Khloe P.T Skrevet 7. september 2023 #1 Skrevet 7. september 2023 Hei! I mangel på noen å prate med om en vanskelig situasjon vurderer jeg å prøve siden SIDETMEDORD.NO Er det noen som har prøvd, eller bruker tilbudet som kan dele sin erfaring? Noen som vet hvem som arbeider der? Jeg tenker på bakgrunn og ev utdannelse.
Baktus2024 Skrevet 7. september 2023 #2 Skrevet 7. september 2023 er det en ny nettside for helsevesenet som vil gjøre penger på oss...det er jo vi vanlige som er til for dem..og ikke omvendt...vi er alle pasienter hele tiden... og er avhengig av dem ..hele tiden....før så var det slik at man kontaktet dem hvis man trengte hjelp...men de skal jo tjene penger på en av velferdsstatens største etater...
flusa Skrevet 7. september 2023 #3 Skrevet 7. september 2023 Khloe P.T skrev (8 minutter siden): Hei! I mangel på noen å prate med om en vanskelig situasjon vurderer jeg å prøve siden SIDETMEDORD.NO Er det noen som har prøvd, eller bruker tilbudet som kan dele sin erfaring? Noen som vet hvem som arbeider der? Jeg tenker på bakgrunn og ev utdannelse. Har aldri hørt om det før? Er det en nettside hvor man kan chatte gratis med andre for å få hjelp?
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #4 Skrevet 7. september 2023 Baktus skrev (7 minutter siden): er det en ny nettside for helsevesenet som vil gjøre penger på oss...det er jo vi vanlige som er til for dem..og ikke omvendt...vi er alle pasienter hele tiden... og er avhengig av dem ..hele tiden....før så var det slik at man kontaktet dem hvis man trengte hjelp...men de skal jo tjene penger på en av velferdsstatens største etater... Hva med å google og sjekke hva det er, før du spyr edder og galle? Dette er et gratis-tilbud. Så nei, ingen som vil gjøre penger på deg.. https://mentalhelse.no/fa-hjelp/nettjenesten-sidetmedord-no Anonymkode: 11aac...fde 1 3
Khloe P.T Skrevet 7. september 2023 Forfatter #5 Skrevet 7. september 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva med å google og sjekke hva det er, før du spyr edder og galle? Dette er et gratis-tilbud. Så nei, ingen som vil gjøre penger på deg.. https://mentalhelse.no/fa-hjelp/nettjenesten-sidetmedord-no Anonymkode: 11aac...fde Takk for at du delte link, det burde jeg gjort i HI
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #6 Skrevet 7. september 2023 Jeg har forøvrig ikke prøvd siden, men jeg ser de skriver det er de samme du møter der, som om du ringer mental helse sitt telefonnr. Og det har jeg gjort et par ganger, den for foreldre. Det var litt lite vits i, begge gangene ble jeg møtt med "uff, det høres tøft ut, du må ta kontakt med helsestasjon/familievernkontor", osv... eh, nei, jeg ringte nettopp for å få noen andre å snakke med, for å lufte tanker og få pratet med noen som har tid, ikke for å prate med en som sitter ytterst på stolsetet og ser ut som hun bare verker etter å få deg til å snakke fortest mulig så hun rekker neste time.. Anonymkode: 11aac...fde 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #7 Skrevet 7. september 2023 Har prøvd chatten et par ganger når jeg har vært på mitt verste, jeg følte det ikke var noe til hjelp for all respons var av typen "uff, nei, dette var leit å høre ❤️❤️❤️❤️❤️❤️", til slutt ble jeg bare irritert og ba dem roe ned emojibruken. Anonymkode: 82886...a1c 2
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #8 Skrevet 7. september 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Har prøvd chatten et par ganger når jeg har vært på mitt verste, jeg følte det ikke var noe til hjelp for all respons var av typen "uff, nei, dette var leit å høre ❤️❤️❤️❤️❤️❤️", til slutt ble jeg bare irritert og ba dem roe ned emojibruken. Anonymkode: 82886...a1c Det virker som om den er rettet hovedsaklig mot ungdom, så gjerne derfor de svarte litt vel ... "ungdommelig".. Anonymkode: 11aac...fde 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #9 Skrevet 7. september 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det virker som om den er rettet hovedsaklig mot ungdom, så gjerne derfor de svarte litt vel ... "ungdommelig".. Anonymkode: 11aac...fde De har jo sånn at man velger sin aldersgruppe før chatten starter, at jeg var 30+ var ikke akkurat noen hemmelighet 😂 like før jeg svarte tilbake med sarkastisk koz og klemz. Anonymkode: 82886...a1c 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #10 Skrevet 7. september 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): De har jo sånn at man velger sin aldersgruppe før chatten starter, at jeg var 30+ var ikke akkurat noen hemmelighet 😂 like før jeg svarte tilbake med sarkastisk koz og klemz. Anonymkode: 82886...a1c Haha, det skulle du gjort 😛 Kanskje litt sånn autopilot hos den som svarte, da, er så vant til at det er ungdommer at det sitter litt i ryggmargen. Litt som at jeg etter x antall år som småbarnsmor på ren autopilot sier "hadet på badet" til alle, også sjefer kunder, i stedet for bare "hadet" som en normal person.... Anonymkode: 11aac...fde
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #11 Skrevet 7. september 2023 Jeg jobber på en annen hjelpechat og jeg bruker aldri emojier. Man aner jo ikke hvordan mottakeren tolker dem, det kunne endt med katastrofe. Vi avslutter forøvrig aldri samtaler før personen ønsker det selv og får ofte tilbakemelding om at de føler at de fikk god hjelp... Anonymkode: 59264...9b0 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #12 Skrevet 7. september 2023 Har chattet med dem noen ganger, og har dessverre ikke så gode erfaringer.. Har ofte blitt møtt med "Nå må vi dessverre avslutte", ofte bare etter 10 min. Og om jeg ikke har svart innen 2 min, så har jeg fått "må avslutte siden du ikke svarer"... Anonymkode: 556b7...585 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #13 Skrevet 7. september 2023 Har forøvrig bedre erfaring med sos-chat, på kirkens nødhjelp👍 Anonymkode: 556b7...585 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #14 Skrevet 7. september 2023 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Har prøvd chatten et par ganger når jeg har vært på mitt verste, jeg følte det ikke var noe til hjelp for all respons var av typen "uff, nei, dette var leit å høre ❤️❤️❤️❤️❤️❤️", til slutt ble jeg bare irritert og ba dem roe ned emojibruken. Anonymkode: 82886...a1c De er nok drillet på å validere. Anerkjenne dine følelser og tanker. de skal ikke gi råd eller komme med egne lignende historier. Anonymkode: 0cf43...039 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå