AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #21 Del Skrevet 7. september 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Skjønner at da er du en av samme ulla som dem som ts har vært borti. Anonymkode: 1358b...be6 Ja, det er jeg. Bedriften skal tjene penger, og levere et godt produkt. Da kan vi ikke ansette ikke-kvalifiserte folk, om vi ikke har ressurser til å lære henne opp så hun kan levere det vi trenger. På samme måte som at vi ikke ville ansatt en uten buss-sertifikat til å kjøre buss, eller en som kun har bakt toro-muffins i en konditor-stilling. Har man ikke erfaringen og kvalifikasjonene som trengs, må man læres opp, noe som krever mye ressurser fra en arbeidsgiver. Og noen ganger HAR man ikke noen med den kvalifikasjonen som trengs, som kan lære opp nyansatte som heller ikke har den, det er nettopp derfor man prøver å få fatt i en som har kvalifikasjonen.. Anonymkode: 7ed6b...2b5 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #22 Del Skrevet 7. september 2023 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Ja, det er jeg. Bedriften skal tjene penger, og levere et godt produkt. Da kan vi ikke ansette ikke-kvalifiserte folk, om vi ikke har ressurser til å lære henne opp så hun kan levere det vi trenger. På samme måte som at vi ikke ville ansatt en uten buss-sertifikat til å kjøre buss, eller en som kun har bakt toro-muffins i en konditor-stilling. Har man ikke erfaringen og kvalifikasjonene som trengs, må man læres opp, noe som krever mye ressurser fra en arbeidsgiver. Og noen ganger HAR man ikke noen med den kvalifikasjonen som trengs, som kan lære opp nyansatte som heller ikke har den, det er nettopp derfor man prøver å få fatt i en som har kvalifikasjonen.. Anonymkode: 7ed6b...2b5 De kan ikke si at hun skal fortsatt stå om hun ikke er egnet, da blir hun jo holdt for narr. Det er useriøst. Anonymkode: 1358b...be6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #23 Del Skrevet 7. september 2023 2 minutter siden, AnonymBruker said: De kan ikke si at hun skal fortsatt stå om hun ikke er egnet, da blir hun jo holdt for narr. Det er useriøst. Anonymkode: 1358b...be6 Kan jeg spørre om det? Om det er slik at de ikke kommer til å ansette meg eller vurdere meg som en aktuell kandidat uansetr om de ikke skulle få inn noen andre, gode søkere? Anonymkode: 4c7bb...4d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #24 Del Skrevet 7. september 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): De kan ikke si at hun skal fortsatt stå om hun ikke er egnet, da blir hun jo holdt for narr. Det er useriøst. Anonymkode: 1358b...be6 Jo, det kan de. Nei, det er ikke useriøst. Firmaet har ikke sagt hun ikke er egnet, de har sagt at de søker etter noen som er MER egnet. Det er en rimelig stor forskjell. En som har "bare" to års erfaring, og ikke i akkurat den spsialgreinen de ser etter, kan fremdeles være "egnet", bare ikke fullt så "egnet" som en som har fem års erfaring innen akkurat den spesialiseringen de ønsker. En som ikke har noe som helst av verken erfaring eller utdanning, kan derimot være uegnet. De kan helt fint leite etter noen som er bedre kvalifisert, men velge å "ta til takke" med en som ikke har de ønskede kvalifikasjonene om de ser at de ikke får fatt i noen bedre innen den tiden de trenger det. Og da altså velge å heller gi ts kursing og opplæring for å komme opp på ønsket nivå. Det er ikke noe annerledes enn at når du skal på ferie, så kan du ha et hotell som er backup-alternativ, mens du fremdeles søker etter et hotell som er mer i tråd med hva du ville ha. Anonymkode: 7ed6b...2b5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #25 Del Skrevet 7. september 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kan jeg spørre om det? Om det er slik at de ikke kommer til å ansette meg eller vurdere meg som en aktuell kandidat uansetr om de ikke skulle få inn noen andre, gode søkere? Anonymkode: 4c7bb...4d5 Hadde du vært helt uaktuell, hadde de sagt det, og sagt neitakk, ikke "du kan fremdeles stå på listen". De ønsker ikke mer arbeid og å behandle mer søknader enn de må, så om du hadde vært uaktuell, hadde de fjernet deg fra listen, og gitt deg beskjed så du ikke søkte igjen på samme stillingen. Anonymkode: 7ed6b...2b5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #26 Del Skrevet 7. september 2023 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Kan jeg spørre om det? Om det er slik at de ikke kommer til å ansette meg eller vurdere meg som en aktuell kandidat uansetr om de ikke skulle få inn noen andre, gode søkere? Anonymkode: 4c7bb...4d5 Ja jeg ville spurt. Ikke la dem holde deg for narr! Anonymkode: 1358b...be6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #27 Del Skrevet 7. september 2023 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Jo, det kan de. Nei, det er ikke useriøst. Firmaet har ikke sagt hun ikke er egnet, de har sagt at de søker etter noen som er MER egnet. Det er en rimelig stor forskjell. En som har "bare" to års erfaring, og ikke i akkurat den spsialgreinen de ser etter, kan fremdeles være "egnet", bare ikke fullt så "egnet" som en som har fem års erfaring innen akkurat den spesialiseringen de ønsker. En som ikke har noe som helst av verken erfaring eller utdanning, kan derimot være uegnet. De kan helt fint leite etter noen som er bedre kvalifisert, men velge å "ta til takke" med en som ikke har de ønskede kvalifikasjonene om de ser at de ikke får fatt i noen bedre innen den tiden de trenger det. Og da altså velge å heller gi ts kursing og opplæring for å komme opp på ønsket nivå. Det er ikke noe annerledes enn at når du skal på ferie, så kan du ha et hotell som er backup-alternativ, mens du fremdeles søker etter et hotell som