AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #1 Del Skrevet 7. september 2023 Jeg kjøpte et kjøkken fra Power/Norema i april i år. Fikk høre at kjøkkenet ville være ferdig montert til ca slutten av juni. Men nå er vi langt uti september, og jeg har fortsatt et uferdig kjøkken. Dsv så har jeg forhåndsbetalt alt, og bruker firmaet Montera til montering av kjøkkenet. Dette gjelder også rørlegger + elektriker (men de 2 siste blir etterfakturert). Problemet er at Power har gjort masse feil, glemt å bestille ting, bestilt feil fronter etc. Montørene kommer og setter opp noen skap her og der, så drar de, fordi de skylder på at det er deler som mangler. De har også skrapet opp en del av skapene + vinskapet mitt. Alle delene står jo her, likevel nekter de og bare løper ut. Jeg kan jo ikke fysisk holde de igjen heller liksom. Det samme gjelder elektrikerne, de er helt håpløse. Har såvidt snakket med en advokat men har ikke råd til å bruke penger på de. De mente jeg kunne ha rett på et krav, men jeg er litt usikker på hvordan jeg går fram, og hvor mye jeg skal spørre om. Noen som har erfaring med denne type klage/kompensasjon? Anonymkode: 545d9...995 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #2 Del Skrevet 7. september 2023 4 hours ago, AnonymBruker said: Jeg kjøpte et kjøkken fra Power/Norema i april i år. Fikk høre at kjøkkenet ville være ferdig montert til ca slutten av juni. Men nå er vi langt uti september, og jeg har fortsatt et uferdig kjøkken. Dsv så har jeg forhåndsbetalt alt, og bruker firmaet Montera til montering av kjøkkenet. Dette gjelder også rørlegger + elektriker (men de 2 siste blir etterfakturert). Problemet er at Power har gjort masse feil, glemt å bestille ting, bestilt feil fronter etc. Montørene kommer og setter opp noen skap her og der, så drar de, fordi de skylder på at det er deler som mangler. De har også skrapet opp en del av skapene + vinskapet mitt. Alle delene står jo her, likevel nekter de og bare løper ut. Jeg kan jo ikke fysisk holde de igjen heller liksom. Det samme gjelder elektrikerne, de er helt håpløse. Har såvidt snakket med en advokat men har ikke råd til å bruke penger på de. De mente jeg kunne ha rett på et krav, men jeg er litt usikker på hvordan jeg går fram, og hvor mye jeg skal spørre om. Noen som har erfaring med denne type klage/kompensasjon? Anonymkode: 545d9...995 Har opplevd samme som deg (var Ikea og Montera) fra Montera fikk jeg ikke noe, men Ikea fikk jeg gavekort på 5000 Anonymkode: 79642...c3a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #3 Del Skrevet 9. september 2023 AnonymBruker skrev (På 8.9.2023 den 0.47): Har opplevd samme som deg (var Ikea og Montera) fra Montera fikk jeg ikke noe, men Ikea fikk jeg gavekort på 5000 Anonymkode: 79642...c3a 5000? Det var ikke mye. Hadde du samme problem med at Montera kom og gikk over flere mnd? Jeg syns bare det er så rart at Montera ikke vil ha pengene sine, når det gjelder elektriker/rørlegger. Vurderer å holde tilbake noe av det men jeg får jo ikke faktura fra de så.. Ble utrolig sur da elektrikeren bare dro sånn at jeg ikke har lys på kjøkkenet en gang. Og når jeg prøver å ringe de så svarer de ikke. Helt håpløst! Verste drittfirmaet jeg har vært borti. Og Montera har ripet opp en del av skapene mine, det går faktisk ikke an å behandle kunder sånn. Og Power bør ta ansvar her, Montera er jo gjennom de. Anonymkode: 545d9...995 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
petterm Skrevet 9. september 2023 #4 Del Skrevet 9. september 2023 Du bør ta en alvorlig prat m Power. Det er de som er leverandøren din. Hvis de ikke rydder opp og kompenserer deg så kan du vurdere forbrukermyndighetene, evt tv2 hjelper deg eller lokalavisa. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå