Gå til innhold

Venninne mente jeg er barnslig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jobber på en barneskole 1-4 klasse. Og syntes det er viktig å kunne «leke» med barna på sfo og sånt uten å være redd for klærne. Så har kjøpt en del topper på plasser som new yorker, ol med pokemon, Disney osv dette syntes barna er gøy og det blir en lett måte å snakke med noen av barna på og så er de billige så om jeg får maling og sånt på gjør det ikke noe. Jeg er 35år. Var på shopping med ei venninne og hu mente jeg var barnslig og teit fordi jeg kjøpte sånne klær og at jeg stilte meg i et dårlig lys med foreldrene. Jeg sa jeg jobber jo med små barn og da svarte hun men du trenger ikke se ut som et. Er det helt feil å bruke sånne klær som en voksen dame? 

Anonymkode: b07bf...b2f

• Liker 2
  • Hjerte 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Neida! Gjør det selv, jobber med psykisk utviklingshemmede. Går selvfølgelig ikke hver eneste dag med sånne klær, men innimellom er det gøy både for dem og meg at jeg har på meg barnslige klær. 😁 Selv hadde jeg digga at læreren til min sønn kledde seg sånn da han var i den alderen. ❤️ Og jeg hadde ikke trodd at du gikk kledd sånn 100% av tiden heller. 😅

Anonymkode: 24b7e...d1d

• Liker 4
  • Nyttig 5
Skrevet

Så lenge barna ser på deg som den voksne, og du klarer å snakke profesjonelt og voksent med kollegaer og foreldre, så ser jeg ikke problemet. 
Det viktigste her er at du klarer å vise den lekne siden av deg når det passer, men samtidig er i stand til å bytte over til autoritær når det trengs. 

Anonymkode: 20f63...2a5

• Liker 7
Skrevet

Absolutt ikke! Jeg hadde elsket det om noen hadde tatt seg bryet med å glede barna mine sånn på SFO. ♥️ (Og jeg er altså normalt veldig konservativ i klesveien og synes folk som viser seg offentlig i f.eks. tights eller joggebukse er litt sjuskete, men når man jobber med barn synes selv jeg det bare er positivt å være litt løssluppen i klesveien. ;)

Anonymkode: da37c...fa7

• Liker 3
Skrevet

Hun har litt rett, men du bruker de jo kun i jobb. 

Anonymkode: 12e2f...f14

• Liker 1
Skrevet

Fortsett sånn du gjør, du. 

Anonymkode: 9f979...1a1

Skrevet

At hun bryr seg åssen du klær du går i er for meg morsomt! Gå hva du vil og ikke bry deg om hva din venninne  mener - jeg selv går i sånne type klær og er 32 😛

• Liker 5
Skrevet

Din venninne kan ta seg en bolle. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hun har litt rett, men du bruker de jo kun i jobb. 

Jeg synes ikke hun har rett i det hele tatt. Jeg skulle ønske det var mye større aksept for voksne å gå med akkurat det de ville i hverdagen, så lenge det ikke grenser mot støtende eller sjenerende. Hvorfor skal det være rart at jeg som voksen går med topper med animasjonsfigurert på? Det gjør meg glad! Og klær er klær liksom. Hvorfor må man bli kjedelig bare fordi man blir voksen?

På kontoret kler jeg meg nøytralt, men på fritida vil jeg kle meg med glede! Og skal man jobbe med barn er det jo overhodet ikke noe problem å være litt gøyal og fargerik! 

Anonymkode: ab9fb...119

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg synes ikke hun har rett i det hele tatt. Jeg skulle ønske det var mye større aksept for voksne å gå med akkurat det de ville i hverdagen, så lenge det ikke grenser mot støtende eller sjenerende. Hvorfor skal det være rart at jeg som voksen går med topper med animasjonsfigurert på? Det gjør meg glad! Og klær er klær liksom. Hvorfor må man bli kjedelig bare fordi man blir voksen?

På kontoret kler jeg meg nøytralt, men på fritida vil jeg kle meg med glede! Og skal man jobbe med barn er det jo overhodet ikke noe problem å være litt gøyal og fargerik! 

Anonymkode: ab9fb...119

Er egentlig enig med deg også og litt med henne. Men liker du menn i band t-skjorter? En 40-åring med AC/DC t-skjorte for eksempel? 

• Liker 1
Skrevet

folk som har meninger om hva andre kler seg i er mye mer barnslige.. 

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet

For en dust veninnen din er🙈

Anonymkode: b1efc...6c1

• Liker 1
Skrevet

Tåpelig kommentar, er sikker på at foreldrene synes det er helt topp!

Anonymkode: f757c...dcd

• Liker 2
Skrevet

Men er det jobbantrekket ditt når du er med ungene eller er det stilen din på fulltid? Det er jo en fordel å kunne kle seg litt etter anledning og omgivelser, både på jobb og ellers. Faren ved å kle seg yngre enn man er, er at man fort kan bli oppfattet som nettopp litt barnslig og umoden. En bekjent som jobber med ungdommer og stort sett går i t-skjorter med animasjon/superhelt-motiver, fortalte at hun alltid hadde en blazer hengende på jobb - ungdommene elsket t-skjortene hennes, men hun ville også bli tatt seriøst på møter. 

Skrevet

Ts her, er på jobb jeg bruker de grafiske toppene sammen med vanlige jeans, på fritiden bruker jeg mere «voksne» klær, men er glad i farger. I går på butikken hadde jeg sorte jeans og en sort bluse med røde små blomster roser, og pumps. 

• Hjerte 2
Skrevet

Er det så farlig at du er barnslig da? 🤷🏽‍♀️

Jeg er barnslig og har ikke noe problem med å innrømme det. Leker med barna, ser barnefilmer og kan fint bruke klær med trykk men det er sjeldent i min jobb.

Hver heller litt barnslig mener nå jeg 😊

Anonymkode: d4a05...619

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Men liker du menn i band t-skjorter? En 40-åring med AC/DC t-skjorte for eksempel? 

Ja!  :rodmer:

Anonymkode: 280d5...c12

• Liker 1
  • Hjerte 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jobber på en barneskole 1-4 klasse. Og syntes det er viktig å kunne «leke» med barna på sfo og sånt uten å være redd for klærne. Så har kjøpt en del topper på plasser som new yorker, ol med pokemon, Disney osv dette syntes barna er gøy og det blir en lett måte å snakke med noen av barna på og så er de billige så om jeg får maling og sånt på gjør det ikke noe. Jeg er 35år. Var på shopping med ei venninne og hu mente jeg var barnslig og teit fordi jeg kjøpte sånne klær og at jeg stilte meg i et dårlig lys med foreldrene. Jeg sa jeg jobber jo med små barn og da svarte hun men du trenger ikke se ut som et. Er det helt feil å bruke sånne klær som en voksen dame? 

du kler deg jo slik for barnas skyld

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er egentlig enig med deg også og litt med henne. Men liker du menn i band t-skjorter? En 40-åring med AC/DC t-skjorte for eksempel? 

ja

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ingenting galt i å være barnslig.. tenker elevene setter stor pris på deg og din lekenhet. Alt for mange lærere er så innmari kjedelige og kjedelig kledd. Våg å være kreativ i klesveien. Synes det er supert! 

Anonymkode: 59f78...a93

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...