AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #1 Skrevet 8. september 2023 Jeg har flyttet fra Oslo til Bergen. I den forbibdelsen fikk jeg ikke tatt med mine vinterdekk + to esker med div små ting. Når jeg legger dette ut som jobb på Anbudstorget og mittanbud, må jeg si at jeg blir overrasket over prisene. Noen der ute som har hatt lignende oppdrag og hvor mye kom dette på? De bedriftene som svarer, skriver også + mva. Det er altså 25% av prisen oppå prisen igjen. En annen ting er hva er best å bruke: Anbudstorget eller Mittanbud? Hvem er mest pålitelig.... Anonymkode: 18323...68d
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #2 Skrevet 8. september 2023 Ja det er sinnssyke priser, slike firma tar pr km om der er flyttelass eller småting. Når det ikke er mer enn 4 dekk og er par kartonger så legg det ut på småjobb på finn. Anonymkode: f68da...198
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #3 Skrevet 8. september 2023 Kan du ikke få det sendt som stykkgods? https://www.postnord.no/tjenester-bedrift/frakt/groupage Anonymkode: ffa2c...420 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #4 Skrevet 8. september 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Kan du ikke få det sendt som stykkgods? https://www.postnord.no/tjenester-bedrift/frakt/groupage Anonymkode: ffa2c...420 Vil man ha frem varene bruker man ikke PostNord Anonymkode: facb8...20a 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #5 Skrevet 8. september 2023 Det burde være en løsning hvor man kunne spørre om slike ting. Dersom jeg skulle kjøre fra Oslo til Bergen så kunne jeg tilbudt meg å ta med disse tingene til en avtalt pris. Det ville selvfølgelig aldri blitt lovlig, men det hadde vært ekstremt praktisk og sannsynligvis svært mye billigere. Anonymkode: 6e7ed...28a 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #6 Skrevet 8. september 2023 Hva synes DU er riktig pris for denne jobben? I kroner og øre altså Anonymkode: a760a...8e6
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #7 Skrevet 8. september 2023 Hvor mye skal de ha for denne jobben? Ville nok også tatt dette på småjobber eller avtalt med noen privat (selv om det så klart er noe mer risikofylt), de har jo Facebook-grupper for det aller meste føler jeg? Jeg er medlem i en gruppe som heter kompiskjøring her jeg bor. Helt sikker på noen i en slik gruppe hadde gjort det ganske billig om de skulle samme distanse i nær fremtid Anonymkode: 76478...53f
Gjest ti10 Skrevet 8. september 2023 #8 Skrevet 8. september 2023 Hvor mye står det at det koster, da? Dekk er jo store og tunge ting, så man kan jo ikke forvente at det er gratis eller bare koster noen hundrelapper. Men har du ingen som skal komme på besøk som kan ta det med? Ev. prøve i en facebookgruppe for småjobber.
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #9 Skrevet 8. september 2023 Her er jeg egentlig ikke enig, da jeg selv har jobbet som sjåfør. Quote Tenk bare når du skal sende en pakke via posten eller Helt Hjem. En liten ting kan koste opp til flere hundre lapper for å få sendt. Og det er en liten ting som du får i en vanlig bil. Her forventer du at noen skal ta med dine store ting for kanskje samme pris? Og ofte får jeg høre - "du skal jo den samme vei uansett"?. Hadde Posten tenkt slik at de skal samme veien uansett, så hadde de ikke fått betalt for jobben sin. I Norge og dette er det myndighetene som bestemmer, må alle bedrifter betale 25% MVA. Dette kommer jo i tillegg til prisen som jeg tilbyr. Eller skal jeg jobbe gratis? Tror du tenker feil her. Få noen venner til å hjelpe deg, med mindre du er en seriøs kunde som forstår at å kjøre 500 km en vei for en bedrift vil koste selvfølgelig. Anonymkode: 18323...68d 1
nordlending Skrevet 8. september 2023 #10 Skrevet 8. september 2023 Hva er den overraskende prisen? Sjekk fraktekrigen Norge på Facebook.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå