Gå til innhold

Håret mitt er så tynt og "dødt", hva kan gjøres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ønsker å få mer volum og liv i håret. Har hatt en veldig lang og stressende periode i livet. Håret har alltid vært tynt men er værre nå. Har noen tips?

Anonymkode: b4aee...625

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spise sunt, få nok søvn. Ikke farge eller krølle det. klippe tuppene

Skrevet

Håret påvirkes helt klart av stress dessverre. Jeg opplevde både å miste mye hår og til og med få noen grå hår (som 28-åring) i 2021, pga svært stressende forhold og mye overtidsarbeid på jobben (>55 timers uker i snitt gjennom hele året).

Jeg har mer tro på å ta tak i utløsende problem enn dyre hårprodukter alene.

Hårtapet og de grå hårene har heldigvis reversert seg nesten fullstendig for meg ved å jobbe mindre og stresse mindre med oppgavene mine de timene jeg er på jobb, sove mer, korrigere jernmangel og spise mer råvarebasert.

Jeg bruker kun snille hårprodukter, kurer med Olaplex jevnlig, sover med silkehette og -putetrekk og bruker aldri varmebehandling på håret. 

Anonymkode: 9f450...3e8

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Håret påvirkes helt klart av stress dessverre. Jeg opplevde både å miste mye hår og til og med få noen grå hår (som 28-åring) i 2021, pga svært stressende forhold og mye overtidsarbeid på jobben (>55 timers uker i snitt gjennom hele året).

Anonymkode: 9f450...3e8

Dette kan jeg skrive under på. Hadde en rolig sommerferie og da jeg skulle tilbake til hverdagen var det jo en haug med babyhår som hadde begynt å spire. 

• Liker 1
Skrevet

1; Gi riktig næring fra innsiden; Priorin tabletter har gjort håret mitt mye sunnere, mer hår og lenger hår. (før bare knakk håret av, var så tynt og livløst..)

2: Riktig produkter utvendig; Kerastase genesis er shampoo, balsam, serum og kur mot tynnende hår som knekker. Også her har jeg opplevd veldig gode resultater.

3. Gode volumprodukter

4. Unngå all form for slitasje som føning, rettetang, gre håret når det er vått osv

5. Og åpenbart jobbe med hva som stresser deg. Prioriter søvn, gå turer, stress ned.

Med hår tar ting tid. Gi det 3 mnd med riktg behandling som skrevet over, så vil du garantert oppleve at dette snur.

Anonymkode: 2c324...8ab

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...