Gå til innhold

Min veninne/samboer må være sminket selv om hun er inne hele dagen alene.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg deler leilighet med en flott, hyggelig jente/dame som er veldig bevisst sitt utseende, og drar det litt langt synes jeg.

Hun dusjer hver morgen og tar på full sminke og styling av hår.

Hun trener om ettermiddagen, kommer hjem for å dusje og etterpå er det full sminke og styling av hår selv om hun er hjemme med meg/ eller er hjemme alene og ikke skal møte noen/ha besøk og klokken er 18-20-21.

Så er det å fjerne alt når hun går i seng i 22-23 tiden.

Jeg spurte henne om dette, og hun svarte at hun måtte like det hun så når/hvis hun gikk forbi speilet.

Vi er 22 år gamle.

Dette er jo ikke normalt og veldig stressende.

Man må jo kunne gi litt faen og slappe av uten å være sminket og stylet til fest døgnet rundt?

Anonymkode: 0d1e7...366

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun har jo mer eller mindre fortalt deg at hun gjør det for sin psykiske helse. Jeg synes du skal tenke mer på hva du gjør for å føle deg bra. Å dømme andre er neppe bra for deg. Da blir du ei Karen når du blir stor. 

Anonymkode: ebc87...8c7

• Liker 15
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hun har jo mer eller mindre fortalt deg at hun gjør det for sin psykiske helse. Jeg synes du skal tenke mer på hva du gjør for å føle deg bra. Å dømme andre er neppe bra for deg. Da blir du ei Karen når du blir stor. 

Ja men det er jo en tvangshandling å hele tiden være stylet til som man skal på fest, men bare skal være hjemme å vaske håndklær.

Hun er opphengt i influencere og sminke, men tror neppe de hun ser opp til dusjer og sminker seg hele tiden slik som hun gjør.

ts

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg skifter nok ikke navn selv om jeg blir voksen.

Ts

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja men det er jo en tvangshandling å hele tiden være stylet til som man skal på fest, men bare skal være hjemme å vaske håndklær.

Hun er opphengt i influencere og sminke, men tror neppe de hun ser opp til dusjer og sminker seg hele tiden slik som hun gjør.

ts

Du er opphengt i hva hun gjør. Det er verre. Om det plager deg sånn får du flytte. 

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

ts

Herregud slutt å sykeliggjør noe som er helt vanlig. Tvangshandling faktisk. Du har ikke peiling på hva du prater om. Merkes at du er ung, som har et så stort behov for å stemple/diagnotisere henne. 

Anonymkode: 33b0d...5b1

• Liker 4
Skrevet

Eks svigermoren min måtte sminke seg får å gå i postkassa rett utenfor huset. 10 meter å gå og ingen naboer som så henne. Ellers kunne hun gå i møkkete klær en hel dag om andre tok inn posten.  Hun gjorde det nok for å være fin og for selvtilliten sin.
Jeg kan lett gå i joggebukse, en loslitt strikkejakke og crocs med maling på i butikken, kunne ikke brydd meg mindre.

På jobb er jeg stelt og i uniform. 

• Liker 2
Skrevet

Hun gjør det nok for egen,psykisk helse.

For å føle seg mere vel.

Det gjør jeg og!

Samtidig kan jeg la vær å sminke meg.

Men jeg føler meg mye bedre psykisk når jeg har dusjet,stelt meg sminke og ordentlige klær på.

Skrevet

Problemet her er kanskje DEG,ts? Kan hende hun ikke ville sminket seg så mye om hun bodde alene.

Anonymkode: fee73...18b

Skrevet

Så mange  rare. hissige svar du får ts. 

Jeg tenker at din venninne faktisk trenger litt hjelp til å føle seg ok også uten sminke. Det blir, som du skriver, veldig stressende å skulle føle seg fin HELE TIDEN. Vi har alle våre grå stunder.

Jeg er nok litt for gammel til å sette meg inn i det presset unge kvinner på 22 år opplever i dag. Men da jeg var ung, for 30 år siden, var det også slik at om man ikke gikk i de rette klærne og ikke var blant de pene, så kunne man lett falle litt utenfor. Men det var mye mer konsentrert. Vi hadde ikke all denne reklamen, SoMe, utallige utstillingsvinduer av perfekte mennesker som setter standarden for hvordan vi skal se ut.

Jeg synes synd på din venninne som føler at hun må bruke så mye av sin tid for å være "perfekt". Kanskje du rett og slett skal begynne å gi henne positive feedback på hva du ser når hun ikke har sminke? Hvordan det får frem øynene hennes bedre, hvor fin hun er når håret får tørke og falle på sin naturlige måte osv?

Hun er fortsatt ung. Trygghet på seg selv er noe man vokser inn i. Men noen ganger trenger man litt hjelp.

Anonymkode: 9a0ea...ab2

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg tenker at din venninne faktisk trenger litt hjelp til å føle seg ok også uten sminke. Det blir, som du skriver, veldig stressende å skulle føle seg fin HELE TIDEN. Vi har alle våre grå stunder.

Jeg er nok litt for gammel til å sette meg inn i det presset unge kvinner på 22 år opplever i dag. Men da jeg var ung, for 30 år siden, var det også slik at om man ikke gikk i de rette klærne og ikke var blant de pene, så kunne man lett falle litt utenfor. Men det var mye mer konsentrert. Vi hadde ikke all denne reklamen, SoMe, utallige utstillingsvinduer av perfekte mennesker som setter standarden for hvordan vi skal se ut.

Jeg synes synd på din venninne som føler at hun må bruke så mye av sin tid for å være "perfekt". Kanskje du rett og slett skal begynne å gi henne positive feedback på hva du ser når hun ikke har sminke? Hvordan det får frem øynene hennes bedre, hvor fin hun er når håret får tørke og falle på sin naturlige måte osv?

Hun er fortsatt ung. Trygghet på seg selv er noe man vokser inn i. Men noen ganger trenger man litt hjelp.

KG på sitt beste 😉 I 95% av tilfellene så er det Ts som er bad guy🙄

Anonymkode: b6e05...636

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg gjør også mye "unødvendig" selv om jeg kun skal være hjemme og det bare er bikkja som ser meg. Det handler om psykisk velvære. Jeg er mer bekymret for de som ikke gidder å stelle seg. I dyreriket er det et sykdomstegn.

Anonymkode: 50892...55d

• Nyttig 1
Skrevet

Hvordan påvirker dette livet ditt ts? 

Anonymkode: 568f1...a13

Skrevet

Trist at kvinner må bruke sminke for å føle seg vel.. 

Anonymkode: 7438c...475

• Liker 6
Skrevet

Høres ut som du har valgt en dame som har eget utseende som hovedinteresse, og bruker mye tid på det. Velg ei dame uten sminke, og med selvtillit, neste gang

Anonymkode: 1e8a0...1cc

• Nyttig 1
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg gjør også mye "unødvendig" selv om jeg kun skal være hjemme og det bare er bikkja som ser meg. Det handler om psykisk velvære. Jeg er mer bekymret for de som ikke gidder å stelle seg. I dyreriket er det et sykdomstegn.

Jeg bruker ikke sminke og lar håret lufttørke fordi det er helt uaktuelt å bruke så mye tid og fokus på eget utseende når verden er klar til å utforskes. Har over gjennomsnittet utdanning og jobb, og helt andre hobbyer enn gjengangerne utseende, gå tur, og treningssenter.  Har god psykiske helse  og trenger overhode ikke sminke for å føle meg psykisk vel.

Anonymkode: 1e8a0...1cc

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Det å sminke seg er ikke synonymt med å stelle seg.  Ja det er et sykdomstegn om man ikke tar var på sin egen hygiene, men at man ikke gidder å kaste bort tid på å sminke seg fordi man føler seg bra nok uten er ikke et sykdomstegn.  

• Liker 4
Skrevet

Hvorfor er dette et problem for deg, TS? Okkuperer hun dusjen så du ikke slipper til? Selv bruker jeg ikke sminke verken inne eller ute, men det kunne da ikke falle meg inn å blande meg borti hva andre velger? 

Anonymkode: 693a1...5bf

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hun er veldig pen og trenger egentlig ikke å bruke sminke i det hele tatt, og iallfall ikke å sminke seg igjen på nytt om kvelden i tilfelle hun ser seg selv i speilet når hun går forbi.

Alle oss i venninnegjengen bruker sminke men de aller fleste er ganske avslappet etter trening om kvelden, har gjerne nyvasket hår i en topp på hodet, men ellers ikke noe sminke og vi går rundt i en slapp kosebukse, mens hun er stylet fra topp til tå.

Hun får komplimenter hele tiden av folk fordi hun er vakker og hyggelig.

Ts

• Liker 1
Skrevet

Akkurat sminke bruker jeg ikke uansett, men jeg steller håret, bruker smykker og kler meg "ordentlig" selv om jeg ikke har andre planer enn å være hjemme hele dagen - det handler rett og slett om hva jeg føler meg vel med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...