AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #1 Skrevet 7. september 2023 Det står jo i Bibelen at det ikke er lov, så hvorfor dreper folk da? Skjønner det ikke. Med mindre det er selvforsvar. Men leser ikke folk Bibelen lissom, eller hva er greia? Anonymkode: 3c5b4...634 1
Phoenix Heart Skrevet 7. september 2023 #2 Skrevet 7. september 2023 Fordi noen mennesker har stemmer i hode sitt som de ikke kan kontrollere som befaler dem å drepe, eller så er de bare onde.
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #3 Skrevet 7. september 2023 Athena Freyja skrev (Akkurat nå): Fordi noen mennesker har stemmer i hode sitt som de ikke kan kontrollere som befaler dem å drepe, eller så er de bare onde. Men det er jo litt slemt å drepe noe liksom, hva med å skaffe seg en hobby istedet? Jeg kan sette meg inn i psykisk sykdom, men går det virkelig an at stemmer i hodet ber deg drepe noen? Da burde man jo sperres inne på et mørkt rom. Anonymkode: 3c5b4...634
Phoenix Heart Skrevet 7. september 2023 #4 Skrevet 7. september 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men det er jo litt slemt å drepe noe liksom, hva med å skaffe seg en hobby istedet? Jeg kan sette meg inn i psykisk sykdom, men går det virkelig an at stemmer i hodet ber deg drepe noen? Da burde man jo sperres inne på et mørkt rom. Anonymkode: 3c5b4...634 Tre grunner til at mordere dreper I ny bok utforsker en rettspsykiater og en rettspsykolog psykologien bak voldelige forbrytelser. https://forskning.no/boker-kriminalitet-psykiske-lidelser/tre-grunner-til-at-mordere-dreper/2044213
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #5 Skrevet 7. september 2023 1. Fordi de mener at det tjener deres sak (drepe et vitne som vil sende deg i fengsel) 2. Fordi de blir overveldet av følelser og ikke greier å tenke klart (samboer håner deg og truer med å ta med barna til elskeren) Anonymkode: 34704...132
Mezzosoprena Skrevet 7. september 2023 #7 Skrevet 7. september 2023 Innleggene her inne blir jo bare dummere og dummere 🤦♀️ 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #8 Skrevet 7. september 2023 Samme grunn som at andre primater dreper hverandre, ressurser. an være alt fra tilgang til hovedsakelig make (sjalusi), rikdom, mat, føler seg truet (dette kan være direkte eller indirekte mot gruppering som de uenige med), samhold (militæret gir samhold i gruppe, det er evolusjonsmessig fordel å følge flokken ). Sykdom kan spille en rolle, men det er gjerne en utagering av instinkter samt liten evne til å tilpasse seg flokken (samfunner, moral, religion, lover og regler.) Anonymkode: e9866...460 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #9 Skrevet 9. september 2023 Mezzosoprena skrev (På 7.9.2023 den 23.28): Innleggene her inne blir jo bare dummere og dummere 🤦♀️ Så du syns det er greit å drepe folk? Forstyrrende. Anonymkode: 3c5b4...634
Mezzosoprena Skrevet 9. september 2023 #10 Skrevet 9. september 2023 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Så du syns det er greit å drepe folk? Forstyrrende. Anonymkode: 3c5b4...634 Det var det du klarte å lese ut fra innlegget mitt? Dét er forstyrrende!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå