Gå til innhold

Bestilt en vare fra Sverige.. ble sendt i retur uten at jeg fikk noe hentemelding

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare lurer på om jeg har noen rettigheter i det hele tatt, eller om jeg må betale så lenge avsender hevder jeg er problemet. 

Bestilte noe fra en side som åpenbart så norsk ut, men ser ut som det allikevel holder til i Sverige. Ventet i flere uker og fikk plutselig en melding fra postnord om at pakken kunne hentes, i Sverige! Jeg kontaktet postnord med en gang og de sa at de hadde ikke noe med det å gjøre siden "posten har ansvaret nå" . Butikken jeg bestilte av sier det er min feil varen gikk i retur fordi jeg hadde ukjent adresse. På pakken var det oppgitt min tidligere adresse, samt e-post og mobiltelefonnummer.  Selv om adressen var feil så fikk jeg aldri noe melding fra postnord om at pakken var sendt til utleveringsted der jeg bodde før, eller sms/e-post om noe utkjøring av noe vare. Hørte absolutt ingenting før varen var tilbake i Sverige. 

Problemet er at butikken krever 400 kroner av meg i returavgift, og da har jeg verken fått mulighet til å hente pakken eller snakke med postnord og de på sin side mener det er mitt problem siden adressen var feil. Spurte hvor de hadde fått adressen min fra da jeg bestilte , men de stoppet å svare meg. Er det bare å legge ballen død og betale de 400 kronene? 

Anonymkode: 4a6f6...e6b

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Bare lurer på om jeg har noen rettigheter i det hele tatt, eller om jeg må betale så lenge avsender hevder jeg er problemet. 

Bestilte noe fra en side som åpenbart så norsk ut, men ser ut som det allikevel holder til i Sverige. Ventet i flere uker og fikk plutselig en melding fra postnord om at pakken kunne hentes, i Sverige! Jeg kontaktet postnord med en gang og de sa at de hadde ikke noe med det å gjøre siden "posten har ansvaret nå" . Butikken jeg bestilte av sier det er min feil varen gikk i retur fordi jeg hadde ukjent adresse. På pakken var det oppgitt min tidligere adresse, samt e-post og mobiltelefonnummer.  Selv om adressen var feil så fikk jeg aldri noe melding fra postnord om at pakken var sendt til utleveringsted der jeg bodde før, eller sms/e-post om noe utkjøring av noe vare. Hørte absolutt ingenting før varen var tilbake i Sverige. 

Problemet er at butikken krever 400 kroner av meg i returavgift, og da har jeg verken fått mulighet til å hente pakken eller snakke med postnord og de på sin side mener det er mitt problem siden adressen var feil. Spurte hvor de hadde fått adressen min fra da jeg bestilte , men de stoppet å svare meg. Er det bare å legge ballen død og betale de 400 kronene? 

Oppgav du ikke adressen selv?

Anonymkode: 3042d...84c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Oppgav du ikke adressen selv?

Anonymkode: 3042d...84c

Ville jeg oppgitt en adresse jeg flyttet fra for et halvt år siden? Nei, det måtte ha kommet opp automatisk fra et sted. Aner ikke om det er fra klarna eller ikke, men har aldri hatt problemer før nå.. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Ville jeg oppgitt en adresse jeg flyttet fra for et halvt år siden? Nei, det måtte ha kommet opp automatisk fra et sted. Aner ikke om det er fra klarna eller ikke, men har aldri hatt problemer før nå.. 

Det er uansett ditt problem. Om den kommer automatisk eller ikke så er det likevel du som må kontrollere at opplysningene stemmer. Det gjorde de ikke.

Jeg må nesten le 😅 Tror du helt oppriktig at det er noen andre sin feil at du har oppgitt feil adresse, uansett om det er autofyll...?

Selvfølgelig må du betale.

Anonymkode: 0010c...936

• Liker 1
Skrevet

Klarna bytter av og til adressen hvis du trykker betal med Klarna, sånn direkte. Du må ha rett adresse hos Klarna. Din feil. 

Anonymkode: 7fe44...2ed

Skrevet

Det er ditt eget ansvar å påse at det ligger riktig adresse når du bestiller noe online. Selv om det går automatisk skal du sjekke at det er riktig det som kommer opp. Denne må du ta på egen kappe.

Anonymkode: 81b2d...af5

Skrevet

Ut fra det som skrives i HI, er jeg overbevist om at dette er TS sitt ansvar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...