Mezzosoprena Skrevet 7. september 2023 #1 Skrevet 7. september 2023 ... og anklager oss som ikke tester for å ikke ta hensyn til de sårbare gruppene i samfunnet? Hvis covid-testen din viser negativt - hva gjør du egentlig da? Det er merkelig nok ingen som svarer på dette etter at de har kommet med oppgulp som "det finnes fortsatt noe som heter empati"! Svar nå for en gangs skyld - HVA gjør dere egentlig etter at covid-testen har vist at du IKKE har covid? For jeg er en av de som ikke tester meg når jeg blir syk. Hvorfor blir det automatisk antatt at jeg da driter i alle andre og bare suser rundt sammen med folk og smitter til høyre og venstre uten å ta hensyn? For det som er sannheten, er nemlig at uansett hva som er grunnen til at jeg er syk, så holder jeg meg hjemme. Jeg beskytter de sårbare i samfunnet mot ALLE TYPER smitte. Og siden jeg gjør dette, har det overhodet ingen hensikt å vite om det er covid, influensa, forkjølelse eller hva som helst annet. Så for en gang skyld - dere som tester dere - hva gjør dere når testen viser negativt? 10
Mezzosoprena Skrevet 7. september 2023 Forfatter #2 Skrevet 7. september 2023 Mezzosoprena skrev (Akkurat nå): ... og anklager oss som ikke tester for å ikke ta hensyn til de sårbare gruppene i samfunnet? Hvis covid-testen din viser negativt - hva gjør du egentlig da? Det er merkelig nok ingen som svarer på dette etter at de har kommet med oppgulp som "det finnes fortsatt noe som heter empati", når noen svarer at de ikke tester seg. Svar nå for en gangs skyld - HVA gjør dere egentlig etter at covid-testen har vist at du IKKE har covid? For jeg er en av de som ikke tester meg når jeg blir syk. Hvorfor blir det automatisk antatt at jeg da driter i alle andre og bare suser rundt sammen med folk og smitter til høyre og venstre uten å ta hensyn? For det som er sannheten, er nemlig at uansett hva som er grunnen til at jeg er syk, så holder jeg meg hjemme. Jeg beskytter de sårbare i samfunnet mot ALLE TYPER smitte. Og siden jeg gjør dette, har det overhodet ingen hensikt å vite om det er covid, influensa, forkjølelse eller hva som helst annet. Så for en gang skyld - dere som tester dere - hva gjør dere når testen viser negativt?
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #3 Skrevet 7. september 2023 For min del er jeg ikke like redd for å være sammen med noen som er forkjøla. Det har jeg vært før og det vet jeg at jeg tåler. Korona derimot, det har jeg aldri hatt og flere legespesialister har sagt at jeg må forsette å ta vaksiner og unngå å få dette så langt det er mulig. Derfor foretrekker jeg at de som er rundt meg tester. Men jeg kan ikke kreve noe så klart og hvis de ikke tester vil jeg prøve å holde meg unna. Anonymkode: 27eef...e35 7 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #4 Skrevet 7. september 2023 Jeg lurer mest på hvorfor folk må poste den positive testen på facebook og insta. Pics or it didn't happen? Eller bare for å vise hvor flink man er? Skulle nesten tro enkelte ønsker seg terrorregimet tilbake. Anonymkode: ee3c6...5af 5 3
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #5 Skrevet 7. september 2023 Mezzosoprena skrev (22 minutter siden): ... og anklager oss som ikke tester for å ikke ta hensyn til de sårbare gruppene i samfunnet? Hvis covid-testen din viser negativt - hva gjør du egentlig da? Det er merkelig nok ingen som svarer på dette etter at de har kommet med oppgulp som "det finnes fortsatt noe som heter empati"! Svar nå for en gangs skyld - HVA gjør dere egentlig etter at covid-testen har vist at du IKKE har covid? For jeg er en av de som ikke tester meg når jeg blir syk. Hvorfor blir det automatisk antatt at jeg da driter i alle andre og bare suser rundt sammen med folk og smitter til høyre og venstre uten å ta hensyn? For det som er sannheten, er nemlig at uansett hva som er grunnen til at jeg er syk, så holder jeg meg hjemme. Jeg beskytter de sårbare i samfunnet mot ALLE TYPER smitte. Og siden jeg gjør dette, har det overhodet ingen hensikt å vite om det er covid, influensa, forkjølelse eller hva som helst annet. Så for en gang skyld - dere som tester dere - hva gjør dere når testen viser negativt? Jeg testet meg da jeg kom hjem fra ferie, og skulle ha en uke med mine foreldre på over 80 år før jeg reiste videre hjem til eget hus. Da hadde jeg veldig vondt i halsen, feber osv. Jeg var syk, men det var verre å smitte dem med covid enn med forkjølelse. Jeg måtte bo hos dem uansett, men holdt meg likevel godt unna for å ikke smitte. Anser det som verre å bli smittet av covid enn forkjølelse. Anonymkode: 5c4e7...2d8 7 2
Mezzosoprena Skrevet 7. september 2023 Forfatter #6 Skrevet 7. september 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): For min del er jeg ikke like redd for å være sammen med noen som er forkjøla. Det har jeg vært før og det vet jeg at jeg tåler. Korona derimot, det har jeg aldri hatt og flere legespesialister har sagt at jeg må forsette å ta vaksiner og unngå å få dette så langt det er mulig. Derfor foretrekker jeg at de som er rundt meg tester. Men jeg kan ikke kreve noe så klart og hvis de ikke tester vil jeg prøve å holde meg unna. Anonymkode: 27eef...e35 Men spørsmålet mitt var altså ikke hva du foretrekker at andre gjør... 1
Mezzosoprena Skrevet 7. september 2023 Forfatter #7 Skrevet 7. september 2023 (endret) AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg testet meg da jeg kom hjem fra ferie, og skulle ha en uke med mine foreldre på over 80 år før jeg reiste videre hjem til eget hus. Da hadde jeg veldig vondt i halsen, feber osv. Jeg var syk, men det var verre å smitte dem med covid enn med forkjølelse. Jeg måtte bo hos dem uansett, men holdt meg likevel godt unna for å ikke smitte. Anser det som verre å bli smittet av covid enn forkjølelse. Anonymkode: 5c4e7...2d8 Altså, jeg har ingen problemer med at folk tester seg, uansett hva slags grunn de har for dette. Det som provoserer meg er at noen av disse folkene snakker så negativt om folk som ikke tester seg - selv om mange av oss som "driter i" om vi har covid eller noe annet, forsøker å unngå å smitte folk uansett. Endret 7. september 2023 av Mezzosoprena 3
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #8 Skrevet 7. september 2023 Mezzosoprena skrev (2 minutter siden): Men spørsmålet mitt var altså ikke hva du foretrekker at andre gjør... Men det svarer på hvorfor de som er rundt meg tester seg og da får du jo svar på spørsmålet ditt, ikke sant. Anonymkode: 27eef...e35 2
Mezzosoprena Skrevet 7. september 2023 Forfatter #9 Skrevet 7. september 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men det svarer på hvorfor de som er rundt meg tester seg og da får du jo svar på spørsmålet ditt, ikke sant. Anonymkode: 27eef...e35 Nei, spørsmålet er todelt - du må lese hele innlegget.
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #10 Skrevet 7. september 2023 Mezzosoprena skrev (3 minutter siden): Altså, jeg har ingen problemer med at folk tester seg, uansett hva slags grunn de har for dette. Det som provoserer meg er at noen av disse folkene snakker så negativt om folk som ikke tester seg - selv om mange av oss som "driter i" om vi har covid eller noe annet, forsøker å unngå å smitte folk uansett. De snakker nok ikke om dem som ikke tester seg og unngår å smitte folk uansett, de snakker om de som ikke tester seg og ikke bryr seg om de smitter noen med det ene eller det andre. Hvis du ikke smitter noen så er det jo ingen grunn til å snakke negativt om deg. Du kan bare overse det, det er ikke deg de er sure på. Anonymkode: 27eef...e35 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #11 Skrevet 7. september 2023 Mezzosoprena skrev (1 minutt siden): Nei, spørsmålet er todelt - du må lese hele innlegget. Hva forskjellen blir når man ser at det er negativ test er at jeg for eksempel kan få besøk og hjelp til å handle matvarer den uken. Anonymkode: 27eef...e35
Topsi Skrevet 7. september 2023 #12 Skrevet 7. september 2023 Jeg tester meg fordi pasientene mine dør av korona, de dør ikke av en vanlig forkjølelse 4 4
Minombre Skrevet 7. september 2023 #13 Skrevet 7. september 2023 Topsi skrev (4 minutter siden): Jeg tester meg fordi pasientene mine dør av korona, de dør ikke av en vanlig forkjølelse Samme her! Har også familiemedlemmer som ikke bør bli smittet av covid. Har hatt det to ganger. Den ene gangen var jeg ganske så dårlig, mens gang nr to kjente jeg bare bittelitt grums i halsen. Dersom jeg ikke hadde testet meg da og gått på jobb som vanlig (som jeg ellers ville gjort dersom formen er fin og halsen føles litt grumsete), kunne det fått alvorlige konsekvenser for pasientene. Jeg holdt meg også borte fra et arrangement jeg egentlig skulle deltatt på, fordi jeg ønsker ikke å bidra til mer smitte dersom jeg kan unngå det. 2
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #14 Skrevet 7. september 2023 Jeg visste ikke at folk fortsatt testet seg for korona. Anonymkode: 5c76a...e8e 3
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #15 Skrevet 7. september 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg visste ikke at folk fortsatt testet seg for korona. Anonymkode: 5c76a...e8e Å ja, du må være helt ny på KG. Velkommen skal du være! Anonymkode: 27eef...e35 1
Birdyen Skrevet 7. september 2023 #16 Skrevet 7. september 2023 (endret) Når FHI overlegen i media har sagt han ikke gidder å teste seg lenger for covid, så antar jeg at det også gjelder meg. Sånn generelt så skal alle holde seg hjemme når man er syk og kan smitte andre. Uansett sykdom. Og det var mitt svar på hva man gjør hvis man tester negativt men har forkjølelsessymptomer. Hold deg hjemme hvis du kan. Endret 7. september 2023 av Birdyen 4
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #17 Skrevet 7. september 2023 Hvem anklager deg for dette? Ingen som tester seg for Covid nå vel? Anonymkode: 5a5d0...b33 3
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #18 Skrevet 7. september 2023 Mezzosoprena skrev (56 minutter siden): ... og anklager oss som ikke tester for å ikke ta hensyn til de sårbare gruppene i samfunnet? Hvis covid-testen din viser negativt - hva gjør du egentlig da? Det er merkelig nok ingen som svarer på dette etter at de har kommet med oppgulp som "det finnes fortsatt noe som heter empati"! Svar nå for en gangs skyld - HVA gjør dere egentlig etter at covid-testen har vist at du IKKE har covid? For jeg er en av de som ikke tester meg når jeg blir syk. Hvorfor blir det automatisk antatt at jeg da driter i alle andre og bare suser rundt sammen med folk og smitter til høyre og venstre uten å ta hensyn? For det som er sannheten, er nemlig at uansett hva som er grunnen til at jeg er syk, så holder jeg meg hjemme. Jeg beskytter de sårbare i samfunnet mot ALLE TYPER smitte. Og siden jeg gjør dette, har det overhodet ingen hensikt å vite om det er covid, influensa, forkjølelse eller hva som helst annet. Så for en gang skyld - dere som tester dere - hva gjør dere når testen viser negativt? Holder meg inne hvis allmenntilstanden er dårlig. Men tar i mot besøk av f.eks besteforeldre hvis de skulle komme innom, hvis de selv ønsker. Hadde testen vært positiv hadde jeg sagt i fra, og ikke tatt i mot besøk av noen. Og holdt meg inne et par dager ekstra enn ved forkjølelse. Anonymkode: a0e03...6ba 2
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #19 Skrevet 7. september 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg visste ikke at folk fortsatt testet seg for korona. Anonymkode: 5c76a...e8e Selvfølgelig gjør oppegående mennesker det. Anonymkode: a0e03...6ba 3
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #20 Skrevet 7. september 2023 Hva gjør man? Krøller seg sammen, synes litt synn i seg selv, holder senga og håper det går over. Man er fortsatt syk. En covid test for meg er bare for å vite. Litt som å teste for mononukleose, staphylococcer ol. forskjellen er at covid kan jeg enkelt teste for hjemme, mens de andre ofte ikke gjøres for da må jeg komme meg ut til legekontoret. Jeg ser ikke ned på de som ikke tester seg. De om det. Jeg tenker at jeg har de liggende, og kan like så godt bruke dem Anonymkode: 233a4...3b3 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå