AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #61 Skrevet 8. september 2023 24 minutter siden, AnonymBruker said: Artig aktuell for meg denne. Er syk, holdt meg på hjemmekontor for å ikke smitte kollegaene, de på bussen osv. I dag tok jeg en koronatest, den var negativ. Jeg ble ikke bedre, og jeg har avlyst lørdagens planer. Rett og slett fordi jeg er dårlig. På søndag er det en familiesamling. Det var grunnen til at jeg tok testen. Den hadde jeg meldt avbud til hvis jeg hadde korona, men vil nå bare se an formen. Jeg har gamle folk i familien som er redde for korona og har høy risiko for å bli veldig syke. Jeg tar altså litt ekstra hensyn til dem. Anonymkode: e7281...731 Det er så goddagmannøkseskaft det her Anonymkode: 23298...ddb 2 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #62 Skrevet 8. september 2023 Mezzosoprena skrev (22 minutter siden): Men hvordan kan de da tåle andre virus- eller bakterieinfeksjoner bedre? Det er jo akkurat like farlig for dem! Jeg vil selvfølgelig også se an formen før søndag, men har en litt lavere terskel for å dra. Jeg er ikke enig i at det jeg har nå er like farlig for min familie. Du vet ingenting om risikobildet her. Jeg vet mer om situasjonen og kan derfor bedømme dette bedre enn deg. Jeg akter heller ikke å opplyse deg om dette, så en videre diskusjon blir bare tull. Anonymkode: e7281...731 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #63 Skrevet 8. september 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er så goddagmannøkseskaft det her Anonymkode: 23298...ddb Hvorfor det? De er gamle og redde. Hvorfor skal jeg skremme dem? Jager du folk med høydeskrekk opp lange stiger? Anonymkode: e7281...731 2
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #64 Skrevet 8. september 2023 13 minutter siden, AnonymBruker said: Hvorfor det? De er gamle og redde. Hvorfor skal jeg skremme dem? Jager du folk med høydeskrekk opp lange stiger? Anonymkode: e7281...731 Fordi gamle mennesker som er veldig syke og skjøre, vil heller ikke tåle influensa. Det er et som er hele poenget med tråden her, hykleriet om å skåne mennesker kun for èt virus. Anonymkode: 23298...ddb 1 2
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #65 Skrevet 8. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Fordi gamle mennesker som er veldig syke og skjøre, vil heller ikke tåle influensa. Det er et som er hele poenget med tråden her, hykleriet om å skåne mennesker kun for èt virus. Anonymkode: 23298...ddb Hvis du leser og forstår det som skrives, så er det mer sammensatt. Jeg er usikker på om du prøvde, men lar tvilen komme deg til gode. Jeg ønsker ikke å smitte noen med noe. Jeg var hjemme fra jobb i går og i dag for å ikke smitte kollegaer. Jeg droppet vennetreffet i morgen av samme grunn. Jeg ser an formen før familiesammenkomsten på søndag. Den avgjørelsen tar jeg i morgen. Så langt tror jeg du henger med? Men så var det dette med koronatesten. Nå må du skjerpe deg litt, for nå kommer det du åpenbart ikke forsto: Jeg er veldig glad i og respekterer de gamle som kommer i selskapet på søndag. Jeg kjenner dem veldig godt og vet at de blir dødsredde hvis jeg møter opp etter å ha tatt en positiv koronatest. Jeg ønsker ikke å skremme de jeg er så glad i. Andre hensyn enn bare de medisinske vektlegges altså. Det igjen fører til at jeg ikke ville ha gått selv om formen var fin, hvis testen hadde vært positiv. For å oppsummere, jeg ville opptrådt annerledes hvis testen hadde vært positiv enn jeg nå vil gjøre med en negativ test. Andre hensyn blir avgjørende. Dette er grunnen til at jeg testet meg. Dette faller utenfor normaldefinisjonen av hykleri. Anonymkode: e7281...731 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #66 Skrevet 8. september 2023 Mezzosoprena skrev (På 7.9.2023 den 13.31): ... og anklager oss som ikke tester for å ikke ta hensyn til de sårbare gruppene i samfunnet? Hvis covid-testen din viser negativt - hva gjør du egentlig da? Det er merkelig nok ingen som svarer på dette etter at de har kommet med oppgulp som "det finnes fortsatt noe som heter empati"! Svar nå for en gangs skyld - HVA gjør dere egentlig etter at covid-testen har vist at du IKKE har covid? For jeg er en av de som ikke tester meg når jeg blir syk. Hvorfor blir det automatisk antatt at jeg da driter i alle andre og bare suser rundt sammen med folk og smitter til høyre og venstre uten å ta hensyn? For det som er sannheten, er nemlig at uansett hva som er grunnen til at jeg er syk, så holder jeg meg hjemme. Jeg beskytter de sårbare i samfunnet mot ALLE TYPER smitte. Og siden jeg gjør dette, har det overhodet ingen hensikt å vite om det er covid, influensa, forkjølelse eller hva som helst annet. Så for en gang skyld - dere som tester dere - hva gjør dere når testen viser negativt? Forteller på jobb at jeg er forkjølet. , har tatt en test, men den er negativ. Bruker munnbind i kontakt med brukere. Anonymkode: f7fbd...a0e
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #67 Skrevet 8. september 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Fordi gamle mennesker som er veldig syke og skjøre, vil heller ikke tåle influensa. Det er et som er hele poenget med tråden her, hykleriet om å skåne mennesker kun for èt virus. Anonymkode: 23298...ddb Har du influensa verker du i hele kroppen og har feber. Da orker du ikke dra ut på noe. Anonymkode: f7fbd...a0e
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #68 Skrevet 8. september 2023 Vi i helsevesenet går på jobb om vi er litt små forkjøla tester ikke for noe. Hadde ei på jobb som hadde grei allmenntilstand, men sår hals. Hun testet pos for covid, måtte på jobb. Anonymkode: 5f389...c74 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #69 Skrevet 9. september 2023 Mezzosoprena skrev (På 7.9.2023 den 13.31): ... og anklager oss som ikke tester for å ikke ta hensyn til de sårbare gruppene i samfunnet? Hvis covid-testen din viser negativt - hva gjør du egentlig da? Det er merkelig nok ingen som svarer på dette etter at de har kommet med oppgulp som "det finnes fortsatt noe som heter empati"! Svar nå for en gangs skyld - HVA gjør dere egentlig etter at covid-testen har vist at du IKKE har covid? For jeg er en av de som ikke tester meg når jeg blir syk. Hvorfor blir det automatisk antatt at jeg da driter i alle andre og bare suser rundt sammen med folk og smitter til høyre og venstre uten å ta hensyn? For det som er sannheten, er nemlig at uansett hva som er grunnen til at jeg er syk, så holder jeg meg hjemme. Jeg beskytter de sårbare i samfunnet mot ALLE TYPER smitte. Og siden jeg gjør dette, har det overhodet ingen hensikt å vite om det er covid, influensa, forkjølelse eller hva som helst annet. Så for en gang skyld - dere som tester dere - hva gjør dere når testen viser negativt? Altså til og med her på sykehjemmet får de ansatte strengt beskjed om å ikke teste oss hvis vi er dårlige. Fordi det bare vil skape uro på avdelingen. Vi SKAL ikke teste oss nå, det er bortkastet, bare spør Preben Aavitsland. Så du gjør ihvertfall ikke noe galt her. Kun det som er anbefalt (å ikke gjøre). Når det er sagt tester jeg meg selv om jeg blir syk. Tenk å være den pleieren som kom på jobb med Corona og som endte med en bølge på sykehjemmet der flere døde. Hadde ikke vært noen god følelse, selv om det ikke hadde blitt gjort noe galt. Vi har jo forsåvidt fått beskjed om å gå på jobb med Corona også, så lenge vi ikke føler oss veldig syke da. Da holder det med munnbind og hansker😶 Får en pasient Corona med milde symptomer derimot, ja e det full isolasjon🙄 Anonymkode: 00975...43b
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #70 Skrevet 9. september 2023 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Har lurt på det samme selv jeg. For flere sier ofte at de tester før de feks skal inn på sykehus til time der, eller besøke eldresenter osv, og vil gjerne vite om det er covid. Er testen positiv så holder de seg hjemme, men er testen negativ så drar de som avtalt. Er den biten jeg ikke skjønner. For er du sjuk så skal du holde deg hjemme uansett hva testen viser. Velger å tro dette gjelder personer som har vært steder med kjent mye smitte og/eller har lette symptomer og vil være på den sikre siden når de skal besøke sin kjære farmor på sykehjemmet. Jeg hadde gjort det samme om jeg hadde nyoppståtte luftveissymptomer , selv om jeg ikke følte meg direkte syk. Anonymkode: 00975...43b
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #71 Skrevet 9. september 2023 AnonymBruker skrev (På 7.9.2023 den 14.36): Dere er så sykt irriterende. Det er 9439834 forskjellige tråder om korona, vaksiner og tester. Er dere nødt til å lage nye tråder hver 3. time? Anonymkode: 3aa41...f03 Det er jo fordi de fleste blir slettet eller stengt fordi noen ytrer seg om drøye helseskadelige tema som at vaksinen ikke var så trygg&effektiv o.l. Anonymkode: 00975...43b
Jullen Skrevet 9. september 2023 #72 Skrevet 9. september 2023 (endret) AnonymBruker skrev (På 8.9.2023 den 23.52): Har du influensa verker du i hele kroppen og har feber. Da orker du ikke dra ut på noe. Anonymkode: f7fbd...a0e Ikke nødvendigvis. Går fint an å ha influensa med milde symptomer også. Det er en gammel myte at man alltid får høy feber og så sterk muskelverk at man må holde sengen med influensa. Man kan altså være kun litt småsnufsete med influensa også og så spre det videre til noen som blir enda sykere. Virker som mange ikke vet dette. Det kom likevel enda tydeligere frem under pandemien, at det også er svært varierende hvor influensa syke vi blir. Husk at det kun er dem som kommer svært dårlige inn på legekontoret eller på sykehus som blir testet for influensa. De andre vet vi ikke om fordi de har milde symptomer og dermed tenker alle at det er vanlig forkjølelse. Endret 10. september 2023 av Jullen 3
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #73 Skrevet 9. september 2023 Koster ikke disse testene penger da?? Anonymkode: 83bdc...c7e
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #74 Skrevet 9. september 2023 AnonymBruker skrev (På 7.9.2023 den 14.11): Hva forskjellen blir når man ser at det er negativ test er at jeg for eksempel kan få besøk og hjelp til å handle matvarer den uken. Anonymkode: 27eef...e35 Det ga null mening? Anonymkode: bdb49...083 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #75 Skrevet 9. september 2023 Jeg testet meg sist jeg var syk ( hadde test liggende ) for og få bekreftet at det var covid så jeg ikke trengte og g til legen. Og gå rundt og smitte folk hadde jeg droppet selv om testen var negativ , men hadde den vært negativ hadde jeg altså bestilt legetime. Skulle gjerne hatt hjemmetester for andre sykdommer også, praktisk i grunn. Ellers skjønner jeg ingenting av test hysteriet i forhold til at folk gjerne blir smittet av alt mulig annet. Folk som gjerne vil ha influensa, lungebetennelse osv er nok ikke i noe risiko uansett, lider bare fortsatt av covidhysteri. Anonymkode: bdb49...083
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #76 Skrevet 9. september 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Koster ikke disse testene penger da?? Anonymkode: 83bdc...c7e Kommer vel an på hvor du kjøper eller henter dem? Anonymkode: bdb49...083
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #77 Skrevet 9. september 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hvis du leser og forstår det som skrives, så er det mer sammensatt. Jeg er usikker på om du prøvde, men lar tvilen komme deg til gode. Jeg ønsker ikke å smitte noen med noe. Jeg var hjemme fra jobb i går og i dag for å ikke smitte kollegaer. Jeg droppet vennetreffet i morgen av samme grunn. Jeg ser an formen før familiesammenkomsten på søndag. Den avgjørelsen tar jeg i morgen. Så langt tror jeg du henger med? Men så var det dette med koronatesten. Nå må du skjerpe deg litt, for nå kommer det du åpenbart ikke forsto: Jeg er veldig glad i og respekterer de gamle som kommer i selskapet på søndag. Jeg kjenner dem veldig godt og vet at de blir dødsredde hvis jeg møter opp etter å ha tatt en positiv koronatest. Jeg ønsker ikke å skremme de jeg er så glad i. Andre hensyn enn bare de medisinske vektlegges altså. Det igjen fører til at jeg ikke ville ha gått selv om formen var fin, hvis testen hadde vært positiv. For å oppsummere, jeg ville opptrådt annerledes hvis testen hadde vært positiv enn jeg nå vil gjøre med en negativ test. Andre hensyn blir avgjørende. Dette er grunnen til at jeg testet meg. Dette faller utenfor normaldefinisjonen av hykleri. Anonymkode: e7281...731 Kanskje du må skjerpe deg litt og lese seg opp. De du er glad i er sikkert ikke så tette som deg, hvis de faktisk er i risikogruppa har de sikkert vært i dialog med legen sin? Jo, at du lever på myter som ble avkreftet for 2 år siden er hysteri og har ingenting respekt og glad i og gjøre. Anonymkode: bdb49...083
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #78 Skrevet 9. september 2023 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Kanskje du må skjerpe deg litt og lese seg opp. De du er glad i er sikkert ikke så tette som deg, hvis de faktisk er i risikogruppa har de sikkert vært i dialog med legen sin? Jo, at du lever på myter som ble avkreftet for 2 år siden er hysteri og har ingenting respekt og glad i og gjøre. Anonymkode: bdb49...083 Herregud! Idiotnorsk i første setningen der. Skjønte du ikke engang at det er de gamle som er redde og at jeg ut av respekt og kjærlighet til dem tar hensyn utover hva som kan begrunnes medisinsk? Det hjelper jo fint lite om jeg tar medisinstudiet eller tar doktorgrad, de gamle vil være like redde. Jeg kommer ikke til å svare mer her. Folk som deg fortjener ingen tid og oppmerksomhet. Anonymkode: e7281...731 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #79 Skrevet 9. september 2023 On 9/7/2023 at 1:31 PM, Mezzosoprena said: Så for en gang skyld - dere som tester dere - hva gjør dere når testen viser negativt? Jeg kaster den i søpla? Veldig rart spørsmål. Anonymkode: ba4d6...cd1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #80 Skrevet 10. september 2023 AnonymBruker skrev (På 9.9.2023 den 7.48): Det ga null mening? Anonymkode: bdb49...083 Ja, jeg har forstått det nå at for folk som kun ser verden i svart hvitt så er det umulig å forstå. Du må nesten bare slå deg til ro med det du og, tror jeg. Anonymkode: 27eef...e35
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå