AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #1 Skrevet 8. september 2023 Jeg har fått brev i posten adressert til meg, men så kjapt det egentlig skulle til min eks. Det er brev om gjeldsordning fra namsmannen. Har ikke lest det, da det ikke er ment for meg, regner med det står sensitive opplysninger der. Hvorfor har dette skjedd og er det lov? Det er nesten 10 år siden vi bodde sammen og vi begge har nye adresser etter vi gikk fra hverandre. Forstår ikke hvorfor dette skjedde, hvor de har fått min adresse fra. Jeg har ingen kontakt med min eks og er ikke noe verge eller pårørende for han. Anonymkode: a70de...0bd
Gjest takinova Skrevet 8. september 2023 #2 Skrevet 8. september 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har fått brev i posten adressert til meg, men så kjapt det egentlig skulle til min eks. Det er brev om gjeldsordning fra namsmannen. Har ikke lest det, da det ikke er ment for meg, regner med det står sensitive opplysninger der. Hvorfor har dette skjedd og er det lov? Det er nesten 10 år siden vi bodde sammen og vi begge har nye adresser etter vi gikk fra hverandre. Forstår ikke hvorfor dette skjedde, hvor de har fått min adresse fra. Jeg har ingen kontakt med min eks og er ikke noe verge eller pårørende for han. Anonymkode: a70de...0bd De får nok ikke tak i ham, og derfor prøver de tidligere kjente adresser for å sikre seg juridisk.
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #3 Skrevet 8. september 2023 takinova skrev (1 minutt siden): De får nok ikke tak i ham, og derfor prøver de tidligere kjente adresser for å sikre seg juridisk. Det høres helt merkelig ut. Hvorfor kunne de ikke sende det til foreldrene hans, er der han står oppført i folkeregisteret. Eller til sin andre ekskjæreste han bodde med i flere år? Også har han verge, er vergen som har søkt, for det sto helt i starten av brevet, med adressen til vergen. Anonymkode: a70de...0bd
Forundret.. Skrevet 8. september 2023 #4 Skrevet 8. september 2023 Ring til dem spør hvorfor de involverer deg i dette, og om det ikke er brudd på personvernloven? 6
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #5 Skrevet 8. september 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg har fått brev i posten adressert til meg, men så kjapt det egentlig skulle til min eks. Det er brev om gjeldsordning fra namsmannen. Har ikke lest det, da det ikke er ment for meg, regner med det står sensitive opplysninger der. Hvorfor har dette skjedd og er det lov? Det er nesten 10 år siden vi bodde sammen og vi begge har nye adresser etter vi gikk fra hverandre. Forstår ikke hvorfor dette skjedde, hvor de har fått min adresse fra. Jeg har ingen kontakt med min eks og er ikke noe verge eller pårørende for han. Anonymkode: a70de...0bd Hei du sier brevet var adressert til deg? Det betyr at navnet ditt står på brevet. Stemmer det eller mener du bare at det er kommet til din adresse? Hvis a) det faktisk er adressert til deg så leser du det da leser du brevet og setter deg inn i hva som står. Det kan være at dere har vært gifte, har eiendom med tinglyst ektepakt, har andre tidligre felles verdier som nå skal inn i en gjeldsordning osv. Hvis b) brevet bare er kommet til feil adresse så gjør du som man alltid gjør når man får post/epost som ikke skal til deg, retunerer til avsender. Hva angår c) om de har lov å sende post feil. Ja - og folk som er i økonomisk trøbbel er ikke akkurat kjent for å verken holde på bosteder eller for å sende flyttemeldinger/oppdatere adresser. Anonymkode: f6afb...59f 3 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #6 Skrevet 8. september 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hei du sier brevet var adressert til deg? Det betyr at navnet ditt står på brevet. Stemmer det eller mener du bare at det er kommet til din adresse? Hvis a) det faktisk er adressert til deg så leser du det da leser du brevet og setter deg inn i hva som står. Det kan være at dere har vært gifte, har eiendom med tinglyst ektepakt, har andre tidligre felles verdier som nå skal inn i en gjeldsordning osv. Hvis b) brevet bare er kommet til feil adresse så gjør du som man alltid gjør når man får post/epost som ikke skal til deg, retunerer til avsender. Hva angår c) om de har lov å sende post feil. Ja - og folk som er i økonomisk trøbbel er ikke akkurat kjent for å verken holde på bosteder eller for å sende flyttemeldinger/oppdatere adresser. Anonymkode: f6afb...59f Takk😊 Jeg tørr ikke lese brevet, redd jeg skal få kjeft. Det er mitt navn og min adresse som står på konvolutten på første side, og mitt navn og adresse i hovedbrevet. Vi har ikke vært gift, aldri eiet noe sammen. Men burde ikke brevet da vært kopi, eller vedlegg? Slik ser det ut.. også rett under står navnet hans og vergen. Skyldner: fødselsnr Fornavn eks Etternavn eks V/ Verge Navn adresse til verge Anonymkode: a70de...0bd
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #7 Skrevet 8. september 2023 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Jeg har fått brev i posten adressert til meg, men så kjapt det egentlig skulle til min eks. Det er brev om gjeldsordning fra namsmannen. Har ikke lest det, da det ikke er ment for meg, regner med det står sensitive opplysninger der. Hvorfor har dette skjedd og er det lov? Det er nesten 10 år siden vi bodde sammen og vi begge har nye adresser etter vi gikk fra hverandre. Forstår ikke hvorfor dette skjedde, hvor de har fått min adresse fra. Jeg har ingen kontakt med min eks og er ikke noe verge eller pårørende for han. Anonymkode: a70de...0bd Det som evt kan ha skjedd er at han har glemt å sende flyttemelding til folkeregisteret, eller at det på en eller annen måte ikke har blitt oppdatert. Anonymkode: f0e66...c50
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #8 Skrevet 8. september 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Takk😊 Jeg tørr ikke lese brevet, redd jeg skal få kjeft. Det er mitt navn og min adresse som står på konvolutten på første side, og mitt navn og adresse i hovedbrevet. Vi har ikke vært gift, aldri eiet noe sammen. Men burde ikke brevet da vært kopi, eller vedlegg? Slik ser det ut.. også rett under står navnet hans og vergen. Skyldner: fødselsnr Fornavn eks Etternavn eks V/ Verge Navn adresse til verge Anonymkode: a70de...0bd Jeg synes du skal ringe namsmannen og spørre hvorfor brevet er sendt til deg. Anonymkode: f12c9...ff9 2
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #9 Skrevet 8. september 2023 Hvis det er adressert til deg, må du lese det. Deretter finner du ut ordet er noe som må håndteres eller dette bare et ren informasjon. Anonymkode: fa5bf...01e 4
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #10 Skrevet 8. september 2023 Då må først lese brevet, ettersom det er tydelig adressert til deg. Og om du ikke finner ut hvorfor det er adressert til deg i brevet, så må du kontakte avsender og spørre hvorfor de har sendt dette til deg, siden du ikke finner noe informasjon som angår deg i brevet. Anonymkode: 00a4b...237 2
Andro Skrevet 8. september 2023 #11 Skrevet 8. september 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Takk😊 Jeg tørr ikke lese brevet, redd jeg skal få kjeft. Det er mitt navn og min adresse som står på konvolutten på første side, og mitt navn og adresse i hovedbrevet. Vi har ikke vært gift, aldri eiet noe sammen. Men burde ikke brevet da vært kopi, eller vedlegg? Slik ser det ut.. også rett under står navnet hans og vergen. Skyldner: fødselsnr Fornavn eks Etternavn eks V/ Verge Navn adresse til verge Anonymkode: a70de...0bd Du kan ikke få kjeft for å ha lest et brev med ditt navn på. Kanskje de lurer på om du også har krav mot ham? Ta en telefon til Namsmannen og få klarhet i det. 3
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #12 Skrevet 8. september 2023 Høres jo ut som at brevet er til deg.... mulig du kan få penger han skylder deg... eller noe annet. Uansett, ring namsmannen å hør Anonymkode: fa8eb...91d 1
Nasse Nøff Skrevet 8. september 2023 #13 Skrevet 8. september 2023 Du må faktisk lese brevet siden det er adressert til deg. Mest sannsynlig er det et såkalt varsel til kreditorer, altså informasjon til dem han skylder penger. De kan enten ha funnet opplysninger eller han kan ha sagt at han skylder deg penger. Og så må du sikkert eventuelt melde inn krav.
Maleficenta Skrevet 8. september 2023 #14 Skrevet 8. september 2023 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Jeg har fått brev i posten adressert til meg, men så kjapt det egentlig skulle til min eks. Det er brev om gjeldsordning fra namsmannen. Har ikke lest det, da det ikke er ment for meg, regner med det står sensitive opplysninger der. Hvorfor har dette skjedd og er det lov? Det er nesten 10 år siden vi bodde sammen og vi begge har nye adresser etter vi gikk fra hverandre. Forstår ikke hvorfor dette skjedde, hvor de har fått min adresse fra. Jeg har ingen kontakt med min eks og er ikke noe verge eller pårørende for han. Anonymkode: a70de...0bd er nok en feil. Lever det til postkontoret og si du har fått brevet feilsendt
Maleficenta Skrevet 8. september 2023 #15 Skrevet 8. september 2023 Nasse Nøff skrev (1 minutt siden): Du må faktisk lese brevet siden det er adressert til deg. Mest sannsynlig er det et såkalt varsel til kreditorer, altså informasjon til dem han skylder penger. De kan enten ha funnet opplysninger eller han kan ha sagt at han skylder deg penger. Og så må du sikkert eventuelt melde inn krav. hun har ikke lov til å åpne post i hans navn selv om det er sendt hennes adresse
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #16 Skrevet 8. september 2023 Maleficenta skrev (Akkurat nå): hun har ikke lov til å åpne post i hans navn selv om det er sendt hennes adresse Hun sier jo det er adressert til henne med hennes navn og hennes adresse. Anonymkode: 3dc81...e37 2 1
Maleficenta Skrevet 8. september 2023 #17 Skrevet 8. september 2023 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Takk😊 Jeg tørr ikke lese brevet, redd jeg skal få kjeft. Det er mitt navn og min adresse som står på konvolutten på første side, og mitt navn og adresse i hovedbrevet. Vi har ikke vært gift, aldri eiet noe sammen. Men burde ikke brevet da vært kopi, eller vedlegg? Slik ser det ut.. også rett under står navnet hans og vergen. Skyldner: fødselsnr Fornavn eks Etternavn eks V/ Verge Navn adresse til verge Anonymkode: a70de...0bd ditt navn? men da er det jo til deg 1
NakenPanda Skrevet 8. september 2023 #18 Skrevet 8. september 2023 Maleficenta skrev (1 minutt siden): hun har ikke lov til å åpne post i hans navn selv om det er sendt hennes adresse Hun sier jo at det er hennes navn på brevet, så ja hun skal lese det Det er mitt navn og min adresse som står på konvolutten på første side, og mitt navn og adresse i hovedbrevet. 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #19 Skrevet 8. september 2023 26 minutter siden, AnonymBruker said: Takk😊 Jeg tørr ikke lese brevet, redd jeg skal få kjeft. Det er mitt navn og min adresse som står på konvolutten på første side, og mitt navn og adresse i hovedbrevet. Vi har ikke vært gift, aldri eiet noe sammen. Men burde ikke brevet da vært kopi, eller vedlegg? Slik ser det ut.. også rett under står navnet hans og vergen. Skyldner: fødselsnr Fornavn eks Etternavn eks V/ Verge Navn adresse til verge Anonymkode: a70de...0bd Hvis det er ditt navn og din adresse så er det jo til deg! Hvis det gjelder noe din eks har kjøpt eller fått gjeld på i ditt navn så har han muligens svindlet deg. Hvis du ikke tør å lese ditt eget brev, fordi du føler deg truet?, så er jo også Namsmannen (som vel egentlig bare er en avdeling hos Politiet) riktig sted å snakke med. Det verste du kan gjøre er å ikke gjøre noe! Kontakt Namsmannen. Kommunene, NAV og kanskje banken din også har også økonomirådgivere som jobber med råd til folk og kunder. Verdt å prøve å kontakte de også om Namsmannen/politiet ikke er hjelpsomme. Anonymkode: 3fc7f...e84 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #20 Skrevet 8. september 2023 Ringte namsmannen, men de er stengt. Føler jeg gjør noe ulovlig, men leste brevet. Dette er en mann som har sonet dom mot meg og jeg vegrer meg veldig med å gjøre noe som kan sette i gang sinne hos han. Kan dette skyldes at vi har 2 felles barn? Han har et svært begrenset samvær. Et par ganger i året. Alle utgiftene er ramset opp, og der står blant annet barnebidrag, som forøvrig ikke er mye. Ellers står det ingenting om meg, jeg er ikke nevnt og barna er heller ikke nevnt, utenom de utgiftpungtene. Anonymkode: a70de...0bd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå