Gå til innhold

Helt ærlig; skulle du ønske at barnet ditt var annerledes?

Anbefalte innlegg

Skrevet

"Et barn som bare en mor kan elske" er et ordtak, og det betyr vel at ikke alle barn er like positive å forholde seg til og at det kun er foreldrene som liker de.

Det finnes barn som er umulige både  uten/med diagnoser og ingen liker de.

De er ikke sjarmerende eller søte, er klossete, dårlig i alt de foretar seg, ødelegger og lager konflikter, er konstant syke med et eller annet virus, bråker, skal ha oppmerksomhet hele tiden osv.

Har du et sånt barn du tenker du hadde hatt lyst til å bytte ut?

Anonymkode: 12d07...dbf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skulle ønske at barnet mitt var styrtrik,slik at jeg ikke trengte å jobbe mer. Utenom det så er han perfekt.

• Liker 6
Skrevet

Nei, ikke annet enn at jeg skulle ønske at den ene av dem var litt tøffere. H*n er ekstremt snill og mild, har vanskelig for å stå opp for seg selv og lar seg lett overkjøre. Men kanskje heller det enn det motsatte. Ellers er de fine, greie barn alle tre. 

Anonymkode: a589a...3b7

• Liker 2
  • Hjerte 2
Skrevet

Nei.

Jeg skulle ønske han slapp å ha høytfungerende autisme for sin egen del, for selv om vi foreldre ikke opplever det som utfordrende eller negativt så vet jeg jo at følgetilstander som mer angst osv vil bli plagsomt. 

Men for meg er han verdens fineste og beste menneske 🥰 Veldig empatisk og klok. 

Anonymkode: e0e7b...ce2

• Hjerte 11
Skrevet

Jeg skulle ønske han var en hyggeligere tenåring. Frem til han bikket 13 var han egentlig perfekt 😅

Anonymkode: c0c20...9a3

• Liker 5
Skrevet

Jeg har også et barn, voksen, som har autisme. Asperger syndrom. Kan vel si at han er noe mildere angrepet enn mange andre på spekteret, men tilstanden er der, og han trenger tilrettelegging og forståelse. 

Det kunne jeg ønske han slapp. Spesielt fordi det som oftest følger med angstlidelse til Asperger. Den er der hele tiden, og ingen medisiner ser ut til å virke på angsten. Han sliter med den, og det er så vondt å vite for meg som mor, som bare vil han det beste og at han skal slippe å lide av noe.

Anonymkode: 3736d...8b1

• Hjerte 6
Skrevet

Vanskelig å si nå som barnet er 2,5 år og i trassalderen😂 skulle jo ønske han spiste pent med bestikk, takket for maten, pusset tenner uten kamp, sa «god natt mamma, jeg er så glad i deg🥰» og gikk og  la seg selv uten at jeg måtte krangle med han i en time først😂 men sånn fungerer jo ikke toåringer😂 men jeg elsker han over alt på jord og om 20 år vil jeg sikkert si at jeg ikke skulle ønske han var annerledes, nei🥰 han får meg til å le hver eneste dag og den klemmen jeg får når jeg henter han i barnehagen gjør all trasset verdt det🥰

Anonymkode: 37b29...864

• Hjerte 3
Skrevet

Jeg skulle ønske eldstebarnet syntes det var skikkelig morsomt å gjøre lekser. 

Og at mellomste barnet ikke hadde eksem.

Og om du hadde spurt for et par år siden ville jeg ønsket bort refluxen til yngstebarnet - men den har det heldigvis vokst fra seg. 

• Liker 1
Skrevet

Helt ærlig, nei. 

Anonymkode: 73ffd...447

Skrevet

Jeg skulle av og til ønske at barnet mitt ikke var så mye, så ofte som han er. Jeg er ganske tålmodig, men man blir også veldig sliten.

Barnet er godt over en håndfull. Veldig rigid til tider, veldig intens i følelsene og små ting kan bli veldig veldig store. Barnet er ikke så selvstendig på alle områder, lærer ikke så godt faglig på skolen, samt at det blir en del telefoner hjem fra skolen. Det kan være ganske fortvilende, men jeg skjønner jo skolen også, at det er krevende for dem også når barn skaper uro og situasjoner. Han er ikke den eneste.

Så, det er ganske travelt å stå i, og som mor så får jeg jo alle nedturene, gråtingen, protestene og raseriet/sinnet. Så, jeg håper at det vil bli bedre på sikt når barnet blir eldre, for det er utmattende når det blir slik veldig ofte. Men så er det herlig når det er lite av det også.

Men barnet er flott på sin måte, og vi har det ganske gøy sammen, når det bare er oss to, og jeg koser meg sammen med barnet. Barnet er 9 år.

Anonymkode: 2fea8...e02

• Liker 1
  • Hjerte 7
Skrevet

Det ene barnet er ekstrem-tenåring og på det mest ufyselig. Jeg skulle ikke ønske jeg kunne bytte barnet ut, men bare justere ned til den hyggelige tiårsalderen igjen...

Det andre barnet har spesielle behov som vil gjøre livet vanskeligere for hen. Jeg ønsker disse behovene bort av den grunn, ikke for egen del. 

Anonymkode: cc1a5...1e9

• Hjerte 1
Skrevet

Det ene barnet har alltid vært krevende. Intens, sta, kverulende og ekstremt viljesterk. I tillegg tror jeg han tok skilsmissen svært tungt. Jeg skulle ønske han var enklere. For hans egen del. Og for min, forsåvidt. Blir utslitt av å feile hans emosjonelle behov.

Anonymkode: 08387...aa4

• Hjerte 3
Skrevet

Ikke noe ønske om å endre personlighet/adferd, men begge har somatiske tilstander som muligens vil gjøre livet deres litt mer utfordrende. Det skulle jeg ønske de slapp. 

• Hjerte 2
Skrevet (endret)

Jeg er "bare" stemor/bonusmamma, men for meg er han som min sønn.

Jeg vil si ja og nei. Jeg skulle ønske han slapp sine syv diagnoser, slik at han fikk et litt enklere liv. Jeg skulle ønske han slapp å gjennomgå alle operasjonene, undersøkelsene, blodprøvene, krampene og medisinene. Jeg skulle ønske jeg kunne ta vekk alt som gjør ham redd, fordi han ikke forstår hva som skjer. Samtidig så elsker jeg jo han for den han er, han er jo godgutten selv om han er sterkt autistisk, har en hjerneskade og der tilhørende lettere psykisk utviklingshemming og epilepsi. Og det er vel egentlig ikke på tross av, men nesten på grunn av, for det er et barn jeg ikke klarer noe annet enn å elske. Det er så avhengig av de rundt seg, at da blir det jo til at det oppsluker hele ens hverdag - på godt og vondt.

Endret av SPOCA
  • Hjerte 7
Skrevet

Har en 5 åring som sliter mye språklig og sosialt. Han har i tillegg mye temperament, veldig impulsiv og søker oppmerksomhet konstant - da gjerne i form av å slå/dytte meg eller søsken, gjør også mye av dette når situasjoner endrer seg, typ hente i bhg eller når vi får besøk. Mulig diagnose i bunnen her, han får oppfølging  av ppt. 

Han er en håndfull, men også en nydelig kar med mye humor og omsorg (tross alt 😅), som også gir mye glede og sprell.

Jeg skulle ønske han fikk det lettere sosialt og språklig, og klarte å regulere følelsene litt bedre (dette jobbes mye med), slik at han fikk/får en lettere hverdag. Bekymrer meg mye over at han skal starte på skolen neste år.

Anonymkode: 1797e...efc

• Hjerte 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg har en sønn med høytfungerende autisme. Jeg skulle ønske han slapp det. Det er så vanskelig for han med sosiale relasjoner og jeg unner han så innmari å ha en skikkelig venn❤️ Han er en fantastisk fyr med lun humor og stor omsorg hjemme, men på skolen krasjer han på mange plan.💔 Det er vondt å se på og ikke klare å fikse.

• Hjerte 7
Skrevet

Synes barna mine er perfekte akkurat som de er, og ville aldri aldri byttet de ut! Når det er sagt så har de begge sider de trenger å jobbe med, enten det er å være mindre impulsiv eller litt tøffere og stå mer opp for seg selv. Men de er helt fantastiske akkurat som de er.

Anonymkode: b083e...067

Skrevet

Skulle ønske barnet mitt ikke var så sjenert,slik at det kunne få flere venner.. 

Anonymkode: 3c540...c73

• Hjerte 2
Skrevet

Skulle ønske hun ikke var så bekymret hele tiden, ønsker hun ikke var så pysete. Skulle ønske hun var mer selvstendig, ønsker hun var smartere

Anonymkode: 95563...73e

• Hjerte 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...