Gå til innhold

Hvilke sted er best å reise? (Athen/Rome)

AnonymBruker

Hvilke sted er best å reise?  

13 stemmer

1. 1. Hvilke sted er best å reise?

• Athen
      4
    • Rome
      9

Anbefalte innlegg

Hei, jeg vil reise enten Rome eller Athen før jul i desember, men ubestemt. Kan dere anbefale meg en av disse byene?

Anonymkode: fbc77...ef8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var i Athen i august og jeg elsket det! For en flott by :) Hvis du er interessert i kultur og gamle bygninger, museum osv så er Athen vel verdt turen. Og utrolig god mat! Jeg spiste som en grisunge der nede og koste meg. Sikkert fint å reise dit før jul også, jeg regner med de har noen julemarkeder eller noe sånt. Ok shopping, også syns jeg ikke det var så dyrt der faktisk. Lett å ta offentlig transport.

Jeg har ikke vært i Roma, men det er sikkert flott det og! 

Anonymkode: 494cb...901

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvorfor bruker ikke du de norske navnene på byene?

Anonymkode: 51a2a...958

Roma er også det italienske navnet. 

Merkelig at TS skriver Rome.

Anonymkode: 8e782...cfa

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvorfor bruker ikke du de norske navnene på byene?

Anonymkode: 51a2a...958

Utfra teksten i innlegget, kan det virke som at personen ikke er norsk/ikke har norsk som morsmål.
Kanskje det er derfor?

Anonymkode: 042d3...a7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roma har blitt en drittby syns jeg. Har skjedd mye på 10- 15 år.. reiser ikke dit igjen og anbefaler heller ikke. 

Anonymkode: e5a44...ce4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 7.9.2023 den 20.56):

Jeg var i Athen i august og jeg elsket det! For en flott by :) Hvis du er interessert i kultur og gamle bygninger, museum osv så er Athen vel verdt turen. Og utrolig god mat! Jeg spiste som en grisunge der nede og koste meg. Sikkert fint å reise dit før jul også, jeg regner med de har noen julemarkeder eller noe sånt. Ok shopping, også syns jeg ikke det var så dyrt der faktisk. Lett å ta offentlig transport.

Jeg har ikke vært i Roma, men det er sikkert flott det og! 

Det er jo ikke akkurat mangel på kultur, gamle bygninger, museer og god mat i Roma heller. 🤪 Har ikke vært i Athen, så jeg kan ikke sammenligne, men Roma er også nydelig. Begge deler blir sikkert bra! 

Anonymkode: 37013...dcc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Det er jo ikke akkurat mangel på kultur, gamle bygninger, museer og god mat i Roma heller. 🤪 Har ikke vært i Athen, så jeg kan ikke sammenligne, men Roma er også nydelig. Begge deler blir sikkert bra! 

Anonymkode: 37013...dcc

Det har jeg heller ikke sagt, så ro deg ned! Men jeg har ikke vært i Roma, derfor så nevnte jeg mine erfaringer om Athen. Er fullstendig klar over at Rooma har masse kultur. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært mange ganger både i Roma og Athen. Anbefaler Roma, det er en av mine absolutte favorittbyen i verden. Roma har alt av kunst, kultur og historie og det historiske sentrum er enkelt å komme seg rundt i. Ikke store avstander heller. Athen er en masete by som jeg likevel liker på et vis, men mest fordi jeg elsker Hellas sånn generelt. Athen er støy, kaos, trafikk overalt, store avstander, men også med masse historie og kultur. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eloise12345 skrev (På 9.9.2023 den 8.37):

Jeg likte veldig godt Roma.  Men den mangler strand.  Jeg har ikke vært i Athen. 

Lido di Ostia.

Anonymkode: 62bde...3c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 7.9.2023 den 21.03):

Roma har blitt en drittby syns jeg. Har skjedd mye på 10- 15 år.. reiser ikke dit igjen og anbefaler heller ikke. 

Anonymkode: e5a44...ce4

Alle byer forandrer seg, også den evige stad :)

Hva tenker du er den store forandringen i Roma?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/11/2023 at 7:05 AM, AnonymBruker said:

Lido di Ostia.

Er det en flott strand? Er det en strand som ligger nær flyplassen i Roma? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Athen, definitivt. Rusle rundt i bydelene Thissio, Plaka, Monastiraki, Kolonaki og Gazi. Sitte på café i en gågate og se på folkelivet. De flotte, sentrumsnære parkene, og Lykavittos Hill i solnedgang, Akropolis, Akropolismuseet, Det arkeologiske museet, Agora, Hefaistostempelet, Keramikos og mange andre steder hvor man kan oppleve antikken. Det er deilig mat over alt, men særlig i bakgatene og de litt bortgjemte plassene. Alt dette er i gåavstand, men det er også et veldig effektivt metrosystem om du skulle bli sliten. Athen er nydelig julepyntet i desember, og ofte like varm som «norsk sommer» på dagtid. Velger hundre ganger Athen foran skitne, dyre Roma, og jeg har vært begge steder.

Anonymkode: f24de...c5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...