AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #1 Skrevet 7. september 2023 Jeg har en datter som fyller 18 år om en måned. Hun kan være veldig intens og hun er sterkere enn meg. Jeg har en autoimmun sykdom som gjør at jeg har mistet en del muskelmasse pga vitaminmangel og anemi. Hun klare ikke å stoppe når katten gir beskjed og slår eller biter etter hun. Han prøver å si det er nok fordi han ikke vil ha flere klemmer, bli bært på, og hun kan terge han og le.. Hun høre ikke alltid på meg når jeg sier fra hun må la han være i fred. Men hun kan også være god med han da! Og hun sier ofte stygge ting til meg eller hun klare heller ikke å stoppe når jeg ber hun slutte å plage meg. Hun liker å sperre for meg når jeg vil forbi hun, som feks når jeg skal gå fra kjøkkenet og inn til stua. Hun liker å holde meg fast slik at jeg ikke kan gå vekk fra hun når jeg er lei, og dette syns hun er moro. Jeg blir irritert, og i blant trist fordi hun klare ikke å slutte. I går måtte jeg gå ut av huset og hun gikk etter meg og hun begynte å dulte borti meg og sperre for meg utenfor huset slik at jeg ikke kom meg forbi når jeg ville inn igjen. Jeg ba hun stoppe å tulle og slippe meg forbi. Hun snudde ryggen til meg og sperret for meg med ermene og presser rumpa bak så det er nesten umulig å komme forbi hun. Når jeg prøvde å gå forbi så presset hun så hardt bakover slik at jeg fikk hode hennes rett i ansiktet og jeg har en liten blåveis under venstre øye i dag. Jeg begynte å veive med armen og presset hun bort fra meg, fordi jeg ble rasende og jeg fikk vondt. Hun begynte å holde døra igjen for meg, jeg måtte bruke krefter og dra døra til meg så jeg kom meg inn. Hun gikk inn på rommet og ble der til hun dro på skolen i morges. Jeg var spent på hvordan hun var etter skolen i dag, men hun oppførte seg helt vanlig og snakket om russegruppen og skolen. Hun fortalte om hvilke parti hun har stemt på. Hun kalte meg idiot ved middagsbordet fordi jeg er usikker på hvilke parti jeg skal stemme på i år. Og hun spurte om jeg begynner å bli senil. Er det noen andre som har opplevd samme oppførsel og hvordan gikk det? Anonymkode: b4c11...cbc 18
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 Populært innlegg #2 Skrevet 7. september 2023 Det høres for meg veldig rart ut at en 18-åring holder på sånn. Plager katten, hører ikke på beskjed og plager deg uten å høre etter. Det er sånn småbarn holder på. Anonymkode: 37029...0cc 48 4
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #3 Skrevet 7. september 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det høres for meg veldig rart ut at en 18-åring holder på sånn. Plager katten, hører ikke på beskjed og plager deg uten å høre etter. Det er sånn småbarn holder på. Anonymkode: 37029...0cc Ja, det samme har jeg sagt til hun! Anonymkode: b4c11...cbc 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #4 Skrevet 7. september 2023 Just now, AnonymBruker said: Ja, det samme har jeg sagt til hun! Anonymkode: b4c11...cbc Har du forsøkt å ha en ordentlig samtale med henne? Sette deg ned med henne og forklare hvordan det oppleves for deg (og katten) når hun driver på slik? Kan du spørre henne hvorfor hun gjør slik selv om hun vet at det går utover andre? Anonymkode: 37029...0cc 9 1
Rødstrupa Skrevet 7. september 2023 #5 Skrevet 7. september 2023 (endret) Fy fader for en datter du har! Maken til oppførsel! Hva er gått galt her? Hvorfor lar du henne oppføre seg på den måten mot deg? Får det ingen konsekvenser? Ingen normal oppførsel dette her. Endret 7. september 2023 av Rødstrupa 24 2
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #6 Skrevet 7. september 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har du forsøkt å ha en ordentlig samtale med henne? Sette deg ned med henne og forklare hvordan det oppleves for deg (og katten) når hun driver på slik? Kan du spørre henne hvorfor hun gjør slik selv om hun vet at det går utover andre? Anonymkode: 37029...0cc Ja! Jeg har prøvd å få hun til å sette seg selv i våres sted, så hun kan forstå vår versjon av virkeligheten. Jeg har ikke fått noe konkret svar fra hun. Anonymkode: b4c11...cbc 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #7 Skrevet 7. september 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Ja! Jeg har prøvd å få hun til å sette seg selv i våres sted, så hun kan forstå vår versjon av virkeligheten. Jeg har ikke fått noe konkret svar fra hun. Anonymkode: b4c11...cbc Kan være en ide å prøve igjen. Ha en seriøs samtale med henne til du får et konkret svar. Anonymkode: 37029...0cc 2
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #8 Skrevet 7. september 2023 Rødstrupa skrev (1 minutt siden): Fu fader for en datter du har! Maken til oppførsel! Hva er gått galt her? Hvorfor lat du henne oppføre seg på den måten mot deg? Får det ingen konsekvenser? Hun har forandret seg mye, hun er ikke den samme lille jenta lenger. Hun er sterk. Jeg vil det skal få konsekvenser. Anonymkode: b4c11...cbc 2
vinterskog Skrevet 7. september 2023 #9 Skrevet 7. september 2023 Søsken, pappa? Hvordan er hun mot de? Har det vært sånn lenge, eller nytt? Hadde dratt inn goder om min datter holdt på sånn. Dette er grunnleggende lærdom. 5
