Gå til innhold

Utestengt fra jentegjengen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg gikk på vgs så gikk jeg med kullet som var et år yngre enn meg, fordi jeg var syk første skoleår (jeg er fremdeles syk, og har en sykdom som gjør at jeg har svært lite energi. Har vært syk hele denne tiden). Etterhvert fikk jeg lappen, og hadde bil, da ett år før de andre i klassen fikk lappen. Min bestevenninne i klassen spurte svært ofte om jeg kunne kjøre henne hjem, og foreldrene hennes bodde 30min kjøring (en vei) unna skolen, og var helt motsatt vei av hjem til meg. 

Etter en stund så skrev jeg en melding til henne og sa at jeg følte meg ganske utnytta siden hun alltid spurte om jeg kunne kjøre henne hjem, og fordi hun aldri ga meg penger til drivstoff. I tillegg brukte jeg jo ufattelig mye energi på å bruke en time hver gang på å kjøre henne hjem, og jeg var syk. 

Da hun fikk meldingen var hun sammen med de andre jentene i gjengen fra klassen, og leste denne meldinga høyt til de andre. Hun begynte å grine, og alle tok hennes parti. Det siste året på vgs ble jeg utestengt fra jentegjengen, ble kastet av russebilen vi skulle ha sammen, ingen sa så mye som «hei» til meg, og jeg ble ekskludert fra alt. Hele klassen hang seg på. Så det siste året på vgs var helt jævlig for meg. 

Prøvde å si unnskyld flere ganger, og at jeg sikkert burde tatt det face to face og sagt det på en penere måte, men til ingen nytte.. Noen ganger kan ting komme litt feil ut når man er veldig sliten og/eller syk. Men jeg føler fremdeles at jeg ble utnytta. Utestenginga og mobbinga (baksnakking og ryktespredning) gjorde at jeg slet veldig psykisk i tillegg, og det har ødelagt veldig mye for meg. Føler alltid at jeg gjør ting galt, og har veldig få venner fordi jeg egentlig ikke tror at det er så gøy å være venn med meg, både pga sykdommen, men også pga erfaringen fra vgs.. 

Hva tenker dere? Håper på noen forklarende og støttende ord.

Anonymkode: 5cf59...bf7

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så kjedelig, skjønner at dette er veldig kjipt! For meg høres det litt ut som typisk oppførsel fra jenter på videregående, dessverre.. Jeg kjenner ingen oppførselen til venninnen din, den minner om episoder jeg selv opplevde på VGS. Hadde en venninne som kunne være litt kjip og hensynsløs og hvis jeg ga beskjed så ble hun veldig sint. 
Det som er ekstremt med det du forteller er at venninnen din klarte å få alle i mot deg pga en liten bagatell. Det er utrolig stygt gjort.

Men det høres ut som du nå er ferdig på vgs? Kanskje du bør prøve å legge det bak deg og fokusere på andre venner. Er du i jobb eller eventuelt i gang med studier? 

Anonymkode: a7ece...34b

• Liker 1
Skrevet

Trist å lese, men du må bare ut og skape relasjoner igjen. Ingen grunn til å dvele ved denne hendelsen, ut å skaff deg nye venner. Ofte får folk venner gjennom arbeid, kjæreste o.l. Glem klassen fra videregående, svært få har med seg mange venner i livet derfra uansett. 

Anonymkode: d681e...230

Skrevet

Du hadde rett, hun tok feil. Get over it, du er ferdig på videregående.

Skrevet

Bare så det er sagt: Du gjorde ikke noe feil ved å prøve å sette en stopper for å bli utnyttet.

Det var veldig slemt gjort å bruke dette mot deg og trekke med seg andre.

Ekte venner ville også forsøkt å bli venner igjen, ikke fryse deg ut (mobbing).

Jeg hadde tenkt det er godt å bli ferdig med slike drittfolk. Håper du kan komme deg videre i livet, møte nye mennesker med et smil og få deg bedre og mer modne venner!

Anonymkode: b2fd1...038

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...