for min egen del, men jeg spiser generelt mindre nå med denne måten å spise på. Jeg er mye mindre sulten og "fysen" så det blir da naturlig nok mindre kcal inn, fordi jeg småspiser mindre imellom måltidene, spiser færre måltider og spiser mindre porsjoner når jeg spiser fordi jeg blir raskere mett.

Anonymkode: 8d1d8...f13

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 8.9.2023 den 13.55):

Hva er disse tilbakestående diettene?

Dette er jo normal periodisk faste eller en helt normal dag for mange, det hjelper ikke faste 16t om du dytter i deg 5000 kalorier på de åtte timene.

Anonymkode: 911d7...6bf

For meg så fungerer det faktisk slik jo 😅

Anonymkode: 601a0...49c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Jeg har fastet over lengre tid, både for å gå ned i vekt, men også for å spare tid på morgenen. Gikk ned litt i vekt når jeg begynte og etter det stagnerte vekta siden jeg hørte at man kunne spise hva man ville i spisevinduet. For meg som overspiser, blir gir det helt feil effekt og jeg skjønner ikke hvordan jeg har tenkt 😅

Nå har jeg innført midlertidig kaloritelling. Det var velbehøvelig, for jeg fikk noen aha-opplevelser og innser nå hvorfor jeg ikke har gått ned mer. Etter dette har jeg gått mista gjennomsnittlig 700g pr uke. 

Anonymkode: 05ac1...aa0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.9.2023 den 8.50):

Jeg spiser ikke mitt første måltid før kl 11, og da siste innen 8 timer seinere. Helgene kan jeg noen ganger forskyve første måltid litt lengre. Jeg har lagt om kostholdet helt. Det at jeg har gått for 16:8 dietten er pga magen, fordi om jeg spiser før 11 så blir magen min veldig dårlig og jeg må akutt på do. Den første tiden gjorde jeg det kun pga magen, gikk ikke ned noe for det. Men så begynte jeg på tabletter for vektnedgang og la om kostholdet helt, da har jeg jo gått ned masse. Sto noe om at man kunne spise det meste man ønsket inne dem 8 timene spisevindu det gjelder ikke for meg. Spiste jo sunnere, men jeg måtte legge om ekstremt mye og ligge på maks 1300-1400 kalorier daglig for og ha effekt uansett på vekten. Men som sagt for min del var det pga ibs og den er ganske stabil med 16:8 dietten. Men den alene gjør ingen ting med vekten om jeg ikke gjør skikkelig drastiske grep som jeg har beskrevet

Anonymkode: a8e77...f91

Hvilke tabletter startet du med? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...