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #10 Skrevet 7. september 2023 vinterskog skrev (Akkurat nå): Søsken, pappa? Hvordan er hun mot de? Har det vært sånn lenge, eller nytt? Hadde dratt inn goder om min datter holdt på sånn. Dette er grunnleggende lærdom. Faren nekter hun kontakt hennes to halvsøsken, verken han, samboer eller besteforeldrene på fars side vil ikke ha kontakt med hun. Faren flyttet hun fra meg når hun var ti år gammel mot hennes egen vilje og hun bodde hos far og samboer i 4 år, og nå straffer de hun fordi hun ikke ville bo sammen med far og hans familie. Hun forandret seg mye etter hun bodde hos far og samboer , faren kaller samboer stygge ting i blant og jeg lure på om hun kan ha lært litt derfra. Jeg vet ikke! Anonymkode: b4c11...cbc 4
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #11 Skrevet 7. september 2023 Men dette oppstod vel ikke plutselig nå? Oppførselen du beskriver ville være unormal hos en åtteåring og er det selvsagt hos en attenåring. Har det alltid vært slik, er hun utredet for eventuelle diagnoser? Hvordan fungerer hun ute i verden og på skolen? Anonymkode: e074b...42c 6 5
Rødstrupa Skrevet 7. september 2023 #12 Skrevet 7. september 2023 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Hun har forandret seg mye, hun er ikke den samme lille jenta lenger. Hun er sterk. Jeg vil det skal få konsekvenser. Anonymkode: b4c11...cbc Ta vare på deg selv. Ta kontakt m/Familievernkontor eller lignende. Lykke til♥️ 4 6 2
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #13 Skrevet 7. september 2023 Kondolerer på forhånd til alle de menn hun blir kjæreste med.. Anonymkode: 4b539...fe8 2 4
vinterskog Skrevet 7. september 2023 #14 Skrevet 7. september 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Faren nekter hun kontakt hennes to halvsøsken, verken han, samboer eller besteforeldrene på fars side vil ikke ha kontakt med hun. Faren flyttet hun fra meg når hun var ti år gammel mot hennes egen vilje og hun bodde hos far og samboer i 4 år, og nå straffer de hun fordi hun ikke ville bo sammen med far og hans familie. Hun forandret seg mye etter hun bodde hos far og samboer , faren kaller samboer stygge ting i blant og jeg lure på om hun kan ha lært litt derfra. Jeg vet ikke! Anonymkode: b4c11...cbc Da tenker jeg hennes oppførsel er en reaksjon på pappan, som virker som en dust. Og hele familien også forsåvidt. Ta en ordentlig prat med datteren din, hun er såpass gammel at du kan spørre rett ut hva hun tenker om pappa, hans samboer etc. Tilby profesjonell hjelp om det er lettere å prate med en utenforstående. Kanskje skolen kan formidle komtakt, eventuellt fastlege, BuP, etc. 8 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #15 Skrevet 7. september 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Men dette oppstod vel ikke plutselig nå? Oppførselen du beskriver ville være unormal hos en åtteåring og er det selvsagt hos en attenåring. Har det alltid vært slik, er hun utredet for eventuelle diagnoser? Hvordan fungerer hun ute i verden og på skolen? Anonymkode: e074b...42c Hun ligger på 4 og 5 i karakter på skolen, hun har jobbet siden hun var 16 år og hun jobber selvstendig og har stengevakter. Jeg lure på i blant om hun bare er slem! Anonymkode: b4c11...cbc 2 8
Laraa Skrevet 7. september 2023 #16 Skrevet 7. september 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Kondolerer på forhånd til alle de menn hun blir kjæreste med.. Anonymkode: 4b539...fe8 Enig. Det første jeg tenkte da jeg leste om adferden er Amber Heard 1 2
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #17 Skrevet 7. september 2023 vinterskog skrev (8 minutter siden): Da tenker jeg hennes oppførsel er en reaksjon på pappan, som virker som en dust. Og hele familien også forsåvidt. Ta en ordentlig prat med datteren din, hun er såpass gammel at du kan spørre rett ut hva hun tenker om pappa, hans samboer etc. Tilby profesjonell hjelp om det er lettere å prate med en utenforstående. Kanskje skolen kan formidle komtakt, eventuellt fastlege, BuP, etc. Ja, det gjør vondt å bli fryst ut av fars familie og nektet å se søsken sine. Anonymkode: b4c11...cbc 1 5
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #18 Skrevet 7. september 2023 Rødstrupa skrev (14 minutter siden): Ta vare på deg selv. Ta kontakt m/Familievernkontor eller lignende. Lykke til♥️ Jeg var ikke på tanken før i dag, jeg skal tenke litt til på det. Anonymkode: b4c11...cbc 3 6
Rødstrupa Skrevet 7. september 2023 #19 Skrevet 7. september 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg var ikke på tanken før i dag, jeg skal tenke litt til på det. Anonymkode: b4c11...cbc Det vil være til hjelp for deg ig din datter. 5
Forundret.. Skrevet 7. september 2023 #20 Skrevet 7. september 2023 Fy søren! Jeg håper at du tuller TS. Hvis ikke.. siden det ikke virker ut som om du har skjønt det så er din datter en bølle. Hun er rett og slett en mobber! Istedet for å være god og grei mot deg så er hun slem, og det er jo ikke akkurat det du trenger med dine helseutfordringer. Synes synd på deg jeg ❤️ 3 5 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå