Roci Skrevet 8. september 2023 #1 Skrevet 8. september 2023 Som mange av dere sikkert vet, er jeg over gjennomsnittet intressert i hudpleie, og prøver hele tiden å tilegne meg mer kunnskap på området Det er så mange flinke og kunnskapsrike kvinner her på forumet, så jeg vil gjerne høre deres erfaringer når det gjelder ingredienser dere helst ser at hudpleieproduktene deres ikke inneholder, og hvorfor. Jeg er 53 år, har kombinert hud som er litt sensitiv og har tendenser til dehydrering, spesielt i vinterhalvåret. De ingrediensene jeg forsøker å unngå, med noen få unntak, er: - mineralolje, fordi den gir meg kviser og gjør meg blank i ansiktet - enkelte plante/nøtteoljer, av samme årsak som over - parfyme, fordi jeg ikke liker sterkt duftende hudpleieprodukter i ansiktet, og det kan virke uttørkende - eteriske oljer, fordi jeg lett kan reagere på disse - alkohol (alkohol denat, ikke fettalkoholder) fordi det virker uttørkende på huden min - fysiske skrubbekorn, blir lett sår i huden av disse, så foretrekker skånsomme syrer - enkelte parabener (Propylparaben, buthylparaben, isopropylparaben, isobuthylparaben) fordi de kan være hormonforstyrrende). Når det gjelder silikoner, avhenger det litt av produkt og mengde. Om et produkt har silikoner langt nede på ingredienslista og ellers bra ingredienser, er det helt greit. Ellers forsøker jeg å unngå produkter med silikoner blant de 5-8 første ingrediensene, rett og slett fordi de ikke funger spesielt bra for huden min. Unntaket er LRP Cicaplast Baume, som jeg ofte bruker som nattkrem om vinteren, solkrem og foundations.
Phoenix Heart Skrevet 8. september 2023 #2 Skrevet 8. september 2023 Det viktigste for meg er at det ikke er testet på dyr. 2
Roci Skrevet 8. september 2023 Forfatter #3 Skrevet 8. september 2023 (endret) Athena Freyja skrev (6 minutter siden): Det viktigste for meg er at det ikke er testet på dyr. Ja, der kan jeg definitivt bli flinkere! Edit: Fant ut at alle produktene jeg bruker pr nå, med unntak av øyekremen, er "cruelty free", mange også veganske Så da står det ikke så verst til likevel. Endret 8. september 2023 av Roci
Kullsyrevann Skrevet 8. september 2023 #4 Skrevet 8. september 2023 Bismuth, lanolin, bievoks, kokkosnøttolje (diverse andre oljer også), eteriske oljer. 2
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #5 Skrevet 8. september 2023 Prøver å unngå steroids Anonymkode: 07cae...fe4 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #7 Skrevet 17. september 2023 For meg er det viktig at produktene er veganske,frie for alkohol og silikon Anonymkode: 32362...e47 1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #8 Skrevet 19. september 2023 Benzophenone i høye konsentrasjoner(kreftfremkallende hvis høye verdier) Anonymkode: c01b8...251 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå