Gå til innhold

Overgangsalder. Hvor lenge hadde dere hetetokter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

?

Anonymkode: b9ef5...ca0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hatt dem i ni år foreløpig, men de er sjeldnere enn før. Nå er de verre/flere om sommeren, har ca tjue til dagen, en til to om dagen vinterstid. Men har lært meg å ignorere dem, de blir verre om man gir dem oppmerksomhet 😄

Anonymkode: 5d137...fb1

• Liker 1
Skrevet

De begynte så smått i 2015, og driver fortsatt på. 

Anonymkode: cb50f...af3

Skrevet

Kun fått endringer i mensen. Kan få en kort hetetokt i ny å ne, spesielt på natt. 

Anonymkode: d74b4...79c

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har hatt dem i ni år foreløpig, men de er sjeldnere enn før. Nå er de verre/flere om sommeren, har ca tjue til dagen, en til to om dagen vinterstid. Men har lært meg å ignorere dem, de blir verre om man gir dem oppmerksomhet 😄

Anonymkode: 5d137...fb1

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

De begynte så smått i 2015, og driver fortsatt på. 

Anonymkode: cb50f...af3

Åh, så lenge?? Uff, det er skikkelig plagsomt.

Skrevet

Høres skikkelig skremmende ut. Har hørt at man kan få søvnløse netter og mer angst av overgangsalder. Grusomt hvis dette vil vare i årevis.

Noen som vet om måter å redusere dette? Kosthold, trening? Bare spør, blir engstelig. Har allerede fått mye mer menssmerter i førtiårene.

Skrevet

Over 15 år. Ikke over enda. Overgangsalder er noe dritt. Snakk om søvn. Har ikke sovet på flere år. 3-5 t bare. Jeg lever veldig sundt så det hjelper ikke meg noe.
Mora mi hadde ingen problemer. Hun merket det ikke engang. 
Mens jeg, og fy f..n. 
K57

Anonymkode: 6c4df...a89

• Hjerte 2
Skrevet

Jeg begynte med nattesvette da jeg var ca 52-53 og det fortsatte i rundt 10 år.  Nå er jeg 65 og det virker som at det er over nå.  Jeg fikk aldri hetetokter utenom, men ble skikkelig lei av tiden med svettebad i sengen og all skift og vask.  

Anonymkode: 93d05...0b0

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Åh, så lenge?? Uff, det er skikkelig plagsomt.

Begynn på hormontilskudd , å de forsvinner nesten over natten . 

Skrevet
Natta1980 skrev (49 minutter siden):

Høres skikkelig skremmende ut. Har hørt at man kan få søvnløse netter og mer angst av overgangsalder. Grusomt hvis dette vil vare i årevis.

Noen som vet om måter å redusere dette? Kosthold, trening? Bare spør, blir engstelig. Har allerede fått mye mer menssmerter i førtiårene.

Start opp med hormontilskudd , du får de hos lege . Se filmen sex , skam og overgangsalder på nrk . Revolusjonerende og informativ  ❤️

• Liker 1
Skrevet

2 somrer, men ingenting på vinteren, fyrer mindre da når jeg likevel er så "heit".

Anonymkode: 026fc...b83

Skrevet

Jeg er 42, og har holdt på i noen år allerede. Det blir stadig verre. Får forhåpentligvis østrogentilskudd i neste uke, skal utredes for tidlig overgangsalder da. Syklusen er ikke like stabil lenger, og blødningen avtar for hver gang. 

Mamma hadde det gående i nesten 20 år, hun startet også tidlig. 

Anonymkode: 2cd98...977

Skrevet

Jeg kom i overgangsalderen tidlig, og hadde det vel fra 45 - 55. 

Kjenner til ett tilfelle der damen hadde det til hun døde ca 85 år gammel. Det er nok heller sjeldent tror jeg. 

Anonymkode: f0432...ed2

Skrevet
NiceOrNothing skrev (1 time siden):

Start opp med hormontilskudd , du får de hos lege . Se filmen sex , skam og overgangsalder på nrk . Revolusjonerende og informativ  ❤️

Hva med de som ikke tåler hormoner da?

Anonymkode: c2005...f90

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...