AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #1 Skrevet 7. september 2023 Vi har behov for en parkeringsplass til, og har fått tilbud om å leie fra nærmeste nabo. Noen ulemper her? Er redd for at det kan bli uenigheter eller misforståelser ang. Parkeringsplassen som vil ødelegge naboforholdet vårt. Har en dårlig magefølelse på dette da vi ikke kjenner naboen noe særlig, og vedkommende hilser aldri heller. Noen her mer erfaringer de vil dele? Anonymkode: 6a65a...759
Tarzani Skrevet 7. september 2023 #2 Skrevet 7. september 2023 Få det skriftlig og signert. Og tydelig beskrevet. Så burde det vel gå bra? 5
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #3 Skrevet 7. september 2023 Er jo ingen andre som har noe med det men det er jo alltid noen som skal blande seg. Anonymkode: 1c4a2...030
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #4 Skrevet 7. september 2023 Forstår ikke helt problemstillingen? Er du redd du skal få dårlig forhold til en nabo som du lager avtale om å leie en parkeringsplass av?? Hvorfor skulle det skje? Han får penger, dere får parkering? Anonymkode: 8907e...831 7
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #5 Skrevet 7. september 2023 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Vi har behov for en parkeringsplass til, og har fått tilbud om å leie fra nærmeste nabo. Noen ulemper her? Er redd for at det kan bli uenigheter eller misforståelser ang. Parkeringsplassen som vil ødelegge naboforholdet vårt. Har en dårlig magefølelse på dette da vi ikke kjenner naboen noe særlig, og vedkommende hilser aldri heller. Noen her mer erfaringer de vil dele? Anonymkode: 6a65a...759 Om dere blir enige og lager en avtale, ser jeg ikke at det kan bli uenigheter eller misforståelser. Det er jo snilt gjort av naboen å tilby sin plass, da - spesielt siden dere ikke kjenner naboen noe særlig. Anonymkode: 5b7dc...e5a 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #6 Skrevet 7. september 2023 Så lenge dere lager en skriftlig og tydelig avtale så ser jeg ikke hva problemet skulle bli? Anonymkode: 8c90d...973
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #7 Skrevet 7. september 2023 Herregud altså Anonymkode: 4e373...9d0 3
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #8 Skrevet 7. september 2023 Det høres ut som du overtenker veldig her. Anonymkode: 774cc...864 5
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #9 Skrevet 7. september 2023 Få med kort oppsigelsestid så om han trenger plassen som, skal selge leiligheten sin el.l så er ikke avtalen med deg ett problem. Anonymkode: d7f32...505
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #10 Skrevet 7. september 2023 Du overdramatiserer ikke litt nå? Eller har du en grunn til å tro at naboforholdet blir dårlig av å leie en plass av naboen? Anonymkode: 334ae...106 3
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #11 Skrevet 7. september 2023 Jeg leier ut plassen min til naboen. Ingen formell kontrakt. Regner med han sier ifra når han ikke lenger vil bruke den. En dags varsel holder for meg, men jeg har tenkt i gi en måneds varsel hvis jeg mot formodning trenger plassen selv. Anonymkode: 46b8c...0cc 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #12 Skrevet 8. september 2023 Kommer bekymringen av at andre naboer kommer til å skule på dere som flotter dere med to parkeringsplasser? Det ville jeg ha oversett i tilfelle . Anonymkode: b3c57...691 1
Myrmica Skrevet 8. september 2023 #13 Skrevet 8. september 2023 Tror nok du overtenker denne saken en smule. Jeg leier av en nabo jeg knapt har snakket med, både han og jeg er dårlige på å hilse sånn generelt. Jeg får plass, han får penger, vinn-vinn. Har ikke skriftlig avtale eller noe, bare vippser penger den første hver måned. Vi har en muntlig avtale på en måneds oppsigelse, skulle det mot formodning bli noe krøll med det og han krever plassen umiddelbart, vel, da har jeg tapt noen hundrelapper, verden går ikke under av den grunn. Men jeg har nå ingen grunn til å tro at det kommer til å skje. Så lenge jeg ikke lagrer masse søppel der eller skraper opp hele veggen, ser jeg ikke hvor det kan føre til dårlig naboskap. 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #14 Skrevet 8. september 2023 Har leid ut p-plassen min til flere naboer over årene, og skjønner ikke hva som skulle oppstå av konflikt? Må være om leietager ikke betaler da, men i dette tilfellet er det jo dere som skal betale. Bruker standard kontrakt, lignende denne: https://h4b.no/Dokumenter/Info fra A - AA/Utleie_garasjeplass.pdf Anonymkode: 6dce5...191 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå