Gå til innhold

Hvordan kjennes dine kynnere ut?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg syns det er vanskelig å skille mellom kynnere og bare stram muskulatur. Mine kynnere kjennes mindre ut som rier og mer ut som stram muskulatur i magen. Og de ser ut til at de kommer av sittestillingen min på jobb bl.a. Andre som er i samme situasjon? 

Hvordan kjennes dine kynnere ut, og hva utløser dem? Er du urolig for kynnerne?

Anonymkode: 92faf...ee9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tidlig i graviditeten merket jeg ikke så mye til kynnerne. Kunne enten merke at magen var blitt stram uten videre, kanskje føle meg litt anspent i tillegg. Mot slutten, når livmoren var større ble de annerledes, mer tydelige tak som kom og gikk fremfor å bare være der en periode, etter hvert føltes det sterkere, som en «bølge» som kom gjennom kroppen, og selv om de ikke var vonde så måtte jeg puste meg gjennom de. 

Anonymkode: 72c5e...b89

Skrevet

Stort sett kjentes de ut som en ubehagelig stramming i magen. Samtidig var magen hard som stein om jeg tok på den.

De minnet ikke om rier for min del, med unntak av de siste ukene av svangerskapene. På slutten hendte det at kynnerne (eller kanskje det var såkalte maserier) kom regelmessig og at jeg hadde en murrende smerte som minnet om menssmertene mine samtidig. Samtidig som jeg hadde dette sistnevnte, hadde jeg også veldig mye vanlige kynnere. Til tider var magen stram og hard nesten hele tiden. 

Anonymkode: 5cdaf...879

Skrevet

Kjennes ut som om magen strammer seg og jeg synes det er litt ubehagelig men ikke direkte vondt. Det kommer ALLTID når blæra begynner å bli litt for full 

Skrevet

Magen blir stram og jeg blir andpusten og må lene meg mot noe eller sette meg ned. De gjør ikke vondt. Er i uke 40 nå.

Anonymkode: 2a2f4...321

Skrevet

Som om jeg fikk et stramt belte over magen. Ble tungpustet. Måtte sette meg å slappe av for at det skulle gå over 

Anonymkode: 67373...5c7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...