Gå til innhold

Dere som tester dere for Covid-19...

Fremhevede innlegg

Skrevet
1 minutt siden, Mezzosoprena said:

Grunnen til at jeg tar det opp, er (til dels stygge) tilbakemeldinger fra de som tester seg, til oss som ikke gjør det. De bare går ut fra at vi surrer rundt som vandrende bakteriebomber og nærmest dreper folk med vilje (se den andre tråden som heter noe slik som "dere som ligger med covid nå"...)

Det tror jeg du skal ta med en klype salt, og jeg tror denne gruppen med de som tester seg som du nevner, ikke er representative.

Jeg tester meg ved symptomer som nevnt, men jeg har absolutt aldri ytret noe negativt mot eller om noen som ikke gjør det.

Anonymkode: 8b563...245

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg lurer mest på hvorfor folk må poste den positive testen på facebook og insta. Pics or it didn't happen? Eller bare for å vise hvor flink man er? Skulle nesten tro enkelte ønsker seg terrorregimet tilbake. 

Anonymkode: ee3c6...5af

Terrorregimet? Gi deg..

Anonymkode: 81664...38c

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Mezzosoprena skrev (Akkurat nå):

Grunnen til at jeg tar det opp, er (til dels stygge) tilbakemeldinger fra de som tester seg, til oss som ikke gjør det. De bare går ut fra at vi surrer rundt som vandrende bakteriebomber og nærmest dreper folk med vilje (se den andre tråden som heter noe slik som "dere som ligger med covid nå"...)

Da får du korrigere den misforståelsen der og da, i stedet for å skape enda mere unødvendig splid mellom folk ved å opprette tråder hvor svaret bør være opplagt hvis man gidder ta seg to sekunder på å reflektere.

Anonymkode: 48f00...0a9

Skrevet
2 minutter siden, Mezzosoprena said:

Husk at de som roper høyest er i fåtall. De bare er gode til å lage masse vesen av seg.

Anonymkode: 8b563...245

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Da får du korrigere den misforståelsen der og da, i stedet for å skape enda mere unødvendig splid mellom folk ved å opprette tråder hvor svaret bør være opplagt hvis man gidder ta seg to sekunder på å reflektere.

Du tenker at du kan diktere hva folk kan lage tråder om her inne? Nope, akkurat dette laget jeg en ny tråd om fordi når misforståelsen blir oppklart der og da, så bli "de andre" merkelig stille. 

• Liker 1
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Dere er så sykt irriterende. Det er 9439834 forskjellige tråder om korona, vaksiner og tester. Er dere nødt til å lage nye tråder hver 3. time? 

Anonymkode: 3aa41...f03

De håper vel å få koronaforumet tilbake. Og helst alle de meningsløse tiltakene i samme slengen. 

Anonymkode: ee3c6...5af

Skrevet
Mezzosoprena skrev (1 time siden):

Du tenker at du kan diktere hva folk kan lage tråder om her inne? Nope, akkurat dette laget jeg en ny tråd om fordi når misforståelsen blir oppklart der og da, så bli "de andre" merkelig stille. 

Så når de blir "merkelig stille" så tenker du at "Jaja, da kjører jeg heller på med en ny tråd!" 

Slutter aldri å bli forundret over hva enkelte ser på som meningsfullt tidsfordriv.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Så når de blir "merkelig stille" så tenker du at "Jaja, da kjører jeg heller på med en ny tråd!" 

Slutter aldri å bli forundret over hva enkelte ser på som meningsfullt tidsfordriv.

Men å bruke tid på å svare, dét gjør du 🙂

Slutter aldri å bli forundret over at folk velger å bruke tiden sin på ting de selv mener er helt meningsløst 🤣

• Liker 2
Skrevet

Har lurt på det samme selv jeg. For flere sier ofte at de tester før de feks skal inn på sykehus til time der, eller besøke eldresenter osv, og vil gjerne vite om det er covid. Er testen positiv så holder de seg hjemme, men er testen negativ så drar de som avtalt. Er den biten jeg ikke skjønner. For er du sjuk så skal du holde deg hjemme uansett hva testen viser. 

Flere argumenterer med at de tester seg fordi folk dør av covidsmitte. Men veldig mange dør også av influensaviruset som herjer hver sesong. Noen dør også av andre typer virus. Tester dere for disse også da samtidig? For er covidtesten negativ, så er du vel sa interessert i om du bærer et annet virus som kan være dødelig for noen? 

Så hva er poenget med å teste for EN type virus? Når flere andre som herjer i perioder er like dødelig for mange i ulike sårbare grupper? 

Anonymkode: e1d20...8be

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Har lurt på det samme selv jeg. For flere sier ofte at de tester før de feks skal inn på sykehus til time der, eller besøke eldresenter osv, og vil gjerne vite om det er covid. Er testen positiv så holder de seg hjemme, men er testen negativ så drar de som avtalt. Er den biten jeg ikke skjønner. For er du sjuk så skal du holde deg hjemme uansett hva testen viser. 

Flere argumenterer med at de tester seg fordi folk dør av covidsmitte. Men veldig mange dør også av influensaviruset som herjer hver sesong. Noen dør også av andre typer virus. Tester dere for disse også da samtidig? For er covidtesten negativ, så er du vel sa interessert i om du bærer et annet virus som kan være dødelig for noen? 

Så hva er poenget med å teste for EN type virus? Når flere andre som herjer i perioder er like dødelig for mange i ulike sårbare grupper? 

Nettopp 👏

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, det er garantert noen nyanser her du går glipp av. Bla. at hvis det er covid så ønsker man kanskje å holde seg borte et par dager ekstra enn dersom det bare er en forkjølelse.