er mer i tråd med hva du ville ha. Anonymkode: 7ed6b...2b5 Hva er problemet ditt egentlig? Hatt en dårlig dag siden du skal lage kvalme innpå her? Ingen som ville ansette deg kanskje? Eller fant de ut på jobben din hvordan du egentlig oppfører deg blant folk? Anonymkode: 1358b...be6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ti10 Skrevet 7. september 2023 #28 Del Skrevet 7. september 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har virkelig lyst på den jobben. Jeg likte jo veldig godt de som intervjuet meg, følte det gikk ikke så verst, så jeg forstår ikke h a jeg gjør feil. Jeg mener også jeg er godt kvalifisert. Jeg tror også det er et veldig hyggelig sted å jobbe. Har kjente som jobber der, og de sier der er utrolig trivelig arbeidsplass. Jeg er sikkert på at hvis jeg får jobben kommer jeg til å gjøre en god jobb. Men det er veldig skuffende og ganske ydmykende at de ikke ville ha meg med videre. Anonymkode: 4c7bb...4d5 Ja, jeg ser den, men du får jo nå en mulighet til å gjøre det enda bedre og en ny sjanse til å virkelig overbevise dem. Jeg sier ikke at du ikke anstrengte deg forrige gang, men dette er jo faktisk en ny sjanse. Kanskje de legger merke til noe ved deg denne gangen som gjør at det blir din tur, eller kanskje oppdager de at de har hatt urealistiske forventninger tidligere. Hvis du virkelig vil ha jobben, bør du prøve en gang til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #29 Del Skrevet 7. september 2023 Dæven, det der er en vanskelig situasjon. Særlig markedet som har vært en stund, mtp. lav arbeidsledighet. I flere bransjer er det "arbeidsgivers marked" når det kommer til ansettelse. Jeg er veldig i tvil om hva jeg ville gjort. Jeg hadde klart følt at jeg ikke var kvalifisert nok for jobben som en første tanke, men etter noe refleksjon og følelser satt til side ville jeg (kanskje) kommet frem til at de mulig bare leter etter en som er enda mer kvalifisert. Skjønner at det gir en vond smak i munnen! Anonymkode: 54299...669 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #30 Del Skrevet 7. september 2023 Hadde ikke søkt på samme stilling 2 ganger. Anonymkode: 94def...5cb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #31 Del Skrevet 7. september 2023 Nei! Vil de ikke ha meg første gang, skal jeg ikke mase. Det finnes andre muligheter. Anonymkode: 52110...e7b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #32 Del Skrevet 7. september 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Nei! Vil de ikke ha meg første gang, skal jeg ikke mase. Det finnes andre muligheter. Anonymkode: 52110...e7b Jeg tror du kommer til å finne noe bedre. Anonymkode: 1358b...be6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #33 Del Skrevet 7. september 2023 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Jeg tror du kommer til å finne noe bedre. Anonymkode: 1358b...be6 Ironi? Anonymkode: 52110...e7b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #34 Del Skrevet 7. september 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Ironi? Anonymkode: 52110...e7b Nei. Bedre å søke andre steder mener nå jeg. Anonymkode: 1358b...be6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #35 Del Skrevet 7. september 2023 Jeg er veldig usikker. Men jeg får jo i hvert fall ikke stilllingen hvis jeg IKKE velger å fortsatt stå på søkerliste. Anonymkode: 4c7bb...4d5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #36 Del Skrevet 7. september 2023 4 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg er veldig usikker. Men jeg får jo i hvert fall ikke stilllingen hvis jeg IKKE velger å fortsatt stå på søkerliste. Anonymkode: 4c7bb...4d5 For de kan jo ikke HELT ha avskrevet meg hvis de skriver at jeg fortsatt kan velge å stå på den listen? Det betyr vel at jeg kan fungere som en slags reserve hvis de ikke får noen som er bedre kvalifisert? Eller er håpet egentlig ute og det er mest en slags formalitet å si at man kan stå der fortsatt hvis man vil? Anonymkode: 4c7bb...4d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #37 Del Skrevet 7. september 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): For de kan jo ikke HELT ha avskrevet meg hvis de skriver at jeg fortsatt kan velge å stå på den listen? Det betyr vel at jeg kan fungere som en slags reserve hvis de ikke får noen som er bedre kvalifisert? Eller er håpet egentlig ute og det er mest en slags formalitet å si at man kan stå der fortsatt hvis man vil? Anonymkode: 4c7bb...4d5 Akkurat. Ønsker du å være den de «tar til takke» med? Anonymkode: 52110...e7b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #38 Del Skrevet 7. september 2023 16 minutter siden, AnonymBruker said: Akkurat. Ønsker du å være den de «tar til takke» med? Anonymkode: 52110...e7b Nei, egentlig ikke, men det er en jobb jeg veldig gjerne vil ha. Anonymkode: 4c7bb...4d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #39 Del Skrevet 7. september 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Nei, egentlig ikke, men det er en jobb jeg veldig gjerne vil ha. Anonymkode: 4c7bb...4d5 I see. Du får vurdere hva er viktigst for deg. Jeg er så prinsipiell og er en skikkelig «selvrespekt er viktig» person, så jeg ville ikke giddet å jobbe et sted hvor jeg vet jeg ikke var første prioritet. Anonymkode: 52110...e7b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #40 Del Skrevet 7. september 2023 Stå på listen om du ønsker jobben. Har en leder som fortsatte på listen etter ny utlysning, i kommunen. Han var nok ikke førstevalget nei, men han har gjort en fantastisk jobb da han til slutt fikk jobben. Her er det bare motivasjonen din som bestemmer hva du gjør videre. Anonymkode: a57fd...a04 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå