AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #1 Skrevet 8. september 2023 Hei. Jeg var usikker på hvor jeg skulle legge denne tråden, derfor valgte jeg generelt. Det viser seg at når man kontakter Nav så vet de lite, har lite ønske om å veilede. Derfor spør jeg her i håp om innspill. Saken er mor er død, mann er igjen med ett småbarn. Han har også to barn fra tidligere der han betaler bidrag. Han er offshore arbeider, har ikke den høyeste lønna offshore. Hva har han krav på for å kunne komme seg ut på jobb. Tenker da på hvilke støtte kan han få til pass av barnet? Han søker annet arbeide på land, men har enda ikke fått noe og må derfor dra på jobb. Med huslån, billån, barnebidrag og som aleneforsørger for det minste barnet, hva og hvor kan han få hjelp til å fortsatt dra på arbeide? Alle sier at det må jo finnes en støtteordning men ingen vet. Er det noen her inne som vet dette? Anonymkode: 9f1b3...c41
nordlending Skrevet 8. september 2023 #2 Skrevet 8. september 2023 Mener du støtte, type barnepass, slik at far kan dra på jobb? Eller støtte for at far kan være hjemme?
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #3 Skrevet 8. september 2023 Jeg tror ikke det finnes noe slikt spesifikt, nei.. Det finnes ikke støtteordninger for alenemødre som jobber turnus heller. Regner med du har barnehageplass på dagtid. Du får vel noe etterlattepensjon, hva med å bruke dette til å betale for barnepass? Bidraget for de andre barna skal vel justeres når man blir alene, tror jeg. Anonymkode: 62bf2...3a2 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #4 Skrevet 8. september 2023 Finnes ikke. Han må bytte jobb. Og bør til da faktisk heller få sjefen til å si han opp. Slik han får dagpenger. Barnet har vel ikke godt av å ikke ha foreldre rundt seg i flere uker. Anonymkode: c0357...a50 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå