Gå til innhold

Dress eller todelt på skolen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Dere som har barn på skolen, er det best å kjøpe vinterdress eller todelt vinterjakke og bukse? Vår har begynt på skole, og tenkte å kjøpe snart. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min tredjeklassing har hatt hel dress de to første årene, det samme hadde brore. I år vet jeg ikke helt hva det blir til.  Hel dress er raskere å kle på, så det er en fordel når man skal være rask ut til (korte) friminutt.

Anonymkode: 5fc52...689

• Nyttig 1
Skrevet (endret)

Spørs litt hvor gammelt barnet er? Det første året på skolen kjøpte vi hel dress, men etterhvert ble det todelt. Lettere å ta av kun jakka innimellom. Og når de kommer i 3/4.trinn, så er det barnslig  med hel dress, så da insisterer de på todelt selv! 😛😛

Endret av FrkSolsikke
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Min eldste ville ha dress de første årene. Samme vil nr 2 ha, han går i 2.klasse. Det går mye raskere å kle på seg dress, derfor har de villet ha det :) 

Etter de begynte på skolen har jeg pleid å spør mine hva de vil ha før jeg kjøper.

• Nyttig 1
Skrevet

Hun er bare 6 år, så kanskje det blir enklest med dress nå i starten ja🙂

Skrevet

Det funker med begge deler. Når de er små er dress topp! 

Anonymkode: 31394...ddd

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det funker med begge deler. Når de er små er dress topp! 

Lettere å kle på seg når det er dress 

• Liker 1
Skrevet

Todelt når de er på skolen, hel dress i barnehagen. 

Skrevet

Erfaringsmessig er det heldress i 1. og 2.klasse. Fra 3.klasse er det mange som velger todelt. Hilsen lærer på småtrinnet. 

Anonymkode: d0ad1...f54

• Nyttig 1
Skrevet

Jenta mi hadde heldress kun på 1.trinn. Gutten ville ha det enklest mulig, så han hadde ut fjerde. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...