AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #1 Skrevet 8. september 2023 Må si jeg ønsker dette veldig velkommen! Normal folkeskikk burde være en selvfølge. https://www.kk.no/samliv/dating-app-forbyr-denne-ufine-gesten/80165847?fbclid=IwAR2BKujftwq3S8SX720ucriIfWScBIPRymjmpFjXXPXrBhvS2sQ8f5O6D3Q Anonymkode: aafd0...4b4 1
Daria Skrevet 8. september 2023 #2 Skrevet 8. september 2023 Neste steg: Du får ikke lov å si negative ting om noen du har truffet eller chattet med til andre... Dette er faktisk bare latterlig - en app kan ikke sette regler for hvordan folk oppfører seg andre steder enn på deres egen plattform. Kjipe opplevelser og folk som oppfører seg dårlig er en del av livet man ikke kan beskytte seg mot; det er også en del av det man lærer av, vokser på og blir herdet av - og ikke minst noe som bidrar til at man gjør bedre vurderinger neste gang. Voksne mennesker kan ikke pakkes inn i bomull og skånes mot alt - og i praksis er dette uansett bare tomme løfter og falsk trygghet, det er ikke noe appen har noen som helst faktisk innvirkning på. 4 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #3 Skrevet 8. september 2023 Daria skrev (25 minutter siden): Neste steg: Du får ikke lov å si negative ting om noen du har truffet eller chattet med til andre... Dette er faktisk bare latterlig - en app kan ikke sette regler for hvordan folk oppfører seg andre steder enn på deres egen plattform. Kjipe opplevelser og folk som oppfører seg dårlig er en del av livet man ikke kan beskytte seg mot; det er også en del av det man lærer av, vokser på og blir herdet av - og ikke minst noe som bidrar til at man gjør bedre vurderinger neste gang. Voksne mennesker kan ikke pakkes inn i bomull og skånes mot alt - og i praksis er dette uansett bare tomme løfter og falsk trygghet, det er ikke noe appen har noen som helst faktisk innvirkning på. Men jeg tenker det har en oppdragende virkning. Når de setter foten ned og sier "det er ikke akseptabelt å oppføre seg sånn her" så vil de forhåpentligvis få bort en del av disse personene og tiltrekke seg de som er lei av slik oppførsel. og da mener jeg en del vil forstå at slik oppførsel ikke lønner seg. Det er ganske likt som å oppdra små barn.. Nå ser jeg at det ikke vil få den store virkningen før de store appene som Tinder evt gjør noe sånt, men uansett så sender det et signal om at sånn oppførsel ikke er greit. Og det er et steg i riktig retning i en verden som pr nå er rimelig skrudd. Og jeg mener oppriktig at det heller ikke er greit å snakke negativt om andre personer, med mindre de er til stede og kan forsvare seg! Unntaket er om man skal advare mot farlige personer. Anonymkode: aafd0...4b4 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #4 Skrevet 8. september 2023 Ghosting er vel bare fy fy de gangene middelmålige kvinner blir ghostet av menn de egentlig ikke har sjangs på, men fikk ligge med. Da er det jo HELT KRISE med ghosting. Ingen har vel noen sinne brydd seg om menn som blir ghostet. Noe som er mer vanlig enn å ikke bli ghostet. Anonymkode: d13ed...e89 1
Ubulu Skrevet 8. september 2023 #5 Skrevet 8. september 2023 Hva er det neste? Daten ville ikke ligge med meg, det er mobbing/krenkende atferd? Hva slags incel er det som har programmert denne funksjonaliteten? 2
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #6 Skrevet 9. september 2023 En slik app har jo ingen reell måte å dobbelsjekke at påstandene stemmer, for det kan ikke garanteres at de involverte ikke har kommunisert på andre kanaler også. Dette er bare et reklamestunt, lite annet. Det som hadde vært det beste, det var om folk heller innså at algoritmene til disse datestedene ikke er laget for at for så mange som mulig skal bli par - bare akkurat så få at folk likevel tror de kan vinne i lotto også... Dropp nettdatesider og dateapper! Ut og møt folk i det virkelige liv, vær sosial, kommuniser, vær engasjert! (Da blir det langt færre skuffelser også!) Anonymkode: 3692d...78e 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #7 Skrevet 9. september 2023 En fremmed skrev til meg på fb, du ghosta meg!!! Jeg husket ikke hvem han var og hadde ikke brukt tinder på månedsvis. Var ikke singel lengre en gang. Jeg tenker folk må tåle at noen glemmer å svare. Ihvertfall voksne folk. Anonymkode: f7075...8f7
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #8 Skrevet 9. september 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg tenker folk må tåle at noen glemmer å svare. Men det er en annen ting å ikke møte opp som avtalt, eller være såpass umoden og feig at man ikke tør avvise den som tar initiativ til ny date. Anonymkode: 1a011...33c 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #9 Skrevet 10. september 2023 Det er ganske mange måter å forebygge ghosting på. Først og fremst ved åpen og tydelig kommunikasjon. Etter å selv ha truffet et visst antall playere i i min ungdom, tok jeg grep som fulgte meg inn i datinglivet på datingsider. Først og fremst var jeg tydelig på at jeg ikke var ute etter bare sex allerede da jeg skrev om meg selv i profilen. Jeg var tydelig på at jeg ikke hadde sex før det ble mer seriøst. Tenkte jeg ville bli sett på som skikkelig prippen, men det fikk så være. Jeg fikk også frem at jeg hadde null toleranse for ghosting og flere andre ting som tydeligvis skremte bort alle de useriøse som kun var ute etter sex. Det føltes da helt greit at færre tok kontakt, fordi jeg da visste at de som tok kontakt mest sannsynlig var alright menn. Og slik klarte jeg, tro det eller ei finne mannen min på selveste Tinder. Anonymkode: b18e6...b45 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå