AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #1 Skrevet 7. september 2023 Fikk uventet en melding fra ei som betydde alt for meg. En av mine aller beste venner. Hun trakk seg brått vekk fra meg og meldte seg helt ut. Hun var ikke snakkende til å var opptatt med sitt enda Hun visste jeg gikk gjennom noe tungt med familien. Jeg brukte flere mnd på å komme over dette. Jeg gråt ut mye og savnet henne. Var helt på bunn og fungerte ikke. Men jobbet masse med meg selv m å akseptere og gå videre. Som sagt har hun tatt kontakt igjen nå. Trodde seriøst jeg aldri kom til å høre fra henne igjen. Hun spurte hvordan det gikk med meg. Jeg har ennå ikke svart for er usikker på om jeg bør svare, evnt hva. Jeg har mest lyst til å fortelle henne at jeg har hatt det helt jævlig på grunn av henne. Har lyst til å få blåst skikkelig ut. Men er det egentlig lurt? Anonymkode: eadaf...a69
n_97 Skrevet 7. september 2023 #2 Skrevet 7. september 2023 Folk som ghoster deg, for så å komme tilbake er det sjelden lurt å ta opp kontakten. Skrev hun noe i meldingen om hvorfor hun forsvant? 4 2
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #3 Skrevet 7. september 2023 Så vondt! 😔 jeg tror det er lurt å svare høflig og ha litt overfladisk kontakt på hennes initiativ en periode. Jeg vet ikke hvor lenge dere var venner før hun trakk seg unna? Anonymkode: 2bb34...53d 2
Rosa Gnom Skrevet 7. september 2023 #4 Skrevet 7. september 2023 Jeg ville svart og spurt rett ut hvor hun var når du trengte henne som mest. 2
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #5 Skrevet 7. september 2023 Spørsmålet som avgjør alt er hvorfor hun kuttet kontakten med deg. Min erfaring er at hvis den som tar opp igjen kontakten ikke selv først gir en forklaring på hvorfor den uteble, så vil det samme skje neste gang de finner det for godt å gjøre det samme. Har gitt flere mange sjanser på det, og fant til slutt ut at de aller fleste som holder på slikt ikke er verdt å involvere i livet sitt igjen. Det finnes unntak, og de skal man ta godt vare på, selv om de ev. også kommer og går litt - forskjellen er at de har reflektert over hvorfor de ikke holdt kontakt og snakker om det og ev. beklager hvis det har vært på sin plass. Men de som kommer og går uten å si noe mer, de har jeg faset ut som nære venner. Kan ev. holde dem som bekjente, om jeg føler det er greit, men kan man ikke stole på folk så er det heller ingen reell nærhet. Er det første gangen hun gjør noe slikt, forsøk å finne ut hvorfor hun kuttet all kontakt så brått. Det kan gi deg svar på hva du vil gjøre videre med dette vennskapet, ta det opp igjen eller fase det ut. Anonymkode: 14bfd...339 3
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #6 Skrevet 7. september 2023 Hun skulle hatt en sykt god grunn til å droppe deg slik, for så komme tilbake. Jeg tror egentlig denne grunnen ikke finnes. Anonymkode: 7c230...e1a 2 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #7 Skrevet 7. september 2023 Her er jeg litt delt… på en måte hadde jeg hatt lyst til å bare overse henne, og ikke respondere i første omgang hvertfall. På den andre side er det jo så spesielt av henne å kutte deg ut så brutalt uten grunn, at jeg hadde blitt litt nysgjerrig på hva hun har å si - det er nesten litt vanskelig å fatte.. Hadde hun noe personlige problemer e.l som hun måtte fokusere fullt på? Anonymkode: 1be8a...f3d 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #8 Skrevet 7. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hun skulle hatt en sykt god grunn til å droppe deg slik, for så komme tilbake. Jeg tror egentlig denne grunnen ikke finnes. Anonymkode: 7c230...e1a Det skjedde med meg. Personen var superdeprimert så isolerte seg fra mange. Vi skjønte jo ikke hvorfor. Anonymkode: ba3c2...dbf
Pippi Lotta Skrevet 7. september 2023 #9 Skrevet 7. september 2023 Jeg ville spurt hva som skjede. Det kan jo være hun har hat noe i live som gjorde det vanskelig å være en god venn. Deprimert, kontrollerende kjærest eller noe annet. Om hun ikke har noen forklaring eller viste noen anger tror jeg ikke det er lurt å fortsette kontakten. Jeg har hat lignende erfaring selv, og måtte til slutt unse at hun ikke var en god venninne. Jeg kastet bort mye tid og krefter på og forsøke og unnskylde henne. 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #10 Skrevet 7. september 2023 Be henne om å dra til helvete, hvis hun har gjort som hun gjorde EN gang så vet du at det kommer til å skje igjen, 100% sikkert. Anonymkode: 8fb83...da5 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #11 Skrevet 7. september 2023 Dette opplevde jeg også. Jeg kjente at jeg ikke orket å sørge over personen en gang til, så jeg har ikke åpnet for noe mer vennskap mellom oss. Jeg svarte helt kort på direkte spørsmål fordi vi deler samme hobby og omgåes noen av de samme menneskene, men jeg har ikke tatt initiativ til kontakt. Jeg orker ikke. Fool me once og så videre. Anonymkode: e735a...6a3 1 2 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #12 Skrevet 7. september 2023 Jeg har også blitt ghostet, og det av hun som var min aller beste venn. Jeg var helt sikre på at vi skulle sitte på gamlehjem sammen og skratte og le. Det gjorde skikkelig vondt, og det svei lenge! Hadde hun tatt kontakt nå, hadde jeg håpet å få en plausibel forklaring på hvorfor hun svek meg på den måten, men jeg er overhodet ikke interessert i å ha henne som venn igjen. Tilliten er borte, og vil aldri kunne lappes sammen. Det er helt greit. Jeg har ikke noe behov for den typen mennesker i livet mitt. Anonymkode: 7a988...5db 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #13 Skrevet 8. september 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jeg har også blitt ghostet, og det av hun som var min aller beste venn. Jeg var helt sikre på at vi skulle sitte på gamlehjem sammen og skratte og le. Det gjorde skikkelig vondt, og det svei lenge! Hadde hun tatt kontakt nå, hadde jeg håpet å få en plausibel forklaring på hvorfor hun svek meg på den måten, men jeg er overhodet ikke interessert i å ha henne som venn igjen. Tilliten er borte, og vil aldri kunne lappes sammen. Det er helt greit. Jeg har ikke noe behov for den typen mennesker i livet mitt. Anonymkode: 7a988...5db Som om jeg skulle skrevet det selv. Savner virkelig det som jeg trodde var min beste venninne, var mer som en søster og jeg hadde tatt en kule for henne. Men om hun hadde kommet krypende tilbake i livet mitt nå så hadde jeg aldri kunnet stole på henne igjen. Så selv om det fremdeles svir så håper jeg faktisk hun holder seg unna slik at jeg aldri trenger ta stilling til det. Anonymkode: feb6e...dbb
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #14 Skrevet 8. september 2023 Nå skal jeg gå litt mot strømmen her. Men jeg har også en venninne som har gått gjennom noe tungt, familiært. For meg betyr det 1-2 timer i tlf hver kveld etter ungene er i seng, veldig enveis monolog og svært lite jeg kan bidra med. Blir også oppringt på jobb og gjerne mens jeg er med barna (er alene). Ble tilslutt så sliten at jeg måtte ha litt avbrekk for å samle meg inn litt. Nå tror ikke jeg du er sånn, men tror jeg ville spurt hvorfor hun trakk seg vekk og si at du tåler og høre grunnen. Anonymkode: c95bb...680 3
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #15 Skrevet 8. september 2023 Tenker dette er veldig avhengig av hvilken grunn hun hadde til å kutte med deg, rett og slett.. Var det fordi du hadde deg vanskelig og hun ikke klarte støtte deg, var det noe du sa som hun reagerte på, var det noe som skjedde i hennes liv. Eller fikk hun rett og slett bare lyst å ghoste deg? Jeg ville svart kort hvordan du har det nå, at du lurer på hvorfor hun forsvant, og hvorfor hun tar kontakt igjen nå plutselig.. Kanskje hun faktisk har en god grunn? Gikk inn i en depresjon og kutta ut alt og alle rundt seg f.eks? Anonymkode: 0bd1b...6d7 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #16 Skrevet 8. september 2023 Hadde ikke svart på den mld. Vent ei uke med å svare. Da skriver du sorry for at jeg ikke har fått tid til å svare før, har vært så opptatt i det siste. Har det helt topp! Skal ut med ei venninne nå, hyggelig å høre fra deg. Vi får snakkes. En slik mld viser du at du ikke har tid til henne, at hun ikke er i tankene dine, at du klarer deg helt fint uten henne, og at du har fått nye venner du er sammen med. Anonymkode: 8be83...e0e 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #17 Skrevet 8. september 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hadde ikke svart på den mld. Vent ei uke med å svare. Da skriver du sorry for at jeg ikke har fått tid til å svare før, har vært så opptatt i det siste. Har det helt topp! Skal ut med ei venninne nå, hyggelig å høre fra deg. Vi får snakkes. En slik mld viser du at du ikke har tid til henne, at hun ikke er i tankene dine, at du klarer deg helt fint uten henne, og at du har fått nye venner du er sammen med. Anonymkode: 8be83...e0e Denne var ikke så dum. For jeg har ennå ikke svart og føler bare mer og mer at det er barnslig av meg å ikke svare. Har jo tilfeldig møtt på henne, og da sa jeg kjapt og høflig hei og gikk videre. Men hva svarer jeg hvis hun sender mld tilbake om vi kan møtes da og da, eller lignende? Jeg har seriøst ikke noe behov for å tilbringe tid med henne eller dele ærlig hvordan livet mitt nå er. Anonymkode: eadaf...a69 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #18 Skrevet 8. september 2023 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Denne var ikke så dum. For jeg har ennå ikke svart og føler bare mer og mer at det er barnslig av meg å ikke svare. Har jo tilfeldig møtt på henne, og da sa jeg kjapt og høflig hei og gikk videre. Men hva svarer jeg hvis hun sender mld tilbake om vi kan møtes da og da, eller lignende? Jeg har seriøst ikke noe behov for å tilbringe tid med henne eller dele ærlig hvordan livet mitt nå er. Anonymkode: eadaf...a69 Men vet du årsaken til at hun gjorde dette? Anonymkode: 1be8a...f3d
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #19 Skrevet 8. september 2023 AnonymBruker skrev (På 7.9.2023 den 22.16): Be henne om å dra til helvete, hvis hun har gjort som hun gjorde EN gang så vet du at det kommer til å skje igjen, 100% sikkert. Anonymkode: 8fb83...da5 Neida. Samme skjedde med min bestevenninne. Jeg følte meg mer eller mindre dumpet, og ble veldig tilbakeholden når hun så tok kontakt igjen. Hun tok avstand pga spiseforstyrrelser. Vi fikk snakket om det, og jeg sa hvordan det var for meg å bli dumpa. Det er 14 år siden, god kontakt enda Anonymkode: e1fe6...04d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå