Marai Skrevet 8. september 2023 #1 Skrevet 8. september 2023 Noen som har erfaring ang ta abort ? Hvordan gikk dere frem ? Kan man ta det hos legen, eller må man på sykehuset?
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #2 Skrevet 8. september 2023 https://www.helsenorge.no/sex-og-samliv/abort/ Anonymkode: 9d76d...566 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #3 Skrevet 8. september 2023 Jeg ringte til sykehuset og bestilte time. Møtte opp på sykehuset, fikk gynekologisk undersøkelse og tok en pille der, før jeg dro hjem og tok de(n?) siste der. Det var dritvondt, kastet opp en gang og blødde masse, men fikk sterke smertestillende og satt igjen med en helt grei opplevelse. Den fikk meg til å tenke på hvor vanskelig dette er mange andre steder i verden og gjorde meg takknemlig for at det er så enkelt å få gjennomført prosedyren i Norge. Husk: Det er ikke farlig å ha det fysisk vondt underveis. Det går tross alt fort over! Lykke til! Anonymkode: ce7f5...50f 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #4 Skrevet 8. september 2023 Tog abort ca 1997, då ringte jeg til sykehuset og bestilte time. Møtte opp på morgonen som avtalet, fikk ett rom med 3 andre, og selve aborten var kirurgisk. Jeg tror ikke det fantes medicinsk og piller. En gynekologisk undersøkelse på morgonen og mitt på dagen blev jeg rullet ned till operation og satt under narkose. Våknet opp på rommet, våknet till og efter en check dro jeg hjem. Det var nog ikke så vondt men slitsomt og fort over. Det var ventetiden mellom bestilling av time og oppmøte som nog var mest slitsomt. Har aldrig angret Anonymkode: bc282...1ef
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #5 Skrevet 8. september 2023 Ring til sykehuset. De setter opp en time etter at du er kommet i x antall uker. Du får en pille der som du tar på stedet og en pille du tar neste morgen. Du får også et par smertestillende. De tok ikke jeg med en gang så det var en del smerter i magen men det var over i løpet av ettermiddagen. Du blør en del og kommer en del slim/foster ut så jeg løp ofte på toalettet. I ettertid blødde jeg noe i et par uker men ingen smerter. Anonymkode: d73aa...4bd
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #6 Skrevet 8. september 2023 Enkelt inngrep på sykehuset. Men har alltid syntes det var trist i ettertid. Har tenkt på at om jeg ikke avbrøt livet, så ville det barnet vært her i dag. Og som mamma gjør man alt for å verne om livet til barnet sitt. Jeg er ikke motstander av abort. Det er bare viktig å vite at det er et valg man også skal leve med i ettertid. Anonymkode: 81074...70d 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå