Gå til innhold

Hvorfor er det ikke lov å si det som det er med tunge rusmisbrukere? Adferden er en byrde!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Og det var dagens dummeste. Takk til deg.

Anonymkode: 71c6f...328

Bare hyggelig 🙂

Anonymkode: 5b3ea...40b

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig, men har ikke nok kunnskap til å se noen løsning som fungerer for alle parter. 

Anonymkode: 063f4...c03

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er tildels enig i at selv de med problemer enten det er rus eller annet kan og bør ansvarliggjøres for sine handlinger og det må være lov å si at de valg de tar om å IKKE søke hjelp er et problem for alle rundt dem og ikke bare for deres eget ve og vel. 

• Liker 14
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

hvorfor ?? 

Anonymkode: ba4c2...4a6

• Liker 23
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

NATO-land angripes hver dag av narkokartellene med våre svake og dumme som nyttige idioter. Det er en sakte nedbryting av vår ungdom og våre samfunn. På tide at NATO slår tilbake mot Colombia, Peru og Bolivia som er de tre største narkoprodusentene.

Anonymkode: be58e...3ca

• Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig. Sitter å leser en artikkel i BT om at de stakkars rusmisbrukerne må få busstilbud fra narkoteiret: Bergen sentrum til Straxhuset på Laksevåg før valget. Det er en 20 minutters spasertur. De går lenger en det for å gjøre innbrudd og stjele sykler og hadde i alle fall spasert lenger for dop. Jeg er drita lei av at alt handler om å gjøre rusmisbrukernes liv enklere, mens sikkerheten til alle andre blir komplett ignorert. Det er ikke greit at både sentrale deler av Bergen sentrum og Laksevåg er dominert av tunge rusmisbrukere og alt det medfører. Det er rett å slett bare kjempeskummelt å gå i områdene de oppholder seg i. 

Anonymkode: 42ae4...c84

• Liker 28
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig. Er en av de barna som vokste opp i kommunal bolig med narkomane rundt meg. Meget ustabil barndom. Det jeg enda har mareritt om er den narkomane som løp etter meg med øks.

Ja jeg ble kjent med rusmisbrukere med godt hjerte ( alkoholikere) men de var ustabile, de fikk delirium, og når jeg spurte hvorfor de ikke sluttet var svaret alltid at de hadde hatt en dårlig barndom, opplevelse mm, var ikke deres skyld de drakk, det var alt annet. Ansvar for egen liv og helse lå på andre.

Anonymkode: d07b7...6d2

• Liker 22
  • Hjerte 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler det er ganske innafor å være oppgitt over sånne ting, jeg. Og jeg tror jeg egentlig har en ganske «woke» vennegjeng. 

Men en del av sannheten - som du virker å ikke være klar over - er at Norge har kjørt en ekstremt hard linje ovenfor tunge rusmisbrukere i mange år. De har blitt trakassert av politiet, slengt på glattcelle og bøtelagt for små brukerdoser, leilighetene deres blir storma og rasert av politiet, osv osv. I tillegg har det vært veldig vanskelig å komme seg inn i gode behandlingsopplegg, fordi man har stilt svært strenge krav for å få plass, for eksempel har det vært et krav at man må fremlegge dokumentasjon på at man har vært rusmisbruker i åresvis for å få metadon. Det har også vært lav terskel for å kaste folk ut av behandlingsoppleggene. 

Erfaringer fra andre land viser at mykere linje ofte fører til bedre resultater enn straff.

• Liker 11
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Hvorfor mener du dette? Ingenting er mer fordummende en nedsettende kommentarer uten motargumenter. 

Jeg er enig hi. Disse menneskene trenger hjelp, men det bør gjøres på en måte som ikke skader mennesker og miljøer rundt. Det hjelper ingen at de bare blir stakkarsliggjort. De må faktisk stå til ansvar for sine egne handlinger, uavhengig av evt bagasje. Jeg har selv en rismisbruker i familien, så har personlig erfaring med hvor ødeleggende rusmisbruk er, for alle parter. 

Anonymkode: 8bc3a...e09

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Enig. Man skal liksom pakke inn denne alkoholdrikkingen i glanspapir fordi «man koser seg jo», men de reelle samfunnsproblemene og belastningen grunnet nordmenns alkoholmisbruk er helt sinnsykt. Men ingen snakker om det for stortsett alle ruser seg ukentlig. 

Anonymkode: d6915...d67

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er ganske normalt og ikke ønske masse tunge rusmisbrukere og alt det innebærer som nærmeste nabo altså. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja. Enig. Man skal liksom pakke inn denne alkoholdrikkingen i glanspapir fordi «man koser seg jo», men de reelle samfunnsproblemene og belastningen grunnet nordmenns alkoholmisbruk er helt sinnsykt. Men ingen snakker om det for stortsett alle ruser seg ukentlig. 

Anonymkode: d6915...d67

En alkoholiker koser seg ikke. To forskjellige plan. 

Jeg koser meg med alkohol. Kanskje 2 glass vi i uken. 

Som 10åring lærte jeg å rense rødsprit, slik den kunne drikkes. Er ingen som koser seg med rødsprit.

• Liker 6
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode kommentarer 🙂 Jeg hadde regnet med en shitstorm av kommentarer, men bortsett fra en som mener det er det dummeste han har lest uten å kunne svare på hvorfor,er det jevnt over støtte. Det har bare toppet seg i det siste og jeg klarer knapt å se han eller den gigantiske kompisgjengen hans uten å bli fylt med raseri eller avsky mot måtene de oppfatter verden rundt. Dråpen var innbruddet i uteboden min hvor deler til el sykkel er stjelt og nøkkelhullet til batteriet så herpet og slått på  med  skrujern eller lignende at man ikke får låst det ut seperat sykkelen. Det er sølt olje på bremsene og bremsene forsøkt sabotert. Batteriet sitter nå bom fast i tillegg til å være brannbombe og verdien på sykkelen har halvert seg i løpet av brekket. Når jeg natt etter natt blir holdt våken til 04.00 dagen før du skal på tidligvakt 07.00, hele det felles trapperommet er fylt av spytt, sigaretterstumper og slim og han påfører borettslaget vannskader og han lukter tre uker gamle brukte truser når du går forbi og den lukta setter seg i minnet lenge etter at han har gått. Ja da må det være lov å tenke sitt om hvorfor i himmelens navn de har lov å bo i boliger blant normalt fungerende mennesker? Og ja. Det er det som inspirerte meg til å skrive dette innlegget i frustrasjon! Og nei jeg visste ikke om han før jeg flyttet inn. Noen har vært flinke til å holde han unna på visning og muligens sørget for en ekstra vask av trappen og for det andre, dette er et helt normalt borettslag, så ikke mulig å lukte lukta. Mitt borettslag er ikke noe hospits 

Anonymkode: 5b3ea...40b

• Liker 6
  • Hjerte 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kunne byttet ut ordet rusmisbruker med muslim…. 
akkurat sammen berøringsangst!

Anonymkode: 8d5f8...ced

• Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Dette derimot  er det dummeste jeg har lest. Aldri møtt en muslim uten boevne. Derimot møtt få narkomane med det.

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

NATO-land angripes hver dag av narkokartellene med våre svake og dumme som nyttige idioter. Det er en sakte nedbryting av vår ungdom og våre samfunn. På tide at NATO slår tilbake mot Colombia, Peru og Bolivia som er de tre største narkoprodusentene.

Anonymkode: be58e...3ca

Da flyttes det andre steder. Det har skjedd hver eneste gang vi har prøvd. Hvorfor prøve noe vi vet feiler om og om igjen?

Det eneste som stopper narkokartellene er å bli konkurrenter. Legemiddelfirmaer burde stå for produksjon i et lovlig marked.

Anonymkode: 638b8...cf9

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår hva du mener. Det er en glorifisering av rusmisbrukere i Norge. De er liksom bare ofre uten muligheter til å leve et annet liv. Og så er de så snille og gode, og resten av samfunnet er så slemme.

Petter uteligger etc. bidrar til dette. Rusmisbrukere blir utelukkende positivt fremstilt, og det fremstilles som at de får for lite penger av samfunnet til å leve av. Samtidig som de kjøper røyk og øl til den store gullmedaljen. Og ville brukt hver eneste ekstra krone på tull.

Anonymkode: e95f2...212

• Liker 11
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Det er da absolutt ikke det samme. Bor mange muslimer i oppgangen min, de er rolige normale folk som hverken stjeler, ødelegger eller bråker. 

Jeg er enig med ts. I nabolaget mitt er det en hjelpestasjon for rusmisbrukere, og det fører med seg mye forsøpling, vold, tyveri og dårlig stemning. De som bor nærmest opplever at portsommene blir brukt som toalett, og de må tråkke over menneskeavføring til stadighet. Hvis noen prøver å påpeke problemet blir de bare møtt med " har du ingen medlidenhet,  det er jo så synd på de stakkars rusbrukerne" (misbruker er visst ikke lov å si lenger). Det er skikkelig hersketeknikk. 

Anonymkode: de9b9...e5a

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...