Gå til innhold

Flere som ikke er fornøyd med hormonspiral?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ser at mange har positiv erfaring med hormonspiral og at blødningene er sjeldne og minimale. Jeg vurderer å ta den ut. Har hatt den i 2 år nå. Jeg småblødde i flere måneder og var plaget med humørsvingninger men dette ga seg etterhvert. Så stabiliserte det seg og jeg hadde mensen en ukes tid, sparsommelige blødninger, det kunne gå alt mellom 3-5 uker i mellom. 

Nå det siste halvåret har det vært helt på bærtur. Jeg kan blø 14 dager i strekk, ikke mye men likevel er det blod hver dag. Det er ikke regelmessig og jeg kan småblø innimellom også. Nå er jeg så lei at jeg snart kommer til å fjerne den!

Flere som har uregelmessige/mye blødninger med hormonspiral?

Anonymkode: fa1aa...86b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da jeg hadde Mirena hormonspiral blødde jeg i hytt og gevær, men det verste var pms/humørsvingninger som jeg aldri hadde hatt tidligere i mitt liv. Jeg ble et monster og hadde ikke noe kontroll over humøret mitt.

Tok den ut og satte opp Kyleena som tok bort mensen fullstendig, men den har gjort underlivet mitt knusktørt og fjernet all utflod😐

Skulle fjerne den men ultralyd  viste at trådene har krøpet opp i livmoren og gynekologen klarte ikke å få dem ut, så må muligens i narkose for å fjerne den😒

Anonymkode: c058d...32c

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Da jeg hadde Mirena hormonspiral blødde jeg i hytt og gevær, men det verste var pms/humørsvingninger som jeg aldri hadde hatt tidligere i mitt liv. Jeg ble et monster og hadde ikke noe kontroll over humøret mitt.

Tok den ut og satte opp Kyleena som tok bort mensen fullstendig, men den har gjort underlivet mitt knusktørt og fjernet all utflod😐

Skulle fjerne den men ultralyd  viste at trådene har krøpet opp i livmoren og gynekologen klarte ikke å få dem ut, så må muligens i narkose for å fjerne den😒

Å nei så kjedelig at gynekologen ikke klarte å få den ut...Så irriterende at det av og til er så vanskelig å finne prevensjon som fungerer som man ønsker uten mye bivirkninger. Tusen takk for innspill😀

Ts

Skrevet

Jeg hadde veldig mye blødninger de første månedene med hormonspiral. Jeg tror det ble mer normalt etterhvert, men det var unormalt mye de første 6 månedene.

Hos meg ble humørsvingngene verre og verre etter et år, og de varte også lenge jo mer tiden gikk. Jeg ble veldig tørr av horminspiral. Det var ingen sexlyst. 

Anonymkode: d0688...238

Skrevet

Har hatt min i 9 mnd nå. Hjelper veldig på pms-smerter og blødningene mine, som var veldig kraftige, er kanskje 90% av det de var før, så det er jeg veeeeeldig fornøyd med.

Misfornøyd med at jeg spotter mye i forkant og etterkant av mens, men jeg håper at det kommer seg.

Har Kyleena. Var helt dritt å få satt den inn, så håper å kunne ha den i 5 år.

Anonymkode: 4cec1...3c4

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg hadde veldig mye blødninger de første månedene med hormonspiral. Jeg tror det ble mer normalt etterhvert, men det var unormalt mye de første 6 månedene.

Hos meg ble humørsvingngene verre og verre etter et år, og de varte også lenge jo mer tiden gikk. Jeg ble veldig tørr av horminspiral. Det var ingen sexlyst. 

Humørsvingninger er så slitsomt, jeg er glad det gikk over på meg etterhvert! Jeg var kjempeirritert og litt nedstemt i 6-7 mnd. Tørr er jeg i allefall ikke, det er alltid nor der, enten blod eller utflod😬

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Da kan det godt hende det bedrer seg for deg, det har jo ikke gått ett år engang😀

Ts

Skrevet

Jeg småblødde i tre uker og hadde en uke pause hver måned i de fire årene jeg hadde hormonspiral. Det jeg slapp var de ekstremt kraftige blødningene og smertene jeg pleide å ha. 

Anonymkode: 0d05c...4fb

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg småblødde i tre uker og hadde en uke pause hver måned i de fire årene jeg hadde hormonspiral. Det jeg slapp var de ekstremt kraftige blødningene og smertene jeg pleide å ha. 

Oi, ja da var det kanskje greit med litt småblødninger i forhold til smerter og store blødninger....

Ts

Skrevet

Oi, ja da var det kanskje greit med litt småblødninger i forhold til smerter og store blødninger....

Ts

I fire år var det greit, og så ble jeg veldig lei av å "alltid" blø.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Har hatt min i 9 mnd nå. Hjelper veldig på pms-smerter og blødningene mine, som var veldig kraftige, er kanskje 90% av det de var før, så det er jeg veeeeeldig fornøyd med.

Misfornøyd med at jeg spotter mye i forkant og etterkant av mens, men jeg håper at det kommer seg.

Har Kyleena. Var helt dritt å få satt den inn, så håper å kunne ha den i 5 år.

Anonymkode: 4cec1...3c4

Jeg har også Kyleena og ble tørr som ørken 4-6 uker etter innsetting.

Har du blitt sånn?

• Liker 1
Skrevet

det tar jo litt tid med di blødningene

noen mister mensen helt ikke alle

og det er jo bivirkninger på den som for eks humørsvingninger

men du kan jo prøve kobberspiral

Skrevet
Rosa Sløyfe skrev (9 minutter siden):

det tar jo litt tid med di blødningene

noen mister mensen helt ikke alle

og det er jo bivirkninger på den som for eks humørsvingninger

men du kan jo prøve kobberspiral

Jeg hadde kobberspiral for noen år siden men da fikk jeg sterke smerter rundt eggløsning samt større blødninger. Så den tør jeg ikke prøve igjen tror jeg.

Ts

Skrevet

Har ofte blødninger enda etter 3 år… mye kraftigere pms, og nedstemthet. Hater den, men siden vi planlegger et barn til før sterilisering så holder jeg ut frem til da. Men aldri igjen

Anonymkode: 6cd2b...4a6

Skrevet

Er noen år siden jeg hadde det,men tok den ut etter småblødninger daglig i 2 år. Orket ikke mer. Gikk over til kobberspiral, da blødde jeg kun når jeg hadde mensen. Brukt depo-provera i mange år nå, ingen mens eller blødninger. Love it ! 

Anonymkode: 206b5...c84

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Har ofte blødninger enda etter 3 år… mye kraftigere pms, og nedstemthet. Hater den, men siden vi planlegger et barn til før sterilisering så holder jeg ut frem til da. Men aldri igjen

Anonymkode: 6cd2b...4a6

Det skjønner jeg godt. Jeg tror ikke jeg holder ut det her så mye lenger nå😬

Ts

Skrevet

Legen min snakker så varmt om hormonspiral. Jeg sliter med ekstrem pms (altså humørmessig), og kort syklus (ofte mensen). Legen mener hormonspiral vil være livsendrende for meg og fjerne disse problemene. Men når jeg leser her blir jeg enda mer skeptisk enn jeg var.... 

Anonymkode: 7d9d8...1c4

Skrevet

Legen min snakker så varmt om hormonspiral. Jeg sliter med ekstrem pms (altså humørmessig), og kort syklus (ofte mensen). Legen mener hormonspiral vil være livsendrende for meg og fjerne disse problemene. Men når jeg leser her blir jeg enda mer skeptisk enn jeg var.... 

Jeg merker null og nada etter to år, men det tok litt tid før jeg fikk full effekt.

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Det kan jo hende du er av de som hormonspiralen fungerer bra på. Jeg har lest, og hørt, at mange er så fornøyd.  Jeg håpet at den skulle være er bra alternativ for meg, men det er ikke helt holdbart sånn som det er nå. 

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.9.2023 den 12.17):

Jeg har aldri hatt pms og visste ikke hva det var, før jeg satte opp Mirena hormonspiral og ble et monster ☹️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...