AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #1 Skrevet 7. september 2023 Hvorfor blir det sett på som ekkelt? Det er viktig å få babyer til å rape , bæsje osv... gulper de opp maten er det bra fordi det betyr at alt fungerer som det skal. Det finnes steder i verden hvor de fortsatt gir en slags "ros" når voksne gjør det samme. En fyr jeg kjenner fra Burma sier at det er vanlig å si "bra" og ikke se det som frekt når noen promper eller raper der han vokste opp. Fordi det er veldig forskjellig blant folk hva de tåler av diverse mat og drikke, og hvor mye de tåler. Det er samme prinsipp blant voksne som hos de små. De er mere bevisst på at voksne kan ha trøbbel med mage, refluks og tarmtrøbbel. Dette høres riktig ut spør du meg, men det er slik at de fleste steder så anses dette som ekkelt. Jeg har kronisk refluks selv, og det er nesten umulig å kontrollere rap og gulp. Det skjer flere ganger om dagen, og det er nødvendig å få det opp, ellers blir det faktisk veldig smertefullt i bringen og spiserøret. Anonymkode: 118de...75d
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #2 Skrevet 8. september 2023 Fordi det lukter og fordi voksne kan gjøre dette i "skjul" ute av syne for andre. Anonymkode: b5375...12c 2
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #3 Skrevet 8. september 2023 Det er ekkelt når babyer og små barn gjør det også, selv om det da er mer naturlig at de ikke gjemmer seg bort. Alt det du ramser opp er ekkelt og lukter vondt og som første AB skriver; det er noe voksne kan gjøre litt i skjul og ikke åpenlyst foran andre folk. Anonymkode: 5de9f...687 2
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #4 Skrevet 8. september 2023 Fordi enkelte (også naturlige) ting tilhører privatlivet, og ikke trenger å bli delt med alle rundt. Jeg har to kroniske tarmsykdommer, men jeg trenger da ikke dele alt om avføring, luft, smerter, og blod i det offentlige av den grunn. Anonymkode: 6986a...414 4
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #5 Skrevet 8. september 2023 Kroppsvæsker kan overføre smitte, derfor har de fleste kulturer regler som begrenser overføring av disse. Dette med fising og rap er litt annerledes. Der synes jeg det er interessant å se hvordan ulike kulturer har helt ulike regler for hva som er greit. Anonymkode: 298d7...1e4 2 1
Topsi Skrevet 8. september 2023 #6 Skrevet 8. september 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Kroppsvæsker kan overføre smitte, derfor har de fleste kulturer regler som begrenser overføring av disse. Dette med fising og rap er litt annerledes. Der synes jeg det er interessant å se hvordan ulike kulturer har helt ulike regler for hva som er greit. Anonymkode: 298d7...1e4 Enig! Kroppsvæsker er i stor grad ekkelt, men også noe man helst bør være på toalettet for å kvitte seg med. Rap og promp kan i stor grad være morsomt hvis en gjør det på riktig måte
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #7 Skrevet 8. september 2023 Fordi man er ferdig med dette når man er 4-år. Anonymkode: 3545c...4c0
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #8 Skrevet 8. september 2023 Barn har ikke lært å skjule det enda, de oan ikke selv gå på do. Så fort de går på do, gjør de jo dette på do. Vi bryr oss jo heller ikke om valpen tisser på gulvet litt, før den lærer å bli renslig. Og tiss på gulvet er ekkelt. Anonymkode: e87fd...b88
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #9 Skrevet 8. september 2023 Fordi vi instinktivt vet at det overfører smitte og sykdom. Dermed har vi en innebygget naturlig aversjon mot disse tingene. heldigvis! Anonymkode: d73a8...980
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #10 Skrevet 8. september 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Fordi man er ferdig med dette når man er 4-år. Anonymkode: 3545c...4c0 Nei,man er ikke ferdig med dette når man er 4 år. Bare kutt ut bullcrapet! Dette er sånn kroppen fungerer, og noen har faktisk trøbbel med mage,tarm og oppstøt. Jeg hadde ikke refluks som 4 åring, jeg fikk det som 31 åring. Anonymkode: 118de...75d 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #11 Skrevet 9. september 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Nei,man er ikke ferdig med dette når man er 4 år. Bare kutt ut bullcrapet! Dette er sånn kroppen fungerer, og noen har faktisk trøbbel med mage,tarm og oppstøt. Jeg hadde ikke refluks som 4 åring, jeg fikk det som 31 åring. Anonymkode: 118de...75d Jeg mener å snakke om det. Anonymkode: 3545c...4c0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå