AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #1 Skrevet 7. september 2023 Samboer har vært utro, løyet, knyttet neve(ikke slått), kjeftet mens jeg har grått, drikker mye alkohol og glemmer, blir aggresiv i fylla, tar alle samtalene våre for en krangel, kommenterer alt mulig, kontrollerer hvordan jeg steker mat, hvor lenge jeg dusjer, hvor mye dopapir jeg bruker osv. han har også chattet med venninder hvor han har utrrykt hvor forferdelig jeg var mtp reaksjonene mine på utroskapen. Vi har vært sammen i snart tre år. Er 30 år. Jeg har flere ganger prøvd å gå uten hell fordi følelsene mine har holdt meg der/traumebånd. Nå har jeg omsider fått nok men er litt stuck inntil jeg finner en leilighet. Han prøver å fikse det og jeg merker han har troa siden jeg alltid har kommet tilbake. Men jeg har sånn problemer med han nå at jeg takler ikke. Jeg får snart klikkutbrudd. Bare han rører meg(prøver å være kjærlig), så vil jeg slå. Blir gæren inni meg bare han puster, spiser, drikker med slurpelyder og u name it. Takler ikke lukten av han lengre eller noe. Sover ikke sammen lengre selv om han vil. Jeg har sagt at jeg ser etter leiligheter og at jeg ikke greier mer så han vet det. Jeg har en veldig uheldig situasjon mtp familie osv så har ingen plasser å dra hvor jeg kan oppholde meg over tid fram til jeg får meg en leilighet, så det er ikke mulig å dra med en gang. har noen vært i lignende situasjoner, og hvordan klarte dere å holde dere samlet i perioden dere måtte forholde dere til det ekle mennesket dere en gang elsket? Jeg er desperat… Anonymkode: a19e1...1e4 5
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #2 Skrevet 7. september 2023 Det myldrer vel av utleieleiligheter i dette landet? Bor du veldig usentralt siden du ikke finner noen? Omså i kollektiv? Anonymkode: 53a58...4bd 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #3 Skrevet 7. september 2023 TS, det du beskriver er et voldelig forhold, hvor du har traumebånd til ham. Kontakt nærmeste Krisesenter og hør om de kan hjelp deg akkurat nå i overgangen, inntil du finner deg noe eget, da du kjenner at du er helt på grensen for hva du tåler mer av å ha ham innpå deg. Ikke nøl - kontakt dem i morgen! https://www.krisesenter.com/finn-ditt-krisesenter/ Krisesentrene er der nettopp for å hjelpe kvinner ut av voldelige forhold. Og det du beskriver han har gjort mot deg er vold! Ring Krisesenteret! Anonymkode: 2b98d...d82 6
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #4 Skrevet 7. september 2023 Du må bare bite tennene sammen. Tiden går fryktelig sakte, men tenk så godt det blir når du har funnet noe eget. Anonymkode: 148b0...4be 1
KnekkeBørre Skrevet 7. september 2023 #5 Skrevet 7. september 2023 Æff.. Jeg var denne fyren en gang. Bare gå derifra.
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #6 Skrevet 7. september 2023 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Det myldrer vel av utleieleiligheter i dette landet? Bor du veldig usentralt siden du ikke finner noen? Omså i kollektiv? Anonymkode: 53a58...4bd Jo er bare dyrt å betale på det vi har sammen nå, lån og fellesutgifter osv og samtidig leie+depositum:) ts Anonymkode: a19e1...1e4
KnekkeBørre Skrevet 7. september 2023 #7 Skrevet 7. september 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): TS, det du beskriver er et voldelig forhold, hvor du har traumebånd til ham. Kontakt nærmeste Krisesenter og hør om de kan hjelp deg akkurat nå i overgangen, inntil du finner deg noe eget, da du kjenner at du er helt på grensen for hva du tåler mer av å ha ham innpå deg. Ikke nøl - kontakt dem i morgen! https://www.krisesenter.com/finn-ditt-krisesenter/ Krisesentrene er der nettopp for å hjelpe kvinner ut av voldelige forhold. Og det du beskriver han har gjort mot deg er vold! Ring Krisesenteret! Anonymkode: 2b98d...d82 Ja, hun er i en usunn relasjon, men nei, det er ikke en voldelig en. Her mener jeg krisemaksimeringen kan skrus ned 14 hakk.. Det er virkelig en forskjell på en kjip relasjon og en truende en.. 5
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #8 Skrevet 8. september 2023 KnekkeBørre skrev (10 minutter siden): Ja, hun er i en usunn relasjon, men nei, det er ikke en voldelig en. Her mener jeg krisemaksimeringen kan skrus ned 14 hakk.. Det er virkelig en forskjell på en kjip relasjon og en truende en.. Når TS kjenner at hun er i ferd med å bryte sammen selv, da er hun i krise. Hun er i en krise hvor hun selv sier hun føler hun kan risikere å bli voldelig mot ham. Da er det avgjørende at hun kommer seg bort. Og du, det forholdet TS beskriver, det er ikke "en kjip relasjon" - det er et forhold hvor mannen er voldelig... knytter neve når han krangler (trussel), han er agressiv og han er ekstremt kontrollerende, han psyker henne ned. Med all respekt å melde så skriver du at du selv har vært en slik mann. Da er dessverre ikke du den rette til å vurdere effekten av slik vold på kvinner. Om du kaller det TS opplever for "kjip relasjon uten vold", da er du ikke fullt klar over hva som inkluderes i voldsdefinisjonen. All ære til deg om du ikke lenger er voldelig (slik mannen til TS er, og du sier du var som ham...), men ikke bagatelliser vold til kvinner som utsettes for den! Anonymkode: 2b98d...d82 2 4
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #9 Skrevet 8. september 2023 Få deg en leilighet fort som fy. På fb er det leiligheter til leie i kommunen din om du søker opp. Finn deg noe midlertidig til du finner deg noe annet. Du må bare ut. Ja, du er nok glad i han, har lav selvtillit og tror du ikke klarer deg alene. Dårlig samvittighet, usikker på om du overreagerer osv. Slike menn forandrer seg aldri. Dette er ikke en mann du kan stifte familie med. Anonymkode: 64f49...023
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #10 Skrevet 8. september 2023 @KnekkeBørre https://themendproject.com/reactive-abuse/ Anonymkode: 368ff...5b7 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #11 Skrevet 8. september 2023 Den linken er jo også til deg TS, ville vel bare opplyse en bruker som ikke helt forstår. Jeg begynte å gå mye tur til slutt, ja i den situasjonen det var mulig. Anonymkode: 368ff...5b7
_popcorn_ Skrevet 8. september 2023 #12 Skrevet 8. september 2023 Ryddet for brukerdebatt og brudd på retningslinjene om sitering, og svar til dette. _popcorn_, adm
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #13 Skrevet 8. september 2023 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Når TS kjenner at hun er i ferd med å bryte sammen selv, da er hun i krise. Hun er i en krise hvor hun selv sier hun føler hun kan risikere å bli voldelig mot ham. Da er det avgjørende at hun kommer seg bort. Og du, det forholdet TS beskriver, det er ikke "en kjip relasjon" - det er et forhold hvor mannen er voldelig... knytter neve når han krangler (trussel), han er agressiv og han er ekstremt kontrollerende, han psyker henne ned. Med all respekt å melde så skriver du at du selv har vært en slik mann. Da er dessverre ikke du den rette til å vurdere effekten av slik vold på kvinner. Om du kaller det TS opplever for "kjip relasjon uten vold", da er du ikke fullt klar over hva som inkluderes i voldsdefinisjonen. All ære til deg om du ikke lenger er voldelig (slik mannen til TS er, og du sier du var som ham...), men ikke bagatelliser vold til kvinner som utsettes for den! Anonymkode: 2b98d...d82 Tusen takk for engasjemang! Setter stor pris på alle svarene dine!❤️ ts Anonymkode: a19e1...1e4 3
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #14 Skrevet 8. september 2023 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Få deg en leilighet fort som fy. På fb er det leiligheter til leie i kommunen din om du søker opp. Finn deg noe midlertidig til du finner deg noe annet. Du må bare ut. Ja, du er nok glad i han, har lav selvtillit og tror du ikke klarer deg alene. Dårlig samvittighet, usikker på om du overreagerer osv. Slike menn forandrer seg aldri. Dette er ikke en mann du kan stifte familie med. Anonymkode: 64f49...023 Takk for svar. Du har nok veldig rett! Ts Anonymkode: a19e1...1e4
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #15 Skrevet 8. september 2023 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Den linken er jo også til deg TS, ville vel bare opplyse en bruker som ikke helt forstår. Jeg begynte å gå mye tur til slutt, ja i den situasjonen det var mulig. Anonymkode: 368ff...5b7 Tusen takk for svar. Håper du har det bedre nå!😊 ts Anonymkode: a19e1...1e4
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #16 Skrevet 9. september 2023 AnonymBruker skrev (På 8.9.2023 den 1.56): Jo er bare dyrt å betale på det vi har sammen nå, lån og fellesutgifter osv og samtidig leie+depositum:) ts Anonymkode: a19e1...1e4 Ta kontakt med krisesenter. Du kan også ringe dit og få time til veiledning, uten å nødvendigvis flytte dit. De kan hjelpe med flere ting. Du må vekk, men du må også ha en strategi for hvordan få ut midlene dine og få leiligheten solgt - uten at han trenerer og motsetter seg det. Anonymkode: cc0d7...64e 1
Pippi Lotta Skrevet 9. september 2023 #17 Skrevet 9. september 2023 Krisesenter! Du er ikke nødt til å flytte inn, men de kan hjelpe med både det følelsesmessige rundt å komme ut av et slikt forhold og det praktiske. Det er bra du er føler deg ferdig, men alle trenger lit støte av og til. På krisesenteret har de erfaring med å hjelpe folk i slike situasjoner. Håper du greier å komme deg ut denne gangen, du er tøff som har startet prosessen!
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #18 Skrevet 9. september 2023 Lat som ting er greit til du har nøkkel til en annen plass å bo i hånden. Anonymkode: 0a15c...31c
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #19 Skrevet 9. september 2023 Pass på at noen andre er med deg når du har fått nøkkel og gir beskjed om flytting. Anonymkode: 0a15c...31c 2
Pippi Lotta Skrevet 9. september 2023 #20 Skrevet 9. september 2023 KnekkeBørre skrev (På 8.9.2023 den 1.59): Ja, hun er i en usunn relasjon, men nei, det er ikke en voldelig en. Her mener jeg krisemaksimeringen kan skrus ned 14 hakk.. Det er virkelig en forskjell på en kjip relasjon og en truende en.. Det og true med knyttneve i en krangel er å være og voldelig. Vold trenger heller ikke være fysisk for å regnes som vold. TS er helt klart en kvinne som kan få god nytte av krisesenter. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå