Gå til innhold

Sprøyten saxenda

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg bodde utenlands så fikk jeg tak i den nå veldig populære diabetes sprøyten Saxenda som også brukes for vektnedgang. Jeg kjøpte med meg ett par ekstra, men begynner nå å bli tom.

Er det ulovlig å kjøpe den utenlands og få den tilsendt i posten?

Jeg skal til fastlegen snart og skal også da spørre om å få den på resept, men har en liten tvil da jeg ikke har mer enn 10 kg igjen for å nå målet mitt.

Legger til at jeg nærmer meg 47 år, 3 barn og hadde 30 kg som jeg ønsket å få bort etter siste svangerskap, og JA jeg har prøvd alt jeg kan med dietter og lignende, men pga helsen så har jeg ikke mulighet til å være så aktiv som jeg skulle ønske jeg kunne være.

Anonymkode: 12ba7...308

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du overvektig så får du den.

Anonymkode: 2e29b...f4d

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Er det ulovlig å kjøpe den utenlands og få den tilsendt i posten?

Dette kunne du ENKELT googlet deg svaret til..............

Det er ikke tillatt å få tilsendt legemidler i posten fra utlandet, verken som gave eller ved netthandel. Både reseptfrie og reseptpliktige medisiner kan bli stoppet i tollen. Selv om du har fått resept på et legemiddel av en norsk lege kan du ikke kjøpe tilsvarende legemiddel i utenlandske nettapotek

https://www.helsenorge.no/medisiner/kjop-av-medisiner-pa-internett/#:~:text=Det er ikke tillatt å,tilsvarende legemiddel i utenlandske nettapotek.

Anonymkode: 445df...bd8

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Dette kunne du ENKELT googlet deg svaret til..............

Det er ikke tillatt å få tilsendt legemidler i posten fra utlandet, verken som gave eller ved netthandel. Både reseptfrie og reseptpliktige medisiner kan bli stoppet i tollen. Selv om du har fått resept på et legemiddel av en norsk lege kan du ikke kjøpe tilsvarende legemiddel i utenlandske nettapotek

https://www.helsenorge.no/medisiner/kjop-av-medisiner-pa-internett/#:~:text=Det er ikke tillatt å,tilsvarende legemiddel i utenlandske nettapotek.

Anonymkode: 445df...bd8

Jeg kan bruke google ja. 

Ser at setningen skulle vært formulert annerledes og det heller skulle stått om noen hadde kjøpt på nett og fått tilsendt uten problemer 😁

Anonymkode: 12ba7...308

Skrevet

Hvis du forteller legen din at du har fått disse i utlandet tidl pga bmi innenfor de norske kravene er det vel ingenting i veien for at hen fortsetter å skrive de ut siden de brukes til å vedlikeholde vekten også.

Anonymkode: 34276...07d

Skrevet

Jeg bruker Wegovy, ingen problemer å få den fra legen. Gå til Aleris, de er veldig kompetente på dette

Anonymkode: 23968...07b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...