Empty_nest Skrevet 8. september 2023 #1 Skrevet 8. september 2023 Noen som kan anbefale et fint hotell i Krabi området? Søker en fin strand, ikke for mye turister (ikke Charterturisme) gjerne adult only/romantisk.
AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #2 Skrevet 10. september 2023 Empty_nest skrev (På 8.9.2023 den 12.26): Noen som kan anbefale et fint hotell i Krabi området? Søker en fin strand, ikke for mye turister (ikke Charterturisme) gjerne adult only/romantisk. Jeg var i Krabi i fjor, og koste meg masse! Bodde i Nopparat Thara som er ca 10-15 min. å kjøre fra Ao Nang, som er mer turistifisert. Nopparat har flere hyggelige spisesteder, noen få butikker også går det båter til ulike øyer om man har lyst til det. Er også mulig å dra på utflukter rundt om hvis man ønsker, mange ulike firmaer som tilbyr det. Det var nesten ikke turister der og ytterst få kunne engelsk. Men det gikk fint! Det var seriøst ingen på stranda der, merkelig nok. Kan anbefale dette hotellet, som ligger rett ved stranda: Aonang Buri Resort- SHA Extra Plus, Ao Nang Beach – Updated 2023 Prices (booking.com) Anonymkode: 90146...bf9
sikkerpådet Skrevet 11. september 2023 #3 Skrevet 11. september 2023 (endret) Artig å se hva ulike folk synes er fint. 🙂 Har også bodd på hotellet beskrevet ovenfor og det var ganske trist. Lite og innklemt basseng. Greie rom, hyggelig betjening. Strendene i Krabi er ikke noe fine (så ikke så rart det ikke er noe der...) Du må helst ta longtailbåt ut til andre øyer for sol og bad. Har du først kommet deg til Krabi, reis ut til Koh Lanta. Mye finere strender, roligere og maten er fantastisk på øya. 🙂 Endret 11. september 2023 av sikkerpådet
AnonymBruker Skrevet 16. september 2023 #4 Skrevet 16. september 2023 sikkerpådet skrev (På 11.9.2023 den 13.20): Artig å se hva ulike folk synes er fint. 🙂 Har også bodd på hotellet beskrevet ovenfor og det var ganske trist. Lite og innklemt basseng. Greie rom, hyggelig betjening. Strendene i Krabi er ikke noe fine (så ikke så rart det ikke er noe der...) Du må helst ta longtailbåt ut til andre øyer for sol og bad. Har du først kommet deg til Krabi, reis ut til Koh Lanta. Mye finere strender, roligere og maten er fantastisk på øya. 🙂 Oj, da har vi totalt forskjellig erfaring. Jeg likte meg så godt der. Bodde ikke på akkurat det hotellet, men lenger opp i en muslimsk bydel av alle ting. Gikk mye forbi det hotellet jeg nevnte og syntes det så veldig trivelig ut, snakket også med noen andre som bodde der og sa det var helt supert. Var noen helt fantastiske restauranter der, de hadde supergod mat så jeg var innom flere ganger. Jeg var der i november, var en del regn men ingen turister. Tror jeg så kanskje 4 turister på hele turen. Det er utrolig mye farlig i havet i Thailand så fine strender er egentlig ikke så interessant for meg. Haier, giftige fisker og slanger, nei takk. Jeg badet bare i basseng der og vasset så vidt på den Nopparat Thara-stranden. Det var hvertfall veldig stille og rolig der. Men longtail-båtene går jo ut til øyene om man vil ha finere strender, så er nok å finne på Anonymkode: 90146...bf9
FriSomFuglen Skrevet 17. september 2023 #5 Skrevet 17. september 2023 (endret) sikkerpådet skrev (På 11.9.2023 den 13.20): Artig å se hva ulike folk synes er fint. 🙂 Har også bodd på hotellet beskrevet ovenfor og det var ganske trist. Lite og innklemt basseng. Greie rom, hyggelig betjening. Strendene i Krabi er ikke noe fine (så ikke så rart det ikke er noe der...) Du må helst ta longtailbåt ut til andre øyer for sol og bad. Har du først kommet deg til Krabi, reis ut til Koh Lanta. Mye finere strender, roligere og maten er fantastisk på øya. 🙂 Jepp, rolig er det. Ikke noe direkte feil med Lanta, men det er to saker som gjør at jeg ikke direkte anbefaler øya til venner og kjente: a. Mange lange strender, men på grunn av stor tidevannsforskjell blir svært mange av dem tilnærmet ubrukelige ved lavvann: det er en eller annen knudrete (vulkansk?) fjellsort som ligger under de langgrunne strendene. b. Alle "byer", som egentlig ikke er byer i det hele tatt, ligger langs den laaaange vestkysten. Ikke veldig mye som skjer på kveldstid. Du må liksom opp til Sala Dan lengst nord på øya for å få litt liv og utvalg av spisesteder på kvelden. Sala Dan er helt ok, men ikke et sted vi har bodd våre våre turer til øya (Når vi har dratt dit for å spise har vi tatt scooteren i 20 min, evt en taxi). Lanta Old Town på østkysten (som bare er mangrove-område – ingen resorter eller strender her) er hyggelig å besøke – spesielt når det er night market. Endret 17. september 2023 av FriSomFuglen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå