AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #1 Skrevet 8. september 2023 Noen som har erfaring med denne rasen? Ser at det står at den har mye vokt i seg, blir den lett gneldrete? Anonymkode: 773b4...894
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #2 Skrevet 8. september 2023 Dvergpincher er kanskje små og søte, men det er en utrolig krevende rase. Vi droppet den da vi ikke orket temperamentet og hvordan de vokter eieren sin konstant. Dette er alt annet enn en førstegangs hund. Anonymkode: 51e46...02a 2 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #3 Skrevet 8. september 2023 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Dvergpincher er kanskje små og søte, men det er en utrolig krevende rase. Vi droppet den da vi ikke orket temperamentet og hvordan de vokter eieren sin konstant. Dette er alt annet enn en førstegangs hund. Anonymkode: 51e46...02a Jeg har hund (2 stk) fra før - brukshunder. Har de lett for å vokte eier slik at de blir aggressive? Anonymkode: 773b4...894
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #4 Skrevet 8. september 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg har hund (2 stk) fra før - brukshunder. Har de lett for å vokte eier slik at de blir aggressive? Anonymkode: 773b4...894 De har ekstremt sterkt vokterinnstinkt, men også veldig "eiersyk" ovenfor eier. Hvis en i familien trener den mer enn en annen kan den hindre den den som trener minst å nærme seg. Dette samme kan gjelde ovenfor andre hunder, men det hjelper muligens at de andre er der før pincheren. Kjenner f.eks en hvor kjæresten ikke får røre henne når hunden er der...... Anonymkode: 51e46...02a
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #5 Skrevet 9. september 2023 Det spørs nok veldig mye på oppdragelsen i tillegg til gemytt. Små raser er kjent for å behandles som bamser og babyer pga størrelsen, selv om de har godt av regler og struktur i hverdagen på lik linje som større raser. Derfor ender mange små hunder opp med å bli gneldrete, eiersyke, og noen lærer seg til å bite for å få vilja si... Ville nok beskrevet dvergpincheren som sporty og livlig, så den vil nok like å dra ut på turer og slikt enn å være ren sofahund Anonymkode: 552db...a89
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #6 Skrevet 9. september 2023 Naboen har to. De krever mye mosjon, har lett for å bli snappete(altså bite) og de gneldrer noe voldsomt, spesielt når noen går eller kjører forbi. Men hennes gneldrer mindre enn gjennomsnittet visstnok, i følge henne. Anonymkode: 316a3...9d9
Bolthorn Skrevet 9. september 2023 #7 Skrevet 9. september 2023 On 9/8/2023 at 11:19 AM, AnonymBruker said: Noen som har erfaring med denne rasen? Ser at det står at den har mye vokt i seg, blir den lett gneldrete? Anonymkode: 773b4...894 Hadde en tispe for 10 år siden, var ingen problemer frem til jeg fikk barn. Barnet satt i sofaen og hunden hoppet opp og bet barnet i kinnet. Hunden ble avlivet samme dag, har ikke noe imot rasen og det er nok individuelt. Men personlig, og når jeg ser hva andre skriver her også så er den vel ikke noe å anbefale.
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #8 Skrevet 9. september 2023 Spørs vel på eierne og hvor den kommer fra! Min brydde seg ikke om andre hunder, var grei mot alle, bjeffet kun om det ringte på døren, var aldri agressiv eller slem på noen måte. Var med på korte og lange turer og ventet tålmodig om jeg snakket med noen. Veldog kosete og glad i å ligge i sengen, på fanget og bare kose og sove. Gikk fint løst og holdt seg med oss. Gikk fint i bånd og. Veldig grei hund , men som sagt, det kommer ann på gener og eier. Anonymkode: 7fb2e...975
AnonymBruker Skrevet 11. september 2023 #9 Skrevet 11. september 2023 Min DP tispe er 12 år nå. Vokter mye å varsler også endel men er mer stille enn andre av rasen. Men absolutt krevende selv om hun er enklere nå enn som ung. Hun bor på et stort ridesenter og går stort sett løs der uten noe tull. Hun er værst om det er færre personer. Anonymkode: c0b3f...922
AnonymBruker Skrevet 16. september 2023 #10 Skrevet 16. september 2023 Noen i familien min har denne rasen, og den er veldig krevende. Jeg hadde ikke orket denne rasen, og har mye erfaring med hund selv. Men det kommer jo an på hva man er ute etter. Anonymkode: d6769...4a7
Norja Skrevet 16. september 2023 #11 Skrevet 16. september 2023 Jeg vet om fire dvergpinschere som har blitt avlivet etter å ha angrepet mennesker, og to som har blitt omplassert fra barnefamilier.
AnonymBruker Skrevet 16. september 2023 #12 Skrevet 16. september 2023 Ingen erfaring bortsett fra to stykker jeg går på lydighetstrening sammen med. Flotte hunder, men jeg synes jammen meg synd på hun som eier dem. Hun har jobbet så masse med dem, men det ser så trasig ut når hun i pausene må stå i et hjørne for seg selv med to hunder som står på to bein og bjeffer som gale hvis hun ikke kontinuerlig har full konsentrasjon på dem, men vi andre kan la hundene sosialisere mens vi drikker kaffe. Anonymkode: f4391...060
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå