AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #1 Skrevet 7. september 2023 Hei. Nå har jeg datet en mann 50+. Han sliter litt med å få den opp. Er det vanlig? Og holder det seg sånn nogenlunde stabil? Eller må jeg tenke på at om 2-3 år så får han den ikke opp i det hele tatt? Han har ikke hatt så mange sexpartnere i livet sitt. Så han er veldig forsiktig, det kommer lite initiativ fra han… hverken til å initiere til sex, eller noe underveis, eller noe stillingsforandring. Han virker fornøyd med det jeg gjør. Men jeg kunne så gjerne ønske meg at han viser initiativ, at jeg kan merke at han vil ha meg. Jeg får ikke den følelsen av å måtte jobbe for å få den opp og noen ganger går ikke det heller. Er jeg bare bortskjemt fra forrige forhold når det kommer til sex? Og burde være fornøyd? Og håpe på at ting blir bedre med tiden (har hatt sex i seks måneder nå)? At det skyldes usikkerhet/utrygghet? Jeg har ikke snakket med han om det direkte enda. Jeg tenker mer at jeg vil se hvordan han er og hva han liker. Jeg har spurt flere ganger hva han liker og hva vi skal gjøre mer av/prøve ut. Det kommer respons at han er fornøyd med det vi gjør og at han er gjerne med på det jeg vil… Jeg synes jo det svaret var litt kjedelig. Men bra han er fornøyd da🙂 Og så: er det virkelig så kinky og ille å ta initiativ til å ha sex ute? Det er sommer og sol, hvorfor kan en ikke kose litt ute, noe som kan føre til mer? Eller er det bare noen få menn som synes det er gøy? Og jeg er helt på bærtur? Og når vi er så forskjellige på sexfronten. Er det noe vits i å gå videre da? Eller er det best både for han og meg å bli venner og gå videre med å finne seg en som er mer kompatibel for et forhold? Anonymkode: 82274...aaa 1
Pondus72 Skrevet 7. september 2023 #2 Skrevet 7. september 2023 Kan bare svare for meg selv. Er 50+ uten noe problemer med å få den opp. Eneste problemet er å finne noe å dytte den inn i. 🤣 5
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #3 Skrevet 7. september 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Og når vi er så forskjellige på sexfronten. Er det noe vits i å gå videre da? Eller er det best både for han og meg å bli venner og gå videre med å finne seg en som er mer kompatibel for et forhold? Jeg synes ikke det er noen vits nei. Han har et lavt libido, og viser trolig ikke savn om noe bedre. Jeg merker endel problemer, men jeg har alltid vært en seksuell mann, og kommer ikke til å gi meg før jeg har prøvd alt helsevesenet og apoteket har på lur. M55 Anonymkode: 29709...72d
Gjest Anonymus51 Skrevet 8. september 2023 #4 Skrevet 8. september 2023 Dere har hatt sex i seks måneder, men ikke snakket sammen om det ennå. Hvordan er det mulig? Kanskje litt av forklaringen ligger her. Snakk om det, dere.
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #5 Skrevet 8. september 2023 Er heldig jeg nå føler jeg som har en mann i 50 pluss som ikke sliter med potensen, som bare står titt som tätt og som er åpen for det meste. Du må jo snakke med fyren din eller bare gi faen. Anonymkode: 738fd...0ec 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #6 Skrevet 8. september 2023 Potensproblemer blir vanligere med alderen, 16% 50- årene sliter: https://tidsskriftet.no/2001/01/klinikk-og-forskning/erektil-dysfunksjon-hos-norske-menn-over-40-ar Det er ikke veldig uvanlig, men heller ikke normalen. Jeg synes ikke det er veldig prippent å si nei til sex ute. Det er tross alt ulovlig. Jeg har gjort det selv, og dømmer ingen. Jeg ville ikke vært komfortabel med det hvis det var den minste teorietiske muloghet for å bli sett. Utover det virker han litt tafatt. Mulig han sliter med selvtillit pga snabelen sin. Man må ha selvtillit for å være kreativ og impulsiv. Jeg er forresten også mann på 50+. Anonymkode: 5e928...9f6 1
Bamseklemmer Skrevet 8. september 2023 #7 Skrevet 8. september 2023 "Hvis ikke pikken trenes, går det den veien høna sparker" 😅
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #8 Skrevet 8. september 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Og så: er det virkelig så kinky og ille å ta initiativ til å ha sex ute? Det er sommer og sol, hvorfor kan en ikke kose litt ute, noe som kan føre til mer? Eller er det bare noen få menn som synes det er gøy? Og jeg er helt på bærtur? Høres utrolig tafatt ut, og neppe en typisk 50+. Når du har passert 50 er du gammel nok til å ikke bry deg like mye om hva andre tenker og mener. Sex ute er selvsagt ikke kinky, det er riktig, dersom du liker det. Dersom det gjøres diskret nok til å ikke være påtrengende for andre som er ute. Anonymkode: 9ee26...178
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #9 Skrevet 8. september 2023 Bamseklemmer skrev (39 minutter siden): "Hvis ikke pikken trenes, går det den veien høna sparker" 😅 Du kan sitte og vippe med snøtten din alt du vil, men du greier ikke trene bort et dårlig libido, mangel på seksuell interesse, eller generelt dårlig fantasi. Anonymkode: 29709...72d 6 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #10 Skrevet 8. september 2023 Jeg tror det varierer mye og det gjelder ikke bare 50+ men også mye yngre menn. Men det er dessverre tabu å snakke om og mange menn møter damer som er usympatiske og kravstore i sexlivet somblir kritiske og vanskelige hvis ikke gubben leverer rett stake når han skal. Slike opplevelser danner gjerne en ond sirkel av dårlig sexuell selvtillit. De damene som er empstiske og gode til å snakke om det og utvikle sexlivet, får gjerne "bedre" menn også. Som mann har jeg opplevd begge deler, så kjenner godt forskjellen. Som mann i den aldersgruppen du snakker om vil jeg si at jeg nok lett blir usikker fordi jeg har hatt få partnere og er nervøs for at utstyret ikke virker i møtet med ny. Da er jeg også lite villig til å gå ut av komfortsonen. Men jeg har en livlig fantasi og hvis jeg er trygg på at kjeppen funker så er jeg (og har vært) med på veldig mye. Skulle ikke overraske meg om mange har det sånn men tør ikke si det. Men til dette finnes det piller, så det er jo bare å laste på med det. M50 Anonymkode: a6d6e...ab5 1 4
Nettinettet Skrevet 8. september 2023 #11 Skrevet 8. september 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Hei. Nå har jeg datet en mann 50+. Han sliter litt med å få den opp. Er det vanlig? Og holder det seg sånn nogenlunde stabil? Eller må jeg tenke på at om 2-3 år så får han den ikke opp i det hele tatt? Han har ikke hatt så mange sexpartnere i livet sitt. Så han er veldig forsiktig, det kommer lite initiativ fra han… hverken til å initiere til sex, eller noe underveis, eller noe stillingsforandring. Han virker fornøyd med det jeg gjør. Men jeg kunne så gjerne ønske meg at han viser initiativ, at jeg kan merke at han vil ha meg. Jeg får ikke den følelsen av å måtte jobbe for å få den opp og noen ganger går ikke det heller. Er jeg bare bortskjemt fra forrige forhold når det kommer til sex? Og burde være fornøyd? Og håpe på at ting blir bedre med tiden (har hatt sex i seks måneder nå)? At det skyldes usikkerhet/utrygghet? Jeg har ikke snakket med han om det direkte enda. Jeg tenker mer at jeg vil se hvordan han er og hva han liker. Jeg har spurt flere ganger hva han liker og hva vi skal gjøre mer av/prøve ut. Det kommer respons at han er fornøyd med det vi gjør og at han er gjerne med på det jeg vil… Jeg synes jo det svaret var litt kjedelig. Men bra han er fornøyd da🙂 Og så: er det virkelig så kinky og ille å ta initiativ til å ha sex ute? Det er sommer og sol, hvorfor kan en ikke kose litt ute, noe som kan føre til mer? Eller er det bare noen få menn som synes det er gøy? Og jeg er helt på bærtur? Og når vi er så forskjellige på sexfronten. Er det noe vits i å gå videre da? Eller er det best både for han og meg å bli venner og gå videre med å finne seg en som er mer kompatibel for et forhold? Anonymkode: 82274...aaa Dette er grunnen til at jeg mener sexuelle preferanser er noe man snakker om før man begynner å date eller i en tidlig datingfase. Og det er så utrolig viktig å snakke om etter første gang man har hatt sex. Ta opp hva man tenker og føler og hva som er viktig for en. Hvis sex er viktig for deg, skal du ikke ta til takke med noe annet. Og nei, det er ikke vanlig at menn på 50 pluss ikke får den opp. De fleste av kundene jeg jobber for matches med menn i alderen 50 pluss og det er svært få tilfeller hvor mennene vi kontakter for dem sliter med potensen. 2 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #12 Skrevet 8. september 2023 Er nok veldig individuelt. Kjæresten min er 64 og har null problemer med å få den opp. Han kan selvsagt ikke ha samleie mange ganger om dagen som noen på 18, men sex hver dag og iblant både morgen og kveld om vi føler for det er ikke noe vanskelig i det hele tatt. Anonymkode: 0afa3...9d4
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #13 Skrevet 8. september 2023 Anonymus51 skrev (3 timer siden): Dere har hatt sex i seks måneder, men ikke snakket sammen om det ennå. Hvordan er det mulig? Kanskje litt av forklaringen ligger her. Snakk om det, dere. Jo da, prøvd å snakke om det flere ganger. Men det er ikke så givende å holde en monolog der den andre parten kommer med veldig lite tilbakemelding og sier at han er fornøyd. Kan liksom ikke dra det ut av han heller. Men jeg tenker å gi det litt tid, kanskje med tiden og tryggheten så kommer det noe mer. Anonymkode: 82274...aaa
Nettinettet Skrevet 8. september 2023 #14 Skrevet 8. september 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jo da, prøvd å snakke om det flere ganger. Men det er ikke så givende å holde en monolog der den andre parten kommer med veldig lite tilbakemelding og sier at han er fornøyd. Kan liksom ikke dra det ut av han heller. Men jeg tenker å gi det litt tid, kanskje med tiden og tryggheten så kommer det noe mer. Anonymkode: 82274...aaa Dette er noe som veldig mange kvinner sliter med - å si at man ikke er fornøyd når den andre er fornøyd. Men du er også viktig. Du skal også være fornøyd. Og ja, jeg vet at for kvinner 5o pluss (vet ikke hvor gammel du er men antar bare) så er det vanskelig å treffe menn på egen alder som innehar mye av det man søker etter. Da blir det også lett for å ta til takke med fordi helheten er så bra. Samtidig vil jeg at du skal tenke på hva som egentlig er viktig for deg. Jeg ville tatt en prat med han. Uansett hvor lite du ønsker å såre han. Hvordan han vil takle det er noe han må ta ansvar for og ikke du. 2
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #15 Skrevet 8. september 2023 50+ huff… det gruer jeg meg til. En ting er jo egen kropp og potens, men man er jo blitt såpass gammel at det å kunne ha sex med attraktive jenter er jo nesten 100% utelukket. Deprimerende å tenke på! Anonymkode: 500be...8f9
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #16 Skrevet 8. september 2023 Leste at potensproblemer ikke er uvanlig og at så mange som 1 av 4 menn over 50 har problemer med potensen. Anonymkode: d8b30...0ae 1 2
Andro Skrevet 8. september 2023 #17 Skrevet 8. september 2023 Hadde aldri blitt sammen med noen jeg ikke fungerer med seksuelt. Det er helt ubegripelig at dere ikke har snakket skikkelig om det?
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #18 Skrevet 8. september 2023 Her må dere snakke sammen. Det blir for dumt å ikke være istand til å snakke med hverandre når man er så voksen. Datet en på 50 i vår, og han hadde ikke hatt sex med noen på noen år. Han ble selv overrasket over at han ikke lengre var istand til å komme ved sex flere dager på rad. Han måtte rett og slett ha en dags pause i mellom fant vi ut. Han fikk den opp, men den holdt ikke fram til mål for å si det sånn. Det var dog overhode ikke noe problem å foholde seg til når vi sammen fant ut hvordan det var. Så ja, det skjer endringer. De færreste på 50+ holder nok like lenge som i 20-årene. Til gjengjeld har de gjerne lært hvordan å tilfredsstille en kvinne på andre måter da. (ok, ser at du har litt utfordring der også, men det kan faktisk læres opp. Jeg har i alle fall aldri møtt en mann som ikke elsker å se en kvinne nyte sex, selv om han ikke nødvendigvis får utløsning selv.) Anonymkode: d2e7d...006 1
Bamseklemmer Skrevet 8. september 2023 #19 Skrevet 8. september 2023 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Du kan sitte og vippe med snøtten din alt du vil, men du greier ikke trene bort et dårlig libido, mangel på seksuell interesse, eller generelt dårlig fantasi. Anonymkode: 29709...72d Det sitter i hodet.. altså galskap av å ikke tro at knipeøvelser ikke hjelper.. Endret 8. september 2023 av Bamseklemmer
Rotemor Skrevet 8. september 2023 #20 Skrevet 8. september 2023 Bamseklemmer skrev (2 timer siden): "Hvis ikke pikken trenes, går det den veien høna sparker" 😅 🙄 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå