Gå til innhold

Dere som tester dere for Covid-19...

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.9.2023 den 4.00):

Altså til og med her på sykehjemmet får de ansatte strengt beskjed om å ikke teste oss hvis vi er dårlige. Fordi det bare vil skape uro på avdelingen. Vi SKAL ikke teste oss nå, det er bortkastet, bare spør Preben Aavitsland. Så du gjør ihvertfall ikke noe galt her. Kun det som er anbefalt (å ikke gjøre).

Når det er sagt tester jeg meg selv om jeg blir syk. Tenk å være den pleieren som kom på jobb med Corona og som endte med en bølge på sykehjemmet der flere døde. Hadde ikke vært noen god følelse, selv om det ikke hadde blitt gjort noe galt.

Vi har jo forsåvidt fått beskjed om å gå på jobb med Corona også, så lenge vi ikke føler oss veldig syke da. Da holder det med munnbind og hansker😶 Får en pasient Corona med milde symptomer derimot, ja e det full isolasjon🙄

Anonymkode: 00975...43b

Det er ikke slik i min kommune i alle fall. Du skriver det jo litt selv, det gir ingen mening i og med at det er full isolasjon når pasienter blir syke.

Anonymkode: 27eef...e35

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.9.2023 den 21.43):

Fordi gamle mennesker som er veldig syke og skjøre, vil heller ikke tåle influensa. Det er et som er hele poenget med tråden her, hykleriet om å skåne mennesker kun for èt virus. 

Anonymkode: 23298...ddb

Gamle mennesker eller syke og skjøre har kanskje hatt influensa mange ganger og vet at de tåler det.

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Gamle mennesker eller syke og skjøre har kanskje hatt influensa mange ganger og vet at de tåler det.

De eldre som er i risikosonen vaksinerer seg for influensa. De har forøvrig også tatt covid vaksine. Flere ganger. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Alle voksne har blitt smittet med influensaviruset mange ganger (med mindre man har levd isolert hele livet). Man vet derimot ikke at man tåler neste runde av den grunn, og særlig ikke gamle og/eller syke mennesker. 

Anonymkode: 6e51d...889

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

De eldre som er i risikosonen vaksinerer seg for influensa. De har forøvrig også tatt covid vaksine. Flere ganger. 

De vaksinerer seg, men dette er virus som muterer fort og er vanskelig å vaksinere mot.

• Liker 1
Skrevet

Jeg tester meg fordi jeg jobber med syke og svake. 

Anonymkode: e9cc1...bbe

• Hjerte 1
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg tester meg fordi jeg jobber med syke og svake. 

Anonymkode: e9cc1...bbe

Men det er jo ikke svar på hva TS spurte om? 

Skrevet

Aldri testet meg eller mine barn for korona

Skrevet

Jeg gjør det samme uansett negativ test eller ei, droppet vel en begravelse pga det. Like greit ble kjempedårlig utover dagen, men dagen etter var jeg bare litt tett i nesa, så da var jeg på jobben igjen. Man trenger ikke teste seg så sant man vet man skal være med noen. Har jeg feber og sånt type syk blir jeg jo hjemme negativ test eller ei, det handler om og smitte andre igjen. Eller såpass dårlig at jeg burde holde meg unna

Anonymkode: 2f544...972

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

De vaksinerer seg, men dette er virus som muterer fort og er vanskelig å vaksinere mot.

Det er jo influensa også, det er et virus som vi har forskjellig vaksine mot sesong for sesong, og det er litt bingo om man treffer riktig hvert eneste år...

Skrevet
Mezzosoprena skrev (5 timer siden):

Det er jo influensa også, det er et virus som vi har forskjellig vaksine mot sesong for sesong, og det er litt bingo om man treffer riktig hvert eneste år...

Ja, men covid skal visstnok være mye mer smittsomt enn en influensa, så influensaen er lettere å beskytte seg mot. 

Anonymkode: f5d4b...d64

• 2 uker senere...
Skrevet

Det eksisterer fremdeles ingen vaksiner mot hiv / aids, selv etter flere tiår med forskning. Ikke mot kreft heller.

Men når det mystisk nytt virus plutselig dukker opp, så får man flere forskjellige vaksiner i løpet av bare noen få måneder. I for eksempel USA var folk også pliktig å ta denne vaksinen, ellers risikerer man å miste jobben. 

Anonymkode: 1ea83...019

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...