AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #1 Skrevet 7. september 2023 Lurer på om det er lett for en amerikansk statsborger å få permanent opphold i Norge? Han har vært her på jobb visa før gjennom selskapet og tror det skal være mulig at han kan det igjen (men ser at det er litt krav), han er veldig dyktig. Alternativet er at han gifter seg med meg, jeg er norsk. Og han søker noe familie greier (husker ikke hva det heter). Men akkurat nå har jeg ikke nok inntekt til for kravene. Men det kan jo kanskje endre seg. Vi er i 30 årene, så langt over 24 års grensen. Men om han kommer på jobb visa, kan han etterhvert få permanent opphold her bare på det? Altså så lenge han fortsatt har jobb i selskapet. Anonymkode: 4516e...8f3
Gjest WhisperingWind Skrevet 7. september 2023 #2 Skrevet 7. september 2023 https://www.utrop.no/utgivelse/2011/utg-8-12-05-2011/2011-8-nyheter/20395/ https://www.udi.no/skal-soke/permanent-opphold/permanent-oppholdstillatelse/?g=1&c=usa
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #3 Skrevet 7. september 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Lurer på om det er lett for en amerikansk statsborger å få permanent opphold i Norge? Han har vært her på jobb visa før gjennom selskapet og tror det skal være mulig at han kan det igjen (men ser at det er litt krav), han er veldig dyktig. Alternativet er at han gifter seg med meg, jeg er norsk. Og han søker noe familie greier (husker ikke hva det heter). Men akkurat nå har jeg ikke nok inntekt til for kravene. Men det kan jo kanskje endre seg. Vi er i 30 årene, så langt over 24 års grensen. Men om han kommer på jobb visa, kan han etterhvert få permanent opphold her bare på det? Altså så lenge han fortsatt har jobb i selskapet. Anonymkode: 4516e...8f3 Det spørs hvor lenge han blir. Han må ha hatt opphold her minst 3 år først. Dessuten: dette er jo også et praktisk spørsmål, om han ikke har språk nok til å ta jobber i et norsk firma, har du neppe råd til å betale for ham hvis du ikke oppfyller kravene til inntekt. Anonymkode: 9af96...e17
Enmanelskeråhate Skrevet 7. september 2023 #4 Skrevet 7. september 2023 Hvis han har tilbud om jobb kan han bli 1-3år, turist 90dager
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå