Gå til innhold

Kognitive tester i psykiatrien.. noen med erfaring ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva går disse ut på å hva finner man svar på med de? Er tester som tar 2-3 timer tilsammen .

Anonymkode: 4c24a...406

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aldri vært testa for det , men står "har gode kognitive evner" flere steder i div journalser. Artig, for nå, endel år etter føler jeg meg tilbakestående.

Anonymkode: 4c9df...5a8

Skrevet

Når de tar såpass lang tid, så er vil det erfaringsmessig være en rekke ulike tester, for å kartlegge alt fra symptomtrykk de siste 14 dager (som OQ-45), kartlegging av depresjon, selvmordsfare, om man er psykotisk, slår ut på dissosiasjon og en rekke andre, som SCID-II.

For min del har det blitt opplevd som en måte å snevre inn hvilke behandlinger som er aktuelle og hvordan gå videre.

Anonymkode: dcd01...7e3

Skrevet

Ja okei. Takk for svar. Virket som det skulle være endel oppgaver men dette var itillegg til skjemaer men kanskje det er det samme.. 

Anonymkode: 4c24a...406

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Aldri vært testa for det , men står "har gode kognitive evner" flere steder i div journalser. Artig, for nå, endel år etter føler jeg meg tilbakestående.

Anonymkode: 4c9df...5a8

Sånn føles det for meg også. Var veldig smart. Men nå er det meste borte.

Dog sier psykiateren min at jeg er meget oppegående. Men han kjente meg ikke før jeg ble så psyk jeg trengte hjelp. 

Men en god trøst da, andre legger ikke merke til hvor dum jeg har blitt😅

Må ha alarm for å vaske meg selv hver dag, glemmer det ellers.

Anonymkode: 2d153...4ff

• Hjerte 1
Skrevet

Mulig WAIS det er snakk om. Både. spørsmål og praktiske oppgaver

Anonymkode: e7882...d91

• Liker 1
Skrevet

Har endel erfaring med kognitiv dissonans.

Vet det er dumt.. Gjør det likevel.

Skrevet

Det er reaksjonstester, hukommelsestester, ordtester, koordineringstester og vurdering sv kognitiv fleksibilitet og oppmerksomhet.

Anonymkode: a6a9a...eb4

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er reaksjonstester, hukommelsestester, ordtester, koordineringstester og vurdering sv kognitiv fleksibilitet og oppmerksomhet.

Glemte å skrive hva de er til - som regel brukes de som del av en større utredning. Det gir informasjon om evnenivå bl.a.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...