Anonymkode: 27eef...e35

• Nyttig 1
Skrevet

Synes det er helt tullete hvordan Covid har blitt et personlighetstrekk for utrolig mange folk. At det går an.

Anonymkode: 1c5b8...910

• Liker 1
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, det er garantert noen nyanser her du går glipp av. Bla. at hvis det er covid så ønsker man kanskje å holde seg borte et par dager ekstra enn dersom det bare er en forkjølelse.

Hvorfor? Viruset som gir «bare en forkjølelse» kan være dødelig for noen, like dødelig som covid er for noen. Hvorfor er covid så utrolig spesiell? Pga pandemien? Eldre blant annet dør like gjerne av lungebetennelse og influensa.. blir folk noen dager ekstra hjemme pga det? Neppe.. men covid, ja da skal alt tas hensyn til. Covid har ødelagt mennesker på så mange måter. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg har sluttet å teste meg, spesielt siden til og med FHI mener det er totalt unødvendig. Det har ikke noen betydning om det er covid, influensa eller vanlig forkjølelse: er jeg syk holder jeg meg hjemme! 

Hvis man er forkjølet og egentlig er frisk nok til å jobbe men mener man må teste seg og det viser seg at det er covid synes jeg det er skulk. Jeg kjøper ikke unnskyldningen med de sårbare i samfunnet, de tåler influensa like lite som covid.

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

👏🏼

Lileep skrev (5 timer siden):

Hvorfor? Viruset som gir «bare en forkjølelse» kan være dødelig for noen, like dødelig som covid er for noen. Hvorfor er covid så utrolig spesiell? Pga pandemien? Eldre blant annet dør like gjerne av lungebetennelse og influensa.. blir folk noen dager ekstra hjemme pga det? Neppe.. men covid, ja da skal alt tas hensyn til. Covid har ødelagt mennesker på så mange måter. 

👏🏼 Ødelagt mennesker, samfunnet og gjort oss paranoide og satt folk opp mot hverandre. "de vaksinerte" mot "de uvaksinerte". 

Anonymkode: acb39...c06

• Nyttig 2
Skrevet
Lileep skrev (5 timer siden):

Vi vet veldig mye mer om forkjølelse enn vi vet om covid. Usikkerheten kan gjøre at man ønsker å være føre var, at man velger å være ekstra forsiktig da og være hjemme noen dager mer enn man ville med en forkjølelse. Forkjølelse kan være dødelig for noen, men hvis noen reiser på besøk til noen med forkjølelse er vel ikke forkjølelse dødelig for dem, ikke sant? Da ville de ikke dratt. Det sier seg selv.

Skrevet

Det virker som det har oppstått to små ytterpunktgrupper her:

1. Vaksinenektere som tror på konspirasjonsteorier og snakker om "terrorregime" 

2. De med "helseangst" som ropte høyt om at det burde vært enda strengere tiltak under pandemien 

De aller, aller fleste befinner seg på et fornuftig sted i midten. Og de tester seg ikke nå. 

Så TS, jeg tror ikke du trenger svar på spørsmålet ditt i HI. Du trenger å jobbe med å filtrere ut støy fra ytterpunktene. 

Anonymkode: da635...3b2

• Liker 3
Skrevet
Mezzosoprena skrev (På 7.9.2023 den 13.31):

Hvis covid-testen din viser negativt - hva gjør du egentlig da? Det er merkelig nok ingen som svarer på dette etter at de har kommet med oppgulp som "det finnes fortsatt noe som heter empati"! 

Jeg har svart på dette flere ganger her inne når spørsmålet har kommet opp, har også sett andre svare på det, så ikke si at vi ikke svarer på nettopp dette.

Anonymkode: d6292...711

Skrevet

Artig aktuell for meg denne. Er syk, holdt meg på hjemmekontor for å ikke smitte kollegaene, de på bussen osv. I dag tok jeg en koronatest, den var negativ.

Jeg ble ikke bedre, og jeg har avlyst lørdagens planer. Rett og slett fordi jeg er dårlig. 

På søndag er det en familiesamling. Det var grunnen til at jeg tok testen. Den hadde jeg meldt avbud til hvis jeg hadde korona, men vil nå bare se an formen. Jeg har gamle folk i familien som er redde for korona og har høy risiko for å bli veldig syke. Jeg tar altså litt ekstra hensyn til dem. 

Anonymkode: e7281...731

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Artig aktuell for meg denne. Er syk, holdt meg på hjemmekontor for å ikke smitte kollegaene, de på bussen osv. I dag tok jeg en koronatest, den var negativ.

Jeg ble ikke bedre, og jeg har avlyst lørdagens planer. Rett og slett fordi jeg er dårlig. 

På søndag er det en familiesamling. Det var grunnen til at jeg tok testen. Den hadde jeg meldt avbud til hvis jeg hadde korona, men vil nå bare se an formen. Jeg har gamle folk i familien som er redde for korona og har høy risiko for å bli veldig syke. Jeg tar altså litt ekstra hensyn til dem. 

Anonymkode: e7281...731

Men hvordan kan de da tåle andre virus- eller bakterieinfeksjoner bedre? Det er jo akkurat like farlig for dem!

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Vet du ikke at "bare en forkjølelse" kan like gjerne skyldes influensaviruset? Rundt 10% av befolkningen smittes av influensaviruset hver sesong. Sier seg selv at ikke alle disse menneskene blir veldig syke. En viss andel av smittede er til og med symptomfrie. 

Anonymkode: 6e51d...889

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...