Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det står jo i Bibelen at det ikke er lov, så hvorfor dreper folk da? Skjønner det ikke. Med mindre det er selvforsvar. Men leser ikke folk Bibelen lissom, eller hva er greia? 

Anonymkode: 3c5b4...634

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi noen mennesker har stemmer i hode sitt som de ikke kan kontrollere som befaler dem å drepe, eller så er de bare onde. 

Skrevet
Athena Freyja skrev (Akkurat nå):

Fordi noen mennesker har stemmer i hode sitt som de ikke kan kontrollere som befaler dem å drepe, eller så er de bare onde. 

Men det er jo litt slemt å drepe noe liksom, hva med å skaffe seg en hobby istedet? Jeg kan sette meg inn i psykisk sykdom, men går det virkelig an at stemmer i hodet ber deg drepe noen? Da burde man jo sperres inne på et mørkt rom.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men det er jo litt slemt å drepe noe liksom, hva med å skaffe seg en hobby istedet? Jeg kan sette meg inn i psykisk sykdom, men går det virkelig an at stemmer i hodet ber deg drepe noen? Da burde man jo sperres inne på et mørkt rom.

Tre grunner til at mordere dreper

I ny bok utforsker en rettspsykiater og en rettspsykolog psykologien bak voldelige forbrytelser.

https://forskning.no/boker-kriminalitet-psykiske-lidelser/tre-grunner-til-at-mordere-dreper/2044213

Skrevet

1. Fordi de mener at det tjener deres sak (drepe et vitne som vil sende deg i fengsel)

2. Fordi de blir overveldet av følelser og ikke greier å tenke klart (samboer håner deg og truer med å ta med barna til elskeren)

Anonymkode: 34704...132

Skrevet

Hat. 

Anonymkode: 08646...515

Skrevet

Innleggene her inne blir jo bare dummere og dummere 🤦‍♀️

• Liker 1
Skrevet

Samme grunn som at andre primater dreper hverandre, ressurser.
an være alt fra tilgang til hovedsakelig make (sjalusi), rikdom, mat, føler seg truet (dette kan være direkte eller indirekte mot gruppering som de uenige med), samhold (militæret gir samhold i gruppe, det er evolusjonsmessig fordel å følge flokken ).  Sykdom kan spille en rolle, men det er gjerne en utagering av instinkter samt liten evne til å tilpasse seg flokken (samfunner, moral, religion, lover og regler.)

Anonymkode: e9866...460

• Nyttig 1
Skrevet
Mezzosoprena skrev (På 7.9.2023 den 23.28):

Innleggene her inne blir jo bare dummere og dummere 🤦‍♀️

Så du syns det er greit å drepe folk? Forstyrrende. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Så du syns det er greit å drepe folk? Forstyrrende. 

Det var det du klarte å lese ut fra innlegget mitt? Dét er forstyrrende!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...