AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #2 Skrevet 7. september 2023 Har hatt dem i ni år foreløpig, men de er sjeldnere enn før. Nå er de verre/flere om sommeren, har ca tjue til dagen, en til to om dagen vinterstid. Men har lært meg å ignorere dem, de blir verre om man gir dem oppmerksomhet 😄 Anonymkode: 5d137...fb1 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #3 Skrevet 7. september 2023 De begynte så smått i 2015, og driver fortsatt på. Anonymkode: cb50f...af3
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #4 Skrevet 7. september 2023 Kun fått endringer i mensen. Kan få en kort hetetokt i ny å ne, spesielt på natt. Anonymkode: d74b4...79c
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #5 Skrevet 7. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har hatt dem i ni år foreløpig, men de er sjeldnere enn før. Nå er de verre/flere om sommeren, har ca tjue til dagen, en til to om dagen vinterstid. Men har lært meg å ignorere dem, de blir verre om man gir dem oppmerksomhet 😄 Anonymkode: 5d137...fb1 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): De begynte så smått i 2015, og driver fortsatt på. Anonymkode: cb50f...af3 Åh, så lenge?? Uff, det er skikkelig plagsomt. Anonymkode: b9ef5...ca0
Natta1980 Skrevet 7. september 2023 #6 Skrevet 7. september 2023 Høres skikkelig skremmende ut. Har hørt at man kan få søvnløse netter og mer angst av overgangsalder. Grusomt hvis dette vil vare i årevis. Noen som vet om måter å redusere dette? Kosthold, trening? Bare spør, blir engstelig. Har allerede fått mye mer menssmerter i førtiårene.
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #7 Skrevet 7. september 2023 Over 15 år. Ikke over enda. Overgangsalder er noe dritt. Snakk om søvn. Har ikke sovet på flere år. 3-5 t bare. Jeg lever veldig sundt så det hjelper ikke meg noe. Mora mi hadde ingen problemer. Hun merket det ikke engang. Mens jeg, og fy f..n. K57 Anonymkode: 6c4df...a89 2
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #8 Skrevet 7. september 2023 Jeg begynte med nattesvette da jeg var ca 52-53 og det fortsatte i rundt 10 år. Nå er jeg 65 og det virker som at det er over nå. Jeg fikk aldri hetetokter utenom, men ble skikkelig lei av tiden med svettebad i sengen og all skift og vask. Anonymkode: 93d05...0b0
NiceOrNothing Skrevet 7. september 2023 #9 Skrevet 7. september 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Åh, så lenge?? Uff, det er skikkelig plagsomt. Anonymkode: b9ef5...ca0 Begynn på hormontilskudd , å de forsvinner nesten over natten .
NiceOrNothing Skrevet 7. september 2023 #10 Skrevet 7. september 2023 Natta1980 skrev (49 minutter siden): Høres skikkelig skremmende ut. Har hørt at man kan få søvnløse netter og mer angst av overgangsalder. Grusomt hvis dette vil vare i årevis. Noen som vet om måter å redusere dette? Kosthold, trening? Bare spør, blir engstelig. Har allerede fått mye mer menssmerter i førtiårene. Start opp med hormontilskudd , du får de hos lege . Se filmen sex , skam og overgangsalder på nrk . Revolusjonerende og informativ ❤️ 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #11 Skrevet 7. september 2023 2 somrer, men ingenting på vinteren, fyrer mindre da når jeg likevel er så "heit". Anonymkode: 026fc...b83
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #12 Skrevet 7. september 2023 Jeg er 42, og har holdt på i noen år allerede. Det blir stadig verre. Får forhåpentligvis østrogentilskudd i neste uke, skal utredes for tidlig overgangsalder da. Syklusen er ikke like stabil lenger, og blødningen avtar for hver gang. Mamma hadde det gående i nesten 20 år, hun startet også tidlig. Anonymkode: 2cd98...977
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #13 Skrevet 7. september 2023 Jeg kom i overgangsalderen tidlig, og hadde det vel fra 45 - 55. Kjenner til ett tilfelle der damen hadde det til hun døde ca 85 år gammel. Det er nok heller sjeldent tror jeg. Anonymkode: f0432...ed2
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #14 Skrevet 7. september 2023 NiceOrNothing skrev (1 time siden): Start opp med hormontilskudd , du får de hos lege . Se filmen sex , skam og overgangsalder på nrk . Revolusjonerende og informativ ❤️ Hva med de som ikke tåler hormoner da? Anonymkode: c2005...f90
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå