Gå til innhold

Logistikk på hjemmebane når begge jobber samme sted

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei 

har blitt tilbudt en jobb i samme selskap som min mann. Dette er et veldig stort selskap og vi vil aldri se hverandre på jobb. Men uansett. Jobben er et stykke unna, type 25-30 minutter med bil.

Andre med erfaring fra dette og hvordan løse det med henting og bringing i barnehage? Kjører vi to biler til samme sted på to ulike tidspunkt? Eller samkjører man?  Vil helst unngå at barnet er mer enn 8 timer i barnehagen…

Anonymkode: 8c6dd...63e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De jeg kjenner har to biler og jobber litt forskjøvet så den ene henter og den andre leverer. 

Anonymkode: 68fca...11a

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Har dere samme arbeidstid da?

Skrevet

Vi jobber samme sted, men har fleksitid. Kunne ikke klart oss uten...

Anonymkode: ba41a...01f

Skrevet

Er det mulig for fleksitid? Eller at en begynner tidligere og går før? Kan dere flytte nærmere jobb? 

Anonymkode: 0e6f4...594

Skrevet

De jeg kjenner kjører 2 biler om en av de trenger bil i jobben, de andre har en bil, og løser det med kollektivt til for den som ikke leverer og kollektiv hjem for den som ikke henter. De bytter stort sett på slik at en leverer og en henter

Anonymkode: 588f0...ed9

• Liker 2
Skrevet

Den ene leverer med bilen, mens den andre tar bussen til jobb. Den som tok bussen, henter med bilen mens den andre tar bussen hjem.

Eventuelt annenhver dag hver.

Anonymkode: c63cb...b4b

• Liker 2
Skrevet
bolla92 skrev (2 timer siden):

Har dere samme arbeidstid da?

Det er litt fleks

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er det mulig for fleksitid? Eller at en begynner tidligere og går før? Kan dere flytte nærmere jobb? 

Anonymkode: 0e6f4...594

Fleksitid er mulig. Flytte er ikke aktuelt. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Den ene leverer med bilen, mens den andre tar bussen til jobb. Den som tok bussen, henter med bilen mens den andre tar bussen hjem.

Eventuelt annenhver dag hver.

Anonymkode: c63cb...b4b

Bussen tar en time mens å kjøre tar 25 minutter. Vi har to biler så sånn sett ikke er problem. Jeg synes bare der virker overkill å kjøre to biler til samme sted med kanskje 30’minutters mellomrom. Det er muligheter for litt hjemmekontor så jeg lurte på om noen hadde erfaringer med feks å kjøre sammen, jobbe litt kortere dager for så å jobbe inn igjen timene en dag en er hjemme og ikke Må bruke tid på reise. (Uproblematisk å skyve rundt på timene)

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Fleksitid er mulig. Flytte er ikke aktuelt. 

Mulig med hjemmekontor? At en jobber litt før dere kjører barna til barnehagen og drar på jobb og en jobber litt etter henting i barnehagen eller begge jobber en liten time etter at barna er lagt, da ville en sluppet unna med pendleutgifter på kun en bil.

• Nyttig 2
Skrevet
Mt3 skrev (3 timer siden):

Mulig med hjemmekontor? At en jobber litt før dere kjører barna til barnehagen og drar på jobb og en jobber litt etter henting i barnehagen eller begge jobber en liten time etter at barna er lagt, da ville en sluppet unna med pendleutgifter på kun en bil.

Ja dette er faktisk mulig

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hei 

har blitt tilbudt en jobb i samme selskap som min mann. Dette er et veldig stort selskap og vi vil aldri se hverandre på jobb. Men uansett. Jobben er et stykke unna, type 25-30 minutter med bil.

Andre med erfaring fra dette og hvordan løse det med henting og bringing i barnehage? Kjører vi to biler til samme sted på to ulike tidspunkt? Eller samkjører man?  Vil helst unngå at barnet er mer enn 8 timer i barnehagen…

Mannen og jeg jobber på samme sted og har samme kjernetid, men en av oss drar tidlig på jobb for å kunne dra tidlig å hente. Bytter på hvem som jobber tidlig og sent.

Anonymkode: 7e2b6...031

Skrevet

Med både fleks og hjemmekontor ville jeg forsøkt å unngå å kjøre 2 biler hver dag iallefall. 

Anonymkode: be844...8da

Skrevet

Ville absolutt ikke kjørt to biler. Både mtp. økonomi og miljø. Hjemmekontor høres ut som den beste løsningen, om dere har mulighet til å ha en dag eller to hver f. eks. Eller samkjøre fleksitiden deres sånn at dere kan avslutte tidligere noen dager? 

Anonymkode: 52fc3...9bb

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Bussen tar en time mens å kjøre tar 25 minutter. Vi har to biler så sånn sett ikke er problem. Jeg synes bare der virker overkill å kjøre to biler til samme sted med kanskje 30’minutters mellomrom. Det er muligheter for litt hjemmekontor så jeg lurte på om noen hadde erfaringer med feks å kjøre sammen, jobbe litt kortere dager for så å jobbe inn igjen timene en dag en er hjemme og ikke Må bruke tid på reise. (Uproblematisk å skyve rundt på timene)

Det er veldig vanlig å jobbe hjemmefra på kvelden for å gi ungene litt kortere dager. 

Og ja, det er jo absolutt en miljøvennlig og billig løsning kontra å kjøre i to biler. 

Dere kan jo også gjøre det slik, og at en av dere får stå opp og jobbe litt hjemme mens den andre har ansvar for å ta seg av ungen. kjører dere til og fra jobben sammen, og når dere kommer hjem, får den som hadde ansvar for ungen om morgenen, jobbe litt i fred og ro hjemme mens den andre lager middag med barnet. 

Så slipper dere å jobbe så mye om kvelden.

Anonymkode: 330fe...ebd

Skrevet

Tror jeg ville gjort det sånn at den ene starter arbeidsdagen hjemme, mens den andre tar barnet, morgenstell og frokost.

Kjøre sammen til barnehage/jobb.

Og den andre gjør ferdig jobben hjemme, mens den andre ordner middag og hjelper barnet med å falle til ro hjemme.

Da har dere kvelder og ettermiddager fri sammen som familie og par :)

Anonymkode: 5eb78...46f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...