AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #1 Skrevet 7. september 2023 Har gått på trafikkskole i over et år nå, og kjører veldig selvstendig. Har kjørt veldig mye hjemme og med forskjellige folk også, og alle mener at jeg burde ha hatt lappen. Likevel lar ikke trafikklæreren meg gå videre til trinnvurdering, og pirker på unødvendige ting som feks. at jeg kjører 70 på svingete landeveier isteden for 80 når jeg har gjort en vurdering om at det ikke er så lurt der.. Så begynner å tro at de bare melker penger fra meg. Ble anbefalt av kjente om å bytte trafikkskole, og tok kontakt med en annen og de klarte å presse meg inn på en time på slutten av mnd. Noen timer senere fikk jeg melding av den gamle trafikkskolen om at de har bestilt begge trinnvurderingene + forskjellige kurs på trinn 4 til meg, alle på to mnd. (Vet ikke om de kunne se at jeg hadde bestilt hos ny trafikkskole). Så nå tenker jeg bare å fortsette på den gamle nå da jeg har brukt så mye penger på dem. Hvordan skal jeg si til den nye skolen at jeg må avbestille uten å virke helt drittsekk. Anonymkode: 2dc09...c15
Sofakona Skrevet 7. september 2023 #2 Skrevet 7. september 2023 Bare vær ærlig og si det som det er Du går tilbake til din første skole
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #3 Skrevet 7. september 2023 Høres ut som du ikke er spesielt selvstendig hvis du har gått på kjøreskole i 1 år, ikke holder deg til fartsgrensen osv. Dette sier jeg ikke for å være asshole, men for at du skal forstå at kjøreskolen nok har en bedre vurdering enn deg selv om når du er klar for neste trinn. Det er såklart kjedelig å måtte bruke lengre tid på lappen enn forventet. Hva regner du som å ha kjørt mye? Da mine tok lappen så kjørte de fra de fylte 16 år, og de kjørte bil hver eneste gang vi skulle noe sted. Også på langturer. F.eks Oslo - Stavanger. (Antagelig rundt 40.000 km i året )De deltok kun på det obligatoriske på kjøreskolen. Når det kommer til det å avbestille hos ny kjøreskole så er det viktig at du gjør det så fort som mulig (det er sikkert noen frister der for at du ikke må betale for timen likevel). Du trenger ikke komme med en begrunnelse til hvorfor. Anonymkode: d976a...04c 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #4 Skrevet 8. september 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Høres ut som du ikke er spesielt selvstendig hvis du har gått på kjøreskole i 1 år, ikke holder deg til fartsgrensen osv. Dette sier jeg ikke for å være asshole, men for at du skal forstå at kjøreskolen nok har en bedre vurdering enn deg selv om når du er klar for neste trinn. Det er såklart kjedelig å måtte bruke lengre tid på lappen enn forventet. Hva regner du som å ha kjørt mye? Da mine tok lappen så kjørte de fra de fylte 16 år, og de kjørte bil hver eneste gang vi skulle noe sted. Også på langturer. F.eks Oslo - Stavanger. (Antagelig rundt 40.000 km i året )De deltok kun på det obligatoriske på kjøreskolen. Når det kommer til det å avbestille hos ny kjøreskole så er det viktig at du gjør det så fort som mulig (det er sikkert noen frister der for at du ikke må betale for timen likevel). Du trenger ikke komme med en begrunnelse til hvorfor. Anonymkode: d976a...04c AnonymBruker skrev (57 minutter siden): feks. at jeg kjører 70 på svingete landeveier isteden for 80 Anonymkode: 2dc09...c15 Gått på kjøreskole i et år pga. at læreren har enten gitt meg time en gang i mnd eller 3 dobbelttimer i uken, noe som er egentlig er unødvendig og må føre til at jeg avbestiller noen av dem selv om jeg har bedt om jevnere mellomrom. Holder meg selvsagt til fartsgrensen, ville bare påpeke at læreren pirker på ting som nevnt. , "er snakk om helt svingete med dårlig sikt der man ikke kan forte seg gjennom, går jo tilbake til fartsgrensen når jeg passerer delen," bare for å sette meg opp på flere timer. Har ikke fått lært noe, kommer til timen, kjører, ikke mye kommentar underveis, etter timen og læreren peker ut noe tilfeldig som holdt rattet for fast på den ene strekningen og sier vi sees neste time uten noe tydelig om hva jeg må forbedere. Har kjørt 4 mnd før jeg begynte på skole, kjører hver gang jeg får mulighet så minst 3 ganger i uken både lengre turer og butikkturer. Har kjørt lengre turer fra bygda jeg er fra til Oslo og inn på byen. Er bare litt redd for å ringe dem dagen derpå for å avbestille når jeg har bokstaveligtalt bønnfalt dem om å presse meg inn på en time. Anonymkode: 2dc09...c15
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #5 Skrevet 8. september 2023 Dette blir vel bannlyst, men du har ikke norsk opprinnelse og heller ikke din nærmeste omgangskrets som sier du er flink. Stemmer det? Anonymkode: 426fe...7db
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #6 Skrevet 8. september 2023 Er vel bare å bare si det som det er. AnonymBruker skrev (7 timer siden): Dette blir vel bannlyst, men du har ikke norsk opprinnelse og heller ikke din nærmeste omgangskrets som sier du er flink. Stemmer det? Anonymkode: 426fe...7db Hvordan kom du frem til dette?? Anonymkode: c4c4e...bc8
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #7 Skrevet 8. september 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Høres ut som du ikke er spesielt selvstendig hvis du har gått på kjøreskole i 1 år, ikke holder deg til fartsgrensen osv. Dette sier jeg ikke for å være asshole, men for at du skal forstå at kjøreskolen nok har en bedre vurdering enn deg selv om når du er klar for neste trinn. Det er såklart kjedelig å måtte bruke lengre tid på lappen enn forventet. Hva regner du som å ha kjørt mye? Da mine tok lappen så kjørte de fra de fylte 16 år, og de kjørte bil hver eneste gang vi skulle noe sted. Også på langturer. F.eks Oslo - Stavanger. (Antagelig rundt 40.000 km i året )De deltok kun på det obligatoriske på kjøreskolen. Når det kommer til det å avbestille hos ny kjøreskole så er det viktig at du gjør det så fort som mulig (det er sikkert noen frister der for at du ikke må betale for timen likevel). Du trenger ikke komme med en begrunnelse til hvorfor. Anonymkode: d976a...04c Jeg hadde selv en kjørelærer som pirket på at jeg lå under fartsgrensen på en del av en "fjellvei" hver gang vi kjørte der. Til slutt ble jeg lei og kjørte hele turen i fartsgrensen. Det var en kjørelærer som klamret seg fast hver sving, og så døden i hvitøyet hver gang vi fikk bil imot i 80 på svært smal vei. Men han sa ikke noe så skjønte vel at jeg hadde rett. Uken etter fikk jeg oppkjøring og bestod uten merknader. Anonymkode: bb8a9...8ca
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #8 Skrevet 8. september 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Dette blir vel bannlyst, men du har ikke norsk opprinnelse og heller ikke din nærmeste omgangskrets som sier du er flink. Stemmer det? Anonymkode: 426fe...7db Er etnisk norsk. Jo, familie og venner mener det. Anonymkode: 2dc09...c15
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #9 Skrevet 8. september 2023 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Gått på kjøreskole i et år pga. at læreren har enten gitt meg time en gang i mnd eller 3 dobbelttimer i uken, noe som er egentlig er unødvendig og må føre til at jeg avbestiller noen av dem selv om jeg har bedt om jevnere mellomrom. Holder meg selvsagt til fartsgrensen, ville bare påpeke at læreren pirker på ting som nevnt. , "er snakk om helt svingete med dårlig sikt der man ikke kan forte seg gjennom, går jo tilbake til fartsgrensen når jeg passerer delen," bare for å sette meg opp på flere timer. Har ikke fått lært noe, kommer til timen, kjører, ikke mye kommentar underveis, etter timen og læreren peker ut noe tilfeldig som holdt rattet for fast på den ene strekningen og sier vi sees neste time uten noe tydelig om hva jeg må forbedere. Har kjørt 4 mnd før jeg begynte på skole, kjører hver gang jeg får mulighet så minst 3 ganger i uken både lengre turer og butikkturer. Har kjørt lengre turer fra bygda jeg er fra til Oslo og inn på byen. Er bare litt redd for å ringe dem dagen derpå for å avbestille når jeg har bokstaveligtalt bønnfalt dem om å presse meg inn på en time. Anonymkode: 2dc09...c15 Føler det er noe som ikke stemmer her. Tenker at enten så blir du lurt av kjøreskolen med at de gir deg timer du ikke trenger, eller så overvurderer du (og familien din) dine kjøreegenskaper. Har du tatt den teoretiske prøven enda og bestått den? Uansett, nå når du har komt deg til trinn 4 så burde det ikke ta så altfor lang tid før lappen er i boks. Når det gjelder den avbestillingen så trenger du ikke stresse med den, bare få avbestilt den fort, så du ikke må betale for timen. Anonymkode: d976a...04c
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #10 Skrevet 9. september 2023 Jeg ville forsøkt den nye kjøreskolen og heller avbestilt det den gamle har satt deg opp på. Du stoler ikke på den første kjøreskolen og da er det kanskje bedre å bytte samt få nye øyne til å se på kjøringen din. Hvis ikke så er det bare å ringe å avbestille så fort som mulig. De har sikkert noen andre som venter på time. Anonymkode: 2febb...d14 5
Mt3 Skrevet 9. september 2023 #11 Skrevet 9. september 2023 Har du hatt kjøretime på den nye kjøreskole? Ville i hvertfall hatt en og så hørt med de hvilket trinn de mener du er på, om den gamle kjøreskolen nå har godkjent trinn 1,2 og 3 for deg så trenger den nye skolen kun godkjenne trinn 4 for at du skal kunne ta oppkjøringen. Hvorfor gå tilbake til en kjøreskole som ikke gir tilbakemeldinger underveis på kjøreturen. De kan jo holde deg igjen i mange unøvendige timer på gjenstående trinn. 1
ajarRun Skrevet 9. september 2023 #12 Skrevet 9. september 2023 AnonymBruker skrev (På 8.9.2023 den 2.18): Gått på kjøreskole i et år pga. at læreren har enten gitt meg time en gang i mnd eller 3 dobbelttimer i uken, noe som er egentlig er unødvendig og må føre til at jeg avbestiller noen av dem selv om jeg har bedt om jevnere mellomrom. Holder meg selvsagt til fartsgrensen, ville bare påpeke at læreren pirker på ting som nevnt. , "er snakk om helt svingete med dårlig sikt der man ikke kan forte seg gjennom, går jo tilbake til fartsgrensen når jeg passerer delen," bare for å sette meg opp på flere timer. Har ikke fått lært noe, kommer til timen, kjører, ikke mye kommentar underveis, etter timen og læreren peker ut noe tilfeldig som holdt rattet for fast på den ene strekningen og sier vi sees neste time uten noe tydelig om hva jeg må forbedere. Har kjørt 4 mnd før jeg begynte på skole, kjører hver gang jeg får mulighet så minst 3 ganger i uken både lengre turer og butikkturer. Har kjørt lengre turer fra bygda jeg er fra til Oslo og inn på byen. Er bare litt redd for å ringe dem dagen derpå for å avbestille når jeg har bokstaveligtalt bønnfalt dem om å presse meg inn på en time. Anonymkode: 2dc09...c15 Vil anbefale å prøve en annen skole hvis du ikke får veiledning. Høres ut som skolen melker deg for timer, og setter deg opp på masse kurs når de har lite å gjøre.
AnonymBruker Skrevet 15. september 2023 #13 Skrevet 15. september 2023 Dette med hvor fort man skal kjøre er en dynamisk greie som man justerer litt for hver sving, om det er smart, biler imot osv. Det blir feil å tenke at "Her er det lurt å kjøre i kun 60 idag" og tviholde på den farten. Anonymkode: 9d4e1...2e9
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #14 Skrevet 17. september 2023 Vet en trafikk skole på Kongsvinger holdt på sånn. Anonymkode: 6c1e7...f82
